  • 1. Data: 2004-07-20 07:20:09
    Temat: FortisMillennium? ;)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Swego czasu mowilo sie o wyjsciu Fortisa z Polski. Jednak od okolo roku -
    takie pogloski przycichly i typowano banki, ktore Fortis moglby przejac.
    Jednym z nich bylo Millennium, ktore byloby parterem wrecz idealnym w
    obecnej sytuacji. Ciekawe, ciekawe...
    Konto w Millennium mam, wiec moze za jakis czas w koncu bede mial VC z logo
    Fortisa? ;)))))

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,21863
    08.html
    Fortis inwestuje w Portugalii

    tigi, Reuters 19-07-2004 , ostatnia aktualizacja 19-07-2004 17:42

    Belgijska grupa finansowa Fortis za 500 mln euro przejmie kontrolę nad
    oddziałem ubezpieczeniowym portugalskiego banku BCP. Tym samym stanie się
    liderem w branży ubezpieczeniowej w Portugalii z 21-proc. udziałem w rynku

    Obie firmy są obecne w Polsce. Grupa Fortis działa poprzez Fortis Bank
    Polska, Fortis Securities Polska (wcześniej Polski Dom Maklerski) i powstały
    niedawno Fortis Lease. BCP jest inwestorem strategicznym w Banku Millennium.

    Fortis stanie się liderem w branży ubezpieczeniowej w Portugalii z 21-proc.
    udziałem w rynku. Przejęcie 50 proc. akcji oddziału BCP to element ekspansji
    grupy. - Chcemy rozwijać wybrane obszary działalności, np. bankowość
    ubezpieczeniową, poza krajami Beneluksu - powiedział szef belgijskiego
    Fortisu Anton van Rossum. - Portugalia jest pod tym względem bardzo
    atrakcyjnym miejscem.

    Van Rossum dodał, iż w ciągu dwóch lat firma spodziewa się dwucyfrowego
    zwrotu z inwestycji. Ujawnił też, że grupa Fortis jest zainteresowana
    wejściem na rynek francuski, hiszpański i azjatycki.

    BCP chce sprzedać oddziały związane z ubezpieczeniami majątkowymi, m.in. za
    343 mln euro państwowemu bankowi Caixa Geral de Depositos. Największy bank
    Portugalii zamierza skoncentrować się na bankowości detalicznej.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl
    Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 2. Data: 2004-07-20 08:48:56
    Temat: Re: FortisMillennium? ;)
    Od: s...@p...onet.pl

    raczej nie
    to juz prędzej bym stawiał że odkupią od Millenium pakiet naszego
    ubezpieczyciela

  • 3. Data: 2004-07-20 09:23:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Konto w Millennium mam, wiec moze za jakis czas w koncu bede mial VC
    > z logo Fortisa? ;)))))
    (..............)
> [...]
    > m.in. za 343 mln euro państwowemu bankowi Caixa Geral de Depositos.
    > Największy bank Portugalii zamierza skoncentrować się na bankowości

    nie doczytales do konca swogo info - bedziesz mial Millenet nadal :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-07-20 09:48:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:
    > nie doczytales do konca swogo info - bedziesz mial Millenet nadal :-)

    To ze u siebie chce sie skoncentrowac, nie oznacza, ze matakie plany rowniez
    w Polsce.
    Tym bardziej,zewyniki Millennium nie sa zachwycajace i juz byla mowa o
    "wspolpracy" z innymi bankami. I wlasnie w tym kontekscie mowilo sie o
    Fortisie albo np HSBC.
    Moim zdaniem - wszystko otwarte dalej - a transakcja pokazuje bliskosc obu
    partnerow, z ktorej moze cos wynikac ;)

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/