  • 41. Data: 2015-05-19 11:06:30
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:

    > Nie. Ludzie teraz biorą kredyty z wyższą marżą, bo gospodynie domowe nie
    > widzą różnicy - łączny koszt jest taki sam (marża+wibor), a być może
    > nawet teraz jest niższy, ale to się szybko zmieni.

    Łączny koszt jest taki sam, tylko że mało kredytów ludzie biorą.

    > Polecam blog wdomachzbedonu.blogspot.com

    Nie znaleziono bloga

    Niestety, szukany przez Ciebie blog nie istnieje. Nazwa wdomachzbedonu
    jest dostępna do rejestracji.

  • 42. Data: 2015-05-19 11:15:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 11:06, Poldek pisze:

    > Łączny koszt jest taki sam, tylko że mało kredytów ludzie biorą.

    > Nie znaleziono bloga
    >
    > Niestety, szukany przez Ciebie blog nie istnieje. Nazwa wdomachzbedonu
    > jest dostępna do rejestracji.

    wdomachzbetonu

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2015-05-19 11:24:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Ciekaw jestem ile kredytów ludzie biorą obecnie. Np. porównać
    >kwiecień 2015 z kwietniem 2007. Coś mi się zdaje, że w kwietniu 2015
    >było dużo mniej umów kredytowych i łączna suma kredytów znacznie
    >niższa niż 2 kwietniu 2007.

    Tak by wypadalo ... ale co zrobic z pieniedzmi, wirtualnymi zreszta ?
    Komus bank je chyba wcisnal ... w firmy, w gielde ?

    Mogli odplynac zagraniczni inwestorzy ... ale w danych NBP chyba tego
    nie widac - ilosc pieniadza chyba nadal stale rosnie.

    >W tamtych latach pamiętam, że każdy brał kredyt - koledzy i koleżanki
    >z pracy masowo, sąsiadka, brat z bratową itd. Teraz jakoś nie znam
    >nikogo, kto by wziął nowy kredyt na mieszkanie.

    Spadek cen mieszkan jest wymowny, ale mogles po prostu stracic kontakt
    z odpowiednim pokoleniem.

    Doszly tez kolejne rekomendacje, utrudniajace wziecie kredytu ...
    tym niemniej np we wroclawiu oferta nowych mieszkan jest dosc szeroka.
    Z tym, ze bywa ze stoja i czekaja na klienta ...

    Statystyki tez moga byc mylace, bo jesli bank sie pozbywa
    niesplacalnego kredytu ... to nie znaczy ze klient ten kredyt stracil
    :-)

    Gdzies tam dalej mamy franka - ilosc kredytow nie spadla, ale ich
    wartosc w PLN wzrosla :-)

    J.

  • 44. Data: 2015-05-19 11:28:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Mogli odplynac zagraniczni inwestorzy ... ale w danych NBP chyba tego
    > nie widac - ilosc pieniadza chyba nadal stale rosnie.

    W 2007 był boom kredytowy, bo to było praktycznie "na górce". W tamtym
    roku pamiętam powszechne przekonanie, że mieszkania będą zawsze drożeć.

    A zagraniczni to jakoś właśnie ostatnimi czasy omijają polską giełdę.
    Na świecie hossa, a u nas takie sobie, takie byle co, bez przekonania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2015-05-19 11:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W 2007 był boom kredytowy, bo to było praktycznie "na górce". W
    >tamtym
    >roku pamiętam powszechne przekonanie, że mieszkania będą zawsze
    >drożeć.

    Do pewno stopnia uzazadnione, bo drozaly jak glupie i konca nie bylo
    widac.

    Tym niemniej - prawo zachowania pieniadza nadal obowiazuje :-)
    Ktos na te mieszkania pozyczyl, nabywcy troche juz oddali ... i w
    skarbcu lezy ?

    >A zagraniczni to jakoś właśnie ostatnimi czasy omijają polską giełdę.
    >Na świecie hossa, a u nas takie sobie, takie byle co, bez
    >przekonania.

    Ja tylko o tym, ze oni mogli wymienic waluty na zlotowki. A potem, jak
    chcieli zlotowki na waluty, to NBP chyba im nie oddal.
    Wiec zlotowek nie ubylo ... i gdzie one sa ?

    J.

  • 46. Data: 2015-05-19 19:33:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 10:25, Liwiusz pisze:

    > Nie zrozumiałeś.
    > Przecież on nie o tym, tylko właśnie o tym, że "starzy" mają niską marżę
    > i teraz mają niski wibor, przy wyższym wiborze wrócą do "normy", a
    > "nowi" mają teraz niski wibor ale wysoką marżę, a przy wysokim wiborze
    > będą mieli wysokie i to i to.

    dokładnie tak jak piszesz ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2015-05-19 19:35:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Łączny koszt jest taki sam, tylko że mało kredytów ludzie biorą.

    oj biorą i to bardzo dużo, patrzą na obecną ratę a nie to, że za jakiś
    czas ona wzrośnie ze względu na wyższy wibor

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 48. Data: 2015-05-19 19:38:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 10:51, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2015-05-19 o 10:27, Poldek pisze:

    > Tylko kto będzie chciał te kredyty brać na przewartościowane mieszkania.
    > Naiwne insynuacje. Drogi (w przyszłości) kredyt + demografia zrobią
    > swoje, bez względu na to jak banki będą stawać na rzęsach.

    to czy mieszkania są przewartościowane czy niedowartościowane widać z
    perspektywy czasu, tak na dany moment ciężko to określić

    tak samo jak odp. na pytanie czy teraz akcje są tanie czy drogie

    lepszy kredyt na przewartościowane mieszkanie niż wynajmowanie (i
    spłacanie cudzego kredytu) przez ileś lat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 49. Data: 2015-05-19 19:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

    >To po ile ludzie mają tych kredytów zaciąganych w różnych okresach?
    >Zdawało mi się, że przeciętny Lemiński ma jeden kredytu zaciągnięty w
    >konkretnym dniu. Ew. mógł sobie zrefinansować, ale to pewnie margines
    >i nadal ma 1 kredyt.

    Leminskich jest duzo. Co roku wielu ten jeden kredyt zaciagnie.
    Co prawda to zmieni watpliwosci - starsi beda placili mala marze, nowi
    duza przez 30 lat, to nie jest samoregulujacy sie mechanizm :-).

    Ale czemu jeden kredyt ?
    Na mieszkanie, na samochod, na telewizor, na wakacje, na karte
    kredytowa ...

    J.

  • 50. Data: 2015-05-19 20:03:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 19:38, RobertS pisze:

    > to czy mieszkania są przewartościowane czy niedowartościowane widać z
    > perspektywy czasu, tak na dany moment ciężko to określić
    >
    > tak samo jak odp. na pytanie czy teraz akcje są tanie czy drogie

    Analogia nietrafna. Tak samo jak możesz przewidzieć liczebność obywateli
    państwa za 20 lat, tak samo możesz określić stopień podaży i popytu na
    mieszkania.

    > lepszy kredyt na przewartościowane mieszkanie niż wynajmowanie (i
    > spłacanie cudzego kredytu) przez ileś lat

    Demagogiczny argument. Jestem najemcą. Płacę czynszu mniej niż KOSZT
    kredytu na wartość mieszkania, które wynajmuję.

    O zaletach "drugoplanowych" (mobilność, brak kosztów typu ubezpieczenie
    mieszkania, ubezpieczenie NWW, brak konieczności dokonywania remontów,
    kupowania mebli i wyposażenia, brak konieczności posiadania wkładu
    własnego, brak PCC, brak podatków od nieruchomości a w przyszłości
    potencjalnego katastru itd.) tylko napomknę.

    --
    Liwiusz