  • 1. Data: 2002-01-25 13:35:19
    Temat: Fundusz inwestycyjno-emerytalny
    Od: <w...@p...onet.pl>

    Jakie fundusze inwestycyjne wybralibyście do skonstruowania portfela
    emerytalnego ? Wybór jednej firmy pozwala na przesunięcia pomiędzy fuduszami
    ryzyka w okresie szczególnych tendencji. Obecny wzrost np. pozwalałby przesunąć
    większą część środków w fundusz akcyjny.
    Może jest jakieś porównanie w Internecie lub narzędzia do prostego porównania.
    Jak ważne są prowizje za zarządzanie - czy istnieją duże rozbieżności.
    Czy po uzbieraniu pewnej kwoty warto zbudować portfel i oddać go w zarządzanie
    np do Fortisa.
    Które fundusze inwestycyjne mają stałe obniżki dla systematycznych wpłat ?
    Które w tym momencie odeszły od pobierania prowizji ?

    Tomasz

  • 2. Data: 2002-01-25 14:08:31
    Temat: Re: Fundusz inwestycyjno-emerytalny
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
    > Które fundusze inwestycyjne mają stałe obniżki dla systematycznych wpłat ?
    > Które w tym momencie odeszły od pobierania prowizji ?

    Polecam TFI CAIB
    Wysoko cenie zarzadzajacego aktywami - Roberta Nejmana

    Malin

  • 3. Data: 2002-01-25 16:03:34
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:a2ropk$epu$1@news.tpi.pl...
    > Polecam TFI CAIB
    > Wysoko cenie zarzadzajacego aktywami - Roberta Nejmana

    A ja mam odmienne zdanie. Mam wiele funduszy od dawna i na żadnym nie tracę
    tyle co na CAIB. Coś doskonała passa z poprzednich lat pana Roberta Nejmana
    opuściła

    Raczej zachęcam do DWS, Unikorona, PKO/CS, SEB, ING

    Trudno przewidzieć jak im pójdzie w przyszłości. Akcje mają to do siebie ,
    że długoterminowo wychodzą na zero. Krótkoterminowo przynoszą straty lub
    zyski
    Prowizje zalezą do kwoty i rodzaju funduszu
    Ile wydać na akcje ???? Pół roku temu warto było napakować wszystko, ale
    teraz już chyba czas sprzedawać.
    Wszystkie fundusze mają plan systematycznego oszczędzania z obniżonymi
    prowizjami
    Który jest najtańszy ? To się zmienia wskutek różnych krótkotrwałych
    promocji
    Prowizje są na zbliżonym poziomie w różnych funduszach -
    Który fundusz wybrać????
    A ile możesz stracić ???? Na jak długo odłożyć ? 1rok -10 lat-50lat ?
    Jak nie chcesz nic tracić to bierz SEB2 albo któryś z gotówkowych DWS, ING.
    Te nie mają prowizji. Zysk pewny, ale mizerny (choć w czasie bessy
    najwyższy)
    Jak możesz ciut stracić to SEB4 albo inny stabilnego wzrostu (mało akcji w
    portfelu, znikoma prowizja)
    Jak ciut więcej to zrównoważone np. CAIB (średnia prowizja)
    Jak jeszcze więcej to akcyjny np. PKO/CS albo zrównoważony Unikorona
    Jak jeszcze więcej to CAIB Top Ameryka, Top Europa
    Jak więcej to Unidynamik Europa (ogromna prowizja)

    Jest oczywistym, że większe ryzyko to większy potencjalny zysk jak będzie
    hossa. Ale czy będzie w tym dziesięcioleciu????

  • 4. Data: 2002-01-25 17:03:46
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl>
    napisał w wiadomości

    > A ja mam odmienne zdanie. Mam wiele funduszy od
    dawna i na żadnym nie tracę
    > tyle co na CAIB. Coś doskonała passa z
    poprzednich lat pana Roberta Nejmana
    > opuściła

    Tez mam takie odczucia, dawne suskcesy w DWS to
    historia. Zresztą tam się zajmował funduszmi
    ogólnodostępnymi osobiście a w CAIB to chyba tylko
    duzymi pakietami z wpisowym minimum 200k.

    Sark

  • 5. Data: 2002-01-25 17:13:12
    Od: "stempelek" <s...@p...onet.pl>

    A jak Nejman przejdzie do innego funduszu to polecisz za nim ?
    Zgaduję, że DWS to już znasz - radzi sobie i bez Nejmana.
    On teraz to już jest szefostwo wyższych lotów i jakimś tam zarządzaniem to
    się chyba mniej przejmuje. Trochę strzelam bo oczywiście szczegółów jego
    pracy nie znam.

    stempelek
    --------------------------------
    http://www.obligacje.terramial.pl
    s...@p...onet.pl
    gg: 503704

    --------------------------------

  • 6. Data: 2002-01-27 10:15:46
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Trudno przewidzieć jak im pójdzie w przyszłości. Akcje mają to do siebie ,
    > że długoterminowo wychodzą na zero. Krótkoterminowo przynoszą straty lub
    > zyski

    ale to chyba tylko w Polsce??? ;)))))))))))))

  • 7. Data: 2002-01-27 11:08:35
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > ale to chyba tylko w Polsce??? ;)))))))))))))

    Chciałeś powiedzieć, że "na świecie" przyniosą już tylko straty ?????:-)))
    Bo wartość akcji "światowych" do wartości księgowej przy ogólnoświatowym
    osłabieniu konsumpcji jaki może mieć wpływ na akcje w najbliższych 10 latach
    ????
    Za 100 lat być może giełdy akcji pójdą w zapomnienie...
    Na razie (w ostatnich latach) giełdy akcji to gra hazardowa. raz wygrywasz -
    raz przegrywasz. Bilans i tak lepszy niż w totolotku - tam większość
    przegrywa.
    Wygrywa zawsze biuro maklerskie. Może założenie biura to klucz do sukcesu na
    akcjach???

    A fundusze inwestycyjne? I tak idzie im jak wskaźnikom giełdowym - coś
    bardzo słabo starają się grać. Chyba jedynie kupują i trzymają - to
    osobiście równie dobrze można zrobić z mniejszą prowizją w dowolnym biurze
    maklerskim. Raz w roku modyfikując portfel, tak by mieć "po równo" z 10
    najbardziej pewnych i stabilnych spółek.