  • 1. Data: 2013-05-16 11:19:41
    Temat: Drobne zakupy na chińskich ibajach - jak optymalnie?
    Od: zgred <z...@e...com>

    Drobne = do kilkuset zł.

    Nie wszystkie te ibaje (ibeje?) mają PayPal, a np. Aliexpress ma v/mc
    lub przelew (WU pomijam). Co wyjdzie optymalniej i z jaką prowizją?
    PayPal dolicza sobie na przeliczniku jakieś 3%. A jak wyjdzie z
    przelewem z konta w $?
    Ćwiczył ktoś?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 2. Data: 2013-05-16 11:34:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    zgred napisał(a) :
> [...]
    > lub przelew (WU pomijam). Co wyjdzie optymalniej i z jaką prowizją?
    > PayPal dolicza sobie na przeliczniku jakieś 3%. A jak wyjdzie z

    Robię opłaty z normalnego konta w PLN-ach. Za 1$ wychodzi około 3.31.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 3. Data: 2013-05-16 12:05:18
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-16 11:34, Zbynek Ltd. pisze:

    > Robię opłaty z normalnego konta w PLN-ach. Za 1$ wychodzi około 3.31.

    Tnx.
    A konkretniej? (Pytam, oświeć proszę.)
    Czyli jak Ci aliexpress podaje dane do przelewu, np 20$, to robisz
    przelew z konta w PLN, wybierasz walutę np. USD - tak?
    No i kluczowe pytanie: Jaki w tym dniu, co podajesz był kurs USD w NBP i
    który?
    No i 2: czy ktoś porównał koszty tego z zapłatą np. za pomocą wirtualnej
    v/mc prowadzonej w PLN?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 4. Data: 2013-05-16 12:24:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    zgred napisał(a) :

    > Tnx.
    > A konkretniej? (Pytam, oświeć proszę.)
    > Czyli jak Ci aliexpress podaje dane do przelewu, np 20$, to robisz
    > przelew z konta w PLN, wybierasz walutę np. USD - tak?

    Nie.
    W banku zmieniam limit operacji kartą z 0 na chwilowo potrzebny.
    Płacę kartą poprzez stronę Ali. Zmieniam znowu limit na 0.

    > No i kluczowe pytanie: Jaki w tym dniu, co podajesz był kurs USD w NBP i
    > który?

    Nie mam pojęcia. Np. za 100$ bank blokuje mi 320zł. Po kilku dniach
    zdejmuje mi jednak 331,85zł.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 5. Data: 2013-05-16 16:24:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "zgred" <z...@e...com> wrote in message
> [...]
    > przelew (WU pomijam). Co wyjdzie optymalniej i z jaką prowizją?
    > PayPal dolicza sobie na przeliczniku jakieś 3%. A jak wyjdzie z przelewem z

    nie ma sensu za duzo kombinowac, musialbys za kazdym razem przed
    zakupem dokladnie przeszukac i porownac oferty na alli i ebayu,
    porownac kursy itd itp.

    potem okazuje sie ze najtansza opcja byla z okazji ciecia
    kosztow byle jak zapakowana i bedziesz sie bujal miesiac
    ze zwrotem (o ile bedzie sens cokolwiek odsylac - musisz
    wyslac poleconym i dostarczyc numer przesylki)

    do tego niespodzianki w postaci vat i cla i wychodzi ze czesto
    gesto lepiej przejsc sie do sklepu czy zamowic w ue

    (zawsze jezeli sie da rozbiajaj zakupy na jak najmniejsze sumy,
    najepiej tez zeby byly wysylane w jak najwieksza ilosc miejsc)

    btw. wlasnie dostalem pisemko ze mam sie stawic osobiscie u
    celnikow w sprawie zakupu z usa dokonanego ze 2 lata temu, domyslam
    sie ze przetrzepali tam jakiegos nie placacego podatkow rodaka i
    wyszlo im ze cos u niego kupowalem - w ramach niespodzianki bedzie
    mnie ten zakup ( a zdazylem o nim juz zapomniec bo to na prezent bylo)
    kosztowalo ekstra 300 pln vatu + byc moze jakies clo

  • 6. Data: 2013-05-16 22:23:38
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > przelew (WU pomijam). Co wyjdzie optymalniej i z jaką prowizją?
    > PayPal dolicza sobie na przeliczniku jakieś 3%. A jak wyjdzie z przelewem

    Ja używam karty USD do subkonta USD na kantor.aliorbank.pl
    Sprawdzona z paypalem i z aliexpress. W przypadku paypala trzeba przy
    zakupie wybrać opcję płatności w oryginalnej walucie.