  • 1. Data: 2004-12-03 06:57:23
    Temat: Dziwna tranzakcja kartą płatniczą.
    Od: "Bogusz" <b...@p...onet.pl>

    Karta Inteligo.
    Wczoraj żona zapłaciła kartą w Carrefour Bemowo. Po jakimś czasie zauważyłem,
    że na koncie inteligo nie ma ani blokady na sumę operacji, ani nie ma jej w
    historii konta.
    Zadzwoniłem do inteligo dlaczego tak jest.
    Inteligo twierdzi, że bank NIE mial zapytania na tę operację i NIE udzielił
    autoryzacji.
    Tymczasem na slipie jest kod autoryzacji.
    Konsultantka w inteligo polecila mi zadzwonic do sklepu i tam wyjasniac.
    Zadzwonilem, jednak sklep twierdzi, że z jego punktu widzenia wszystko jest
    OK, tranzakcja zaakceptowana i cacy.
    Konsultantka Inteligo potwierdziła, że jest to nienormalne, i ze wszystkie
    autoryzacje są online. (nie wnikam w brak logiki, nie moga byc wszystkie,
    skoro jedna nie jest)

    W związku z powyższym mam pytanie: jak to mogło być mozliwe? Jaka instytucja
    dała kod autoryzacji, skoro bank nie dostał zapytania i nie udzielil
    pozwolenia na obciążenie konta?
    W takiej sytuacji co by było, jakbym zablokował konto, bo np. ukradziono by mi
    karte? Mozliwe byloby także dokonanie operacji zastrzeżoną kartą? Jeśli listę
    zastrzeżonych kart ma bank, to chyba tak?

    Pozdrawiam,
    Bogusz (zaniepokojony)

    P.S.
    Nie kwestionuje tego czy zapłace za operację. Jest to oczywiste, bo
    dostałem towar i cena się zgadza.

  • 2. Data: 2004-12-03 07:16:11
    Temat: Re: Dziwna tranzakcja kartą płatniczą.
    Od: nod <n...@o...pl>

    Niemal identyczny przypadek miałem w BPH jakiś rok temu, zapłaciłem
    kartą ok. 28 dnia danego miesiąca, w systemie transakcyjnym nie było
    żadnej blokady, przyszedł po tygodniu wyciąg na którym również żadnej
    wzmianki o blokadzie na tą kwotę nie było. Poszedłem do BPH i tam
    powiedzieli, że rzadko, ale się takie coś zdarza i by czekać cierpliwie :)
    Rachunek obciążyli po jakiś 3 tygodniach na tą właśnie kwotę transakcji.

    pozdr
    nod

  • 3. Data: 2004-12-03 07:20:36
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia 3 Dec 2004 07:57:23 +0100,
    osoba podpisana: Bogusz <b...@p...onet.pl>
    napisała:
> [...]
    > że na koncie inteligo nie ma ani blokady na sumę operacji, ani nie ma jej w

    Ja miałem wczoraj coś podobnego z KK Multibanku, blokada pojawiła się +-
    godzinę po transakcji - wcześniej specjalnie sprawdzałem i nie było.
    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 4. Data: 2004-12-03 08:07:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Bogusz wrote:
    > Tymczasem na slipie jest kod autoryzacji.

    wazne jest jaki to kod - jesli (1) to bylo polaczenie i powinna byc blokada na
    rachunku, inny kod oznacza ze przyjal bez dzwonienia
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-12-03 08:08:57
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    blad napisał(a):

    > wazne jest jaki to kod - jesli (1) to bylo polaczenie i powinna byc blokada na
    > rachunku, inny kod oznacza ze przyjal bez dzwonienia
    > *** blad ***

    Jest tak:
    Kod Autoryzacji: XXXXXX (1)

    Bogusz.

  • 6. Data: 2004-12-03 08:34:20
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Kamil Jonca napisał(a):
> [...]
    >

    > Ja miałem wczoraj coś podobnego z KK Multibanku, blokada pojawiła się +-
    > godzinę po transakcji - wcześniej specjalnie sprawdzałem i nie było.

    Jezeli twoje KK dopuszcza operacje offline, to jest to normalne (chyba).
    Dzwonilem do CA operatora POSow w Carrefour, jest nim BZWBK.
    Konsultant potwierdził, że taka operacja nie powinna miec miejsca.
    Nic wiecej nie zdołałem się dowiedzieć, bo nie jestem ich klientem.

    Konto nie jest obciążone do tej pory.

    Bogusz.

  • 7. Data: 2004-12-03 09:00:16
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Bogusz wrote:

    > Jest tak:
    > Kod Autoryzacji: XXXXXX (1)

    no to nie wiem dlaczego inteligo nie pokazuje blokady :(
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-12-03 09:03:38
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-12-03 09:34, Użytkownik Bogusz napisał:
    > Jezeli twoje KK dopuszcza operacje offline, to jest to normalne (chyba).
    > Dzwonilem do CA operatora POSow w Carrefour, jest nim BZWBK.

    Może zachodni miał jakieś problemy z terminalami? Próbowałem płacić
    wczoraj wieczorem w 3 sklepach z POSami BZ-WBK i za każdym razem
    wywalało "autoryzacje głosową".

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2004-12-03 09:26:47
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-03 10:28 G.M. said the following:
    > Bogusz wrote:
    [...]

    > W terminalach BZ WBK stosowany jest tzw. Dummy Authorization Code tzn.
    > terminal może wygenerować kod autoryzacji nie łącząc się z centrum
    > autoryzacyjnym.

    Ale (3) przy tej "autoryzacji" nie było.
    Poza tym skąd owa blokada po godzinie ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 10. Data: 2004-12-03 09:28:16