  • 1. Data: 2005-11-01 12:12:25
    Temat: Dziwne pytanie...?
    Od: "Romek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zastanawia mnie pewna rzecz... Otoz naleze do funduszu emerytalnego ING
    Nationale. Biorąc pod uwagę historie wzrostu wartosci jednostek uczestnictwa
    w tym funduszu, pomyslalem sobie, ze calkiem sensownie byloby wplacać
    (oprocz skladek przelewanych z ZUSu) jakąś kwotę.. ot tak po prostu..
    niecyklicznie... od czasu do czasu.. wplacic jakies 300-500 zl. wolnych
    srodkow, ktore zamiast tkwic w banku, moglyby pracowac na przyszle lata...
    Stad moje pytanie.. czy jedyna drogą zwiększania mojego stanu konta w ING
    jest czekanie na co miesieczną (daj Boże:) wplate z ZUS, czy tez mozna w
    jakis sposob samemu od czasu do czasu cos wplacic?
    Pozdrawiam

    Igor

  • 2. Data: 2005-11-01 12:15:52
    Temat: Re: Dziwne pytanie...?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Romek wrote:
    >czy jedyna drogą
    > zwiększania mojego stanu konta w ING jest czekanie na co miesieczną
    > (daj Boże:) wplate z ZUS,

    Tak.

    > czy tez mozna w jakis sposob samemu od
    > czasu do czasu cos wplacic?

    Nie. Do "wpłacania od czasu do czasu" masz tzw. trzeci filar - programy PPE
    albo IKE albo po prostu jakiś inny sposób oszczędzania (wersja "zrób to sam"
    :-) ).

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-11-01 13:09:42
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Tue, 1 Nov 2005 13:12:25 +0100, Romek napisał(a):

> [...]
    > jest czekanie na co miesieczną (daj Boże:) wplate z ZUS, czy tez mozna w
    > jakis sposob samemu od czasu do czasu cos wplacic?

    Wydaje mi sie, ze nie ma takiej mozliwosci - wtedy pozostaje Ci
    uczestnictwo w jakims funduszu inwestycyjnym ING - tez jest ich kilka,
    mozesz porownac, ktory z nich ma historie podobna do OFE ING i tam lokowac
    co jakis czas nadwyzke kapitalu.

    Adam

  • 4. Data: 2005-11-02 05:05:34
    Od: "www.ePolisa.o-net.pl" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest czekanie na co miesieczną (daj Boże:) wplate z ZUS, czy tez mozna w
    > jakis sposob samemu od czasu do czasu cos wplacic?
    Nie można samemu opłacać składek do OFE z pominięciem ZUS. Jedyne środki, jakie
    idą do OFE, są przekazywane za pośrednictwem zus (jako część składki ZUS).
    Dobrowolne odkładanie na emeryture to np.III filar (IKE lub ubezpieczenia
    emerytalne, kapitałowe itd) oraz fundusze inwestycyjne.
    Informacje o tych formach w ING znajdzie Pan na http://www.epolisa.o-net.pl

    Pozdrawiam
    Wiesława Zaleska, doradca ING