  • 1. Data: 2015-11-03 22:08:00
    Temat: Re: Fraud bez fizycznej obecności karty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jestem prawie pewien, że widziałem gdzieś normę prawną, z której wynika,
    > że jeśli akceptant dokona obciążenia karty płatniczej bez jej fizycznej
    > obecności, a właściciel karty złoży w terminie reklamację, to dochodzi
    > do cofnięcia transakcji i akceptant może sobie dochodzić roszczenia na
    > drodze cywilnej. Jeśli to ma znaczenie, to chodzi o kartę VISA. Może
    > ktoś wie, gdzie to opisano.

    Jak juz to są to regulacje samej visy czy mastercard i nie dotyczą
    relacji pomiedzy klientem a bankiem.
    Niestety w Polsce zostaliśmy wydymani.

  • 2. Data: 2015-11-03 22:58:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-11-15 o 22:08, witek pisze:

    > Jak juz to są to regulacje samej visy czy mastercard i nie dotyczą
    > relacji pomiedzy klientem a bankiem.
    > Niestety w Polsce zostaliśmy wydymani.

    No właśnie tak mi się wydaje, ale nie umiem znaleźć. Liczyłem, że ktoś
    będzie wiedział.

  • 3. Data: 2015-11-04 07:17:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No właśnie tak mi się wydaje, ale nie umiem znaleźć. Liczyłem, że ktoś
    > będzie wiedział.

    Bardzo pośrednio można to wywieść z art. 6 kc. oraz z faktu, że
    posiadacz karty nie może odpowiadać za czynność prawną, której nie dokonał.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-11-04 18:28:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Bardzo pośrednio można to wywieść z art. 6 kc. oraz z faktu, że
    > posiadacz karty nie może odpowiadać za czynność prawną, której nie dokonał.

    Niestety mamy jeszcze ustawe o kartach płatniczych. polecam tak od art 44.