    From: "inkoguto" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fundusz inwestycyjno-emerytalny
    Date: Fri, 25 Jan 2002 17:03:34 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@qb121.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:a2ropk$epu$1@news.tpi.pl...
    > Polecam TFI CAIB
    > Wysoko cenie zarzadzajacego aktywami - Roberta Nejmana

    A ja mam odmienne zdanie. Mam wiele funduszy od dawna i na żadnym nie tracę
    tyle co na CAIB. Coś doskonała passa z poprzednich lat pana Roberta Nejmana
    opuściła

    Raczej zachęcam do DWS, Unikorona, PKO/CS, SEB, ING

    Trudno przewidzieć jak im pójdzie w przyszłości. Akcje mają to do siebie ,
    że długoterminowo wychodzą na zero. Krótkoterminowo przynoszą straty lub
    zyski
    Prowizje zalezą do kwoty i rodzaju funduszu
    Ile wydać na akcje ???? Pół roku temu warto było napakować wszystko, ale
    teraz już chyba czas sprzedawać.
    Wszystkie fundusze mają plan systematycznego oszczędzania z obniżonymi
    prowizjami
    Który jest najtańszy ? To się zmienia wskutek różnych krótkotrwałych
    promocji
    Prowizje są na zbliżonym poziomie w różnych funduszach -
    Który fundusz wybrać????
    A ile możesz stracić ???? Na jak długo odłożyć ? 1rok -10 lat-50lat ?
    Jak nie chcesz nic tracić to bierz SEB2 albo któryś z gotówkowych DWS, ING.
    Te nie mają prowizji. Zysk pewny, ale mizerny (choć w czasie bessy
    najwyższy)
    Jak możesz ciut stracić to SEB4 albo inny stabilnego wzrostu (mało akcji w
    portfelu, znikoma prowizja)
    Jak ciut więcej to zrównoważone np. CAIB (średnia prowizja)
    Jak jeszcze więcej to akcyjny np. PKO/CS albo zrównoważony Unikorona
    Jak jeszcze więcej to CAIB Top Ameryka, Top Europa
    Jak więcej to Unidynamik Europa (ogromna prowizja)

    Jest oczywistym, że większe ryzyko to większy potencjalny zysk jak będzie
    hossa. Ale czy będzie w tym dziesięcioleciu????