  • 1. Data: 2009-03-12 14:39:07
    Temat: Frank i jedyna osoba niezadowolona ze spadku kursu
    Od: i...@w...pl

    Witam,
    Jestem wyjatkowym pechowcem ktory podpisal przedwczoraj umowe
    kredytowa z Deutsche, CHF.
    Jutro ma byc wyplata, ale oczywiscie nie bedzie wyplaty gdyz do ceny
    mieszkania zabraknie calkiem sporej sumy ktorej ja nie posiadam.
    (Kwota frankow na umowie zostala ustalona w srode, po dzisiejszym
    kursie nie starczy)
    Jak rozmawiac z bankiem? Macie jakies rady?

    Maciek

  • 2. Data: 2009-03-12 14:39:29
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <i...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > (Kwota frankow na umowie zostala ustalona w srode, po dzisiejszym
    > kursie nie starczy)
    > Jak rozmawiac z bankiem? Macie jakies rady?

    dogadac sie ze sprzedajacym ?

  • 3. Data: 2009-03-12 14:51:05
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <i...@w...pl> napisal

> [...]
    > (Kwota frankow na umowie zostala ustalona w srode, po dzisiejszym
    > kursie nie starczy)
    > Jak rozmawiac z bankiem? Macie jakies rady?

    O ile wiem, to kredyt walutowy bierze sie w okreslonej liczbie zlotych, ale
    indeksowanych potem do franków, a nie na odwrót.
    Jesli zalozmy mieszkanie kosztuje 200 tys PLN, to kredyt bierze sie na 200
    tys. PLN, a nie na 66 tys CHF. Gdyby bylo inaczej to w ten sposób nigdy nie
    bylbys w stanie przewidziec, w jakim stopniu "wahnie" Ci sie kurs od dnia
    podpisania umowy do dnia wyplaty kredytu. Upewnij sie, czy nie dziala to w
    taki wlasnie sposób i jaki masz zapis w umowie.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 4. Data: 2009-03-12 14:58:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 12, 3:39 pm, i...@w...pl wrote:
> [...]
    > (Kwota frankow na umowie zostala ustalona w srode, po dzisiejszym
    > kursie nie starczy)
    > Jak rozmawiac z bankiem? Macie jakies rady?

    To jaka Ty umowe podpisales? :) Zwykle umowy sa na zlotowki np. 400
    000 zl... Podpisales umowe na prawdziwy walutowy kredyt, ze pozyczasz
    150 000 frankow?

  • 5. Data: 2009-03-12 14:59:14
    Od: " " <z...@N...gazeta.pl>

    Emka <e...@o...eu> napisał(a):

    > O ile wiem, to kredyt walutowy bierze sie w okreslonej liczbie zlotych,
    ale
    > indeksowanych potem do franków, a nie na odwrót.

    To mało wiesz. Bardzo mało. Poczytaj o kredytach _denominowanych_, to Ci się
    trochę rozjaśni.

  • 6. Data: 2009-03-12 15:03:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <z...@N...gazeta.pl> napisał

    > To mało wiesz. Bardzo mało. Poczytaj o kredytach _denominowanych_, to Ci
    > się
    > trochę rozjaśni.

    Ależ nie musi mi się nic rozjaśniać, bo to co opisałam wyżej jest niczym
    innym, jak właśnie kredytem denominowanym (inaczej indeksowanym). Może
    raczej Ty doczytaj to i owo zanim zaczniesz kogoś pouczać :)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 7. Data: 2009-03-12 15:11:50
    Od: i...@w...pl

    > To jaka Ty umowe podpisales? :) Zwykle umowy sa na zlotowki np. 400
    > 000 zl... Podpisales umowe na prawdziwy walutowy kredyt, ze pozyczasz
    > 150 000 frankow?

    W umowie jest kwota we frankach, na wniosku jest kwota w zlotych.
    Nie wiem nic o tym bym mial jakikolwiek wybór w deutche czy w nordei
    miedzy "prawdziwym" a "denominowanym" kredytem.

  • 8. Data: 2009-03-12 15:23:53
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    Sa kredyty denominowane i sa kredyty indeksowane.
    Niestety moglo sie tak stac, ze od czasu podpisania przez Ciebie umowy kredytowej i
    zlozenia wniosku w sadzie o wpis do hipoteki wartosc zlotówkowa do wyplaty spadla
    :-((
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-03-12 15:52:19
    Od: " " <z...@N...gazeta.pl>

    Emka <e...@o...eu> napisał(a):

    > Ależ nie musi mi się nic rozjaśniać, bo to co opisałam wyżej jest niczym
    > innym, jak właśnie kredytem denominowanym (inaczej indeksowanym).

    J a s n e. Nawet nie chce mi się samemu tłumaczyć różnicy.
    Masz ją np. tu http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
    f=46441&w=75757477&a=75946547

    Maciek ma denominowany, a ty piszesz o indeksowanym.

  • 10. Data: 2009-03-12 15:53:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    <i...@w...pl> napisal

    W umowie jest kwota we frankach, na wniosku jest kwota w zlotych.
    Nie wiem nic o tym bym mial jakikolwiek wybór w deutche czy w nordei
    miedzy "prawdziwym" a "denominowanym" kredytem.

    A czy mozesz przytoczyc konkretny fragment z umowy mówiacy, ze "zostaje
    udzielony kredyt w wysokosci xxx tys. CHF" albo cos w ten desen? Bo
    szczerze mówiac troche ciezko uwierzyc, ze faktycznie udzielono Ci kredytu
    w walucie obcej. Jesli tak, to bardziej by Ci sie oplacalo miec konto
    walutowe, aby bank mógl wyplacic transze w walucie, a nie w przeliczeniu na
    PLN.

    Jak znam zycie, to w umowie masz zapis "zostaje udzielony kredyt w wysokosc
    xxx tys. PLN indeksowany do CHF". A jesli nie, to szczerze mówiac nie wiem,
    co podpowiedziec.