    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: FATCA - przypomnienie i ostrzeżenie
    Date: Mon, 5 Dec 2016 23:59:17 +0100

    MrMrooz napisał(a) w wiadomości: <4...@g...c
    om>...
    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 22:37:49 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    >Tylko dlaczego wszyscy zapominają, że na któryś tam dzień trzeba było mieć 50tys USD
    danym >banku lub więcej, żeby blokada została założona? Jak ktoś miał mniej, to nic
    się nie
    stanie.

    Dniem Lustracji był zdaje się 30 czerwca 2014. Nie miałem tyle. Podobno
    następne to kolejne "sylwestry".
    Przesłanki to również sposób korzystania z rachunku i inna wiedza (lub
    domysły banku) nt. klienta. Niby wymieniano je ale dla kwot między 50 tys.
    a 1 mln USD i to nieprecyzyjnie. Nie wymagam by bank dbał o mnie ale
    o moje pieniądze. Jeżeli jednak różne firmy i banki bełkoczą na prawo i lewo,
    że dbają o klienta to powinny go ostrzec, jakie są konsekwencje tego
    idiotycznego przepisu.

    Tylko jak banki mogły to zrobić jeśli ustawa była z dnia 9.10.2015 czyli
    nakazująca pośrednio lustrację wstecz? Z ustawy wynika, że uzgodnienia
    podpisano 7.10.2014. Po dniu lustracji.
    Ustawa weszła w życie 1.12.2015 - Andrzej D. podpisał... Zresztą jego
    poprzednik chyba też by to zrobił.

    pytania:
    1. Czy ktokolwiek dostał przed Dniem Lustracji ostrzeżenie, czym grozi
    trzymanie równowartości >50000 USD? Z wyprzedzeniem, zeby ciułacze
    nie wdepnęli w jakąś dłuższą lokatę. Uwzględniając powyższe raczej
    niemożliwe...
    2. Jeżeli ktoś miał w Dniu Lustracji >50 tys USD ale zamknał rachunek
    przed Dniem Upodlenia (1.12.2016) to czy bank wciąż ma obowiązek
    podkablować byłego już klienta?
    3. Czy wiadomo coś nt. informacji które miał otrzymywać polski fiskus
    od IRS na zasadach niby-wzajemności w związku z FATCA?

    Arek