    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: FATCA - wypełniał już ktoś?
    Date: Thu, 31 Mar 2016 10:52:25 +0200

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > On 2016-03-30, witek <w...@g...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Citi swiatowy bank, mozliwe ze i akcja swiatowa.

    A może zamiast pisać takie głupoty, sprawdzilibyście u źródła?

    Polska wdrożyła ustawę, która zakłada raportowanie do USA informacji o
    rachunkach, których dysponentami są obywatele USA. Algorytm jest bardzo
    prosty: instytucja finansowa (taka co prowadzi rachunki, na których może
    leżeć jakaś kasa, czyli konta bankowe, konta TFI, etc.) ma obowiązek zapytać
    KAŻDEGO klienta, czy nie jest czasem obywatelem USA. Odpowiedź jest
    interpretowana:

    a) jeżeli obywatel USA - zgłaszany do rządu USA w ustalony sposób
    b) jeżeli nie obywatel USA - nie jest zgłaszany do rządu USA
    c) jeżeli odmówi odpowiedzi na pytanie - zgłaszany do rządu USA w ustalony
    sposób (rachunki uznane za wymagające raportowanie) a dodatkowo dostęp do
    środków jest blokowany na poziomie polskiej instytucji finansowej

    --
    Wysłane z pola.