    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Energetyczne mafie w Polsce...
    Date: Mon, 6 Mar 2023 09:47:41 +0100

    On Fri, 3 Mar 2023 00:58:56 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Nie mogli -- taka ich (Moskali) mentalność.

    Zobaczysz, jak sie szybko zmienią.

    Ba - prawdziwi moskale, to chyba juz sie zmienili, ale prowincja
    ciagle stara ...

    > Chodzi i władzę, nie o pieniądze.
    > Zazwyczaj władza (dominacja) jest ważniejsza od pieniędzy -- pieniądze
    > są zazwyczaj tylko narzędziem do sprawowania władzy.

    Byc moze.

    > Achmetow nie chciał współpracować? -- Achmetow budował własne państwo.
    > Może chciał mieć tylko tak zwany Donbas, może całą Ukrainę, może nawet
    > całą Europę -- jak Putin itp...

    No ale widac nie chcial sie podzielic, czy uznac władzy ...

    > Zełenski wychowany został w rosyjskim języku...

    Ale w zydowskiej rodzinie.

    No coz - rozumiem, ze tym rosyjskojezycznym nie tak latwo sie pogodzic
    z ukrainskim u dzieci w szkole, czy w urzędach ...

    > Były plany (ludzi takich jak Achmetow czy Kulczyk) zasilania Europy...

    Plany moze były, ale do czasu ich realizacji, to zasilanie bylo
    symboliczne.

    > Ogólnie ,,niektórzy'' ludzie przypadkiem trafiali w odpowiedni czas,
    > zaś inni -- nie trafiali... Znasz małpy przypadkiem trafiające
    > w stosowne klawisze klawiatury tak, że powstają poematy?...

    No ba - zobacz na firmy, ktorych juz nie ma.
    Ze tak wspomne tylko banki :-)

    > Amerykanie znali plany Moskwy -- wiedzieli od dawna o planowanych
    > podbojach z dokładnością i wiarygodnością co najmniej wysoką...

    W takich sytuacjach zawsze trzeba sie liczyc, ze to prowokacja, albo
    szukanie szpiega.

    Muskowego internetu bym nie wiązał.

    > Na wiele miesięcy przed tą inwazją Biden publicznie informował
    > o nadciągającej wojnie -- od czasu do czasu wyjawiając, czym
    > różnią się manewry od przygotowań do wojny... (choćby
    > gromadzeniem krwi -- niezbyt potrzebnej podczas ćwiczeń)

    A moze sie przydac np Chinczykom, jak to oni zaatakuja Taiwan.

    > Być może...
    > BTW -- nawet najgrubsze ściany czy stropy można zniszczyć
    > wytrwałymi uderzeniami... (woda jest cieczą -- ale rzeźbi skały)

    Znacznie lepiej sie niszczy odpowiednimi bombami.
    Tylko samoloty mozna zestrzelic ...

    > Teraz trwają krotko.
    > Transformatory łatwiej schować pod powierzchnię ziemi
    > niż węglowe elektrownie.

    Elektrownia w kopalni? Ciekawy pomysl :-)

    > Siak czy inaczej -- jesienią ubr. Ukrainie zabrało elektryczności,
    > której niedobory ciągnięto nie z Polski, lecz z Rumunii.

    Wytrwalosc Rosji w niszczeniu ... zreszta chyba ograniczona, bo wydaje
    mi sie, ze elektrowni nie ruszyli.
    Ze tez kary na takich nie ma ... tzn jest, ale Biden nie chce
    eskalowac.

    > Może ie ma aż takiej potrzeby? -- może wystarczyłoby wspomaganie?
    > Nie mogąc wysłać wszystkiego -- należy zaniechać wysyłania w ogóle?

    > Kijowa raczej ;) nie zasilisz...

    Wspolczesne miasta tak wiele znow nie biora - przemysl sie
    wyprowadzil.
    Zobacz ile Białystok potrzebuje ... i ile to generatorow po 2MW.

    Inna sprawa, ze jakby chciec nagle takich generatorow 1000, to sie
    pewnie nie znajdzie na skladzie, a tysiac to na absolutnie niezbedne
    potrzeby - trzeba by ich raczej z 10 tys.

    > Można było przygotować cała europejską infrastrukturę na ten konflikt...
    > Rumunia należy do sieci wspólnie z Polską...

    Trzeba by zbudowac wiele linii niepotrzebnych na codzien.
    I to gdzie - na Ukraine.
    A i tak bylby problem z zegarkami :-)

    Druga wersja, to zainwestowac w lotnictwo, rakiety, i p-lot, i pokazac
    kacapom, ze prąd to oni będą mieli za Uralem ...

    > Lech Kaczyński żył ponad 13 lat temu -- to trochę czasu, zważywszy
    > na okołowojenne warunki...

    > O to możesz zapytać energetyków -- nie mnie. Obecnie polska energetyka
    > pośpiesznie chowa energetyczne linie przesyłowe pod powierzchnię ziemi.
    > Oficjalnie -- by chronić przed ,,przyrodą'', ale być może -- przed wojną...

    Ale gdzie tak chowa?
    Bo linie są rozne - w miastach, wsiach, pomiedzy, niskiego napięcia,
    sredniego, wysokiego ...

    J.