  • 1. Data: 2008-09-20 05:44:32
    Temat: Euro i znowu euro - prognozy
    Od: "TomeK" <t...@w...pl>

    Witajcie
    Pamietam czasy gdy 1 euro mozna bylo kupic za okolo 1 zlotowke
    Pamietam tez jak za 1 euro placono prawie 5 zlotych
    Teraz euro spada, ciekaw jestem jak to sie skonczy podczas wprowadzania tej
    waluty u nas.
    Szukalem w necie wiarygodnych prognoz opdnosnie kursu euro ale nie znalazlem
    Prosze o pomoc bo sam nie wiem czy lepiej kupowac czy sprzedawac te walute
    Pozdrowionka

  • 2. Data: 2008-09-20 07:32:23
    Temat: Re: Euro i znowu euro - prognozy
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "TomeK" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znalazlem
    > Prosze o pomoc bo sam nie wiem czy lepiej kupowac czy sprzedawac te walute

    Kup 100 euro i sprzedaj sto euro. Nie powinienes stracic.
    Euro nigdy nie bylo warte 1 zl.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 3. Data: 2008-09-20 15:40:31
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Pamietam czasy gdy 1 euro mozna bylo kupic za okolo 1 zlotowke

    Ja tego nie pamiętam. Kiedy to było? Przed wojną?

    MSPANC

    --
    Darek

  • 4. Data: 2008-09-20 16:17:01
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "TomeK" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > znalazlem
    > Prosze o pomoc bo sam nie wiem czy lepiej kupowac czy sprzedawac te walute
    To trzeba zapytac wrozki.

    Prognozy na koniec roku 3zl, bo rozpocznie sie gra na przyjecie przez Polske
    EUR (warto sprzedac obligacje niemieckie , kupic polskie, miec wyzszy kupon
    odsetkowy i czekac na zamiane).
    Trzeba pamietac, ze w nastepnym roku, jak zaczna sie problemy gospodarcze w
    Polsce, spadna wplywy do budzetu (wydatki panstwa w duzej mierze sa sztywne)
    to moze zaczac robic sie nieciekawie. Wielu eksporterow nie wytrzyma takiego
    kursu w dluzszej perspektywie i odbije sie to na gospodarce. Jezeli w pewnym
    momencie okaze sie, ze z przyczyn politycznych lub gospodarczych nie
    przyjmiemy EUR to moze nastapic panika, ktora nie wiadomo jak sie skonczy.
    Trudno gdybac i ukladac scenariusze w bardzo odleglej perspektywie kilku
    lat.

  • 5. Data: 2008-09-20 17:26:40
    Od: "TomeK" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lub gospodarczych nie przyjmiemy EUR to moze nastapic panika, ktora nie
    > wiadomo jak sie skonczy. Trudno gdybac i ukladac scenariusze w bardzo

    Dziekuje za zainteresowanie tematem, o taka odpowiedz mi chodzilo
    Zastanawiam sie czy jesli przyjmniemy euro to kurs wysoko podskoczy czy
    raczej bez sensacji
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-09-21 07:09:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dolary były po 95 groszy (9500 PLZ przed denominacją) i pamietam to dobrze, a
    wprowadzane później euro stało niżej od dolara.
    JaC

    ------

  • 7. Data: 2008-09-21 08:19:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    666 pisze:
    > Dolary były po 95 groszy (9500 PLZ przed denominacją) i pamietam to dobrze, a
    wprowadzane później euro stało niżej od dolara.
    > JaC

    I co z tego?

    Ja pamiętam, kiedy $ był po 1000, ale średnia pensja wynosiła 5000 PLZ.

    Nie bierz pod uwagę ceny $ sprzed hiperinflacji.

    Przed wojną pewnie kosztował około 20 starych złotych. Wow, czyli jakieś
    0,002 nowych zł. :-P

    w roku 1994 1$ kosztował już ponad 22.000 PLZ
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Złoty#PRL_i_III_RP

    --
    Pete

  • 8. Data: 2008-09-21 08:27:30
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Dolary były po 95 groszy (9500 PLZ przed denominacją) i pamietam to
    > dobrze, a wprowadzane później euro stało niżej od dolara.
    > JaC

    Dolary byly po 9500 zł w styczniu 1990, jak na takim poziomie ustalil je
    Balcerowicz na poczatku reformy. Euro wprowadzono do obrotu konsumenckiego
    w roku 2002. Euro stało niżej do dolara - ale w roku 2002. 12 lat w lodówce
    przesiedziales?

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 9. Data: 2008-09-21 08:29:21
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Dziekuje za zainteresowanie tematem, o taka odpowiedz mi chodzilo
    > Zastanawiam sie czy jesli przyjmniemy euro to kurs wysoko podskoczy czy
    > raczej bez sensacji

    Nie wierz bezkrytycznie samozwanczej wrózce.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl