  • Data: 2015-07-10 19:10:20
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał <m...@a...invalid> writes:

    > Jasne, że tak można. Obligacji nie opchną na niski procent,

    Na początku to w ogóle nie myśleliby o niczym podobnym.

    > więc dług
    > będzie rósł chyba jeszcze szybciej niż teraz.

    Przeciwnie, z pewnością byliby w stanie bez trudu osiągnąć znaczną
    nadwyżkę w budżecie. Bez spłat rat i po znaczącej dewaluacji waluty?
    To trywialne zadanie.

    > Ze względu na zwykłą ludzką chciwość.

    Ale ludzka chciwość jest ograniczona przez brak monopolu i konkurencję
    z innymi chciwymi ludźmi.

    > W żadnej restauracji w Grecji paragonu nie dostałem.

    Słyszałem że tak było przed reformami z końca ubiegłego wieku.

    Nie przypominam sobie, bym w jakiejś knajpce w Grecji nie dostał
    paragonu, ale oczywiście mogłem taki przypadek łatwo przeoczyć,
    osobiście te paragony nie są dla mnie specjalnie istotne.

    Może wyglądam jak urzędnik skarbowy, nie wiem.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/December_2001_riots_in
    _Argentina

    Nie wiem czego oczekujesz po tym linku, ale z tamtą sytuacją miałem do
    czynienia osobiście, i twierdzę tak jak powyżej.
    --
    Krzysztof Hałasa