  • 21. Data: 2012-12-21 20:20:03
    Temat: Re: Dostałem skądś kasę - błąd księgowania w banku?
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 16:11:45 UTC+1 użytkownik maruda napisał:

    > P.S. Który to bank, bo chyba nikt nie zapytał? Obstawiam PKO BP.

    Dobrze obstawiasz, PKO BP.

  • 22. Data: 2012-12-22 18:05:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Q" kb23t1$ig0$...@n...news.atman.pl

    > Wiele lat temu znalazlem calkiem fajny telefon.

    Co to za zwyczaje?! Gdy znajdziesz rower,
    też uznasz, że jest zgubiony -- i zabierzesz? ;)

    Mniej więcej takiego podziękowania można czasami spodziewać się.

    > Skontaktowalem sie z wlascicielem i oddalem/przekazalem.

    Jak? Tam są numery telefonów osób dzwoniących, ale rzadko jest
    numer telefonu właściciela. Skąd wiesz, że nie zadzwonisz do
    wroga? No i kto zapłaci za rozmowę? Zadzwonisz ze swego?
    I pozyskasz czyjś numer?!?!? Czyjeś dane osobowe?!?!?!

    To skandal!!!

    W celu poznania numeru właściciela mozesz z tego telefonu
    zadzwonić na swój? A co to Ci da?

    -=-

    IMO znaleziony telefon to poważny problem. Jeśli właściciel
    nie dał Ci po ryju -- możesz cieszyć się. ;)

    -=-

    Ja cierpliwie czekałem do czasu, aż zadzwoniono do mnie
    i zapytano mnie o to, czy znalazłem telefon. A zanim
    zaopiekowałem się tą własnością (jakby nie patrzeć cudzą)
    uznałem, że w razie nieznalezienia_się własciciela,
    przekażę telefon przedstawicielowi operatora.

    -=-

    Co wówczas, gdy o ten telefon upomni się kilka osób?
    U mnie tak było. Najpierw zadzwoniła jedna osoba
    i umówiła się na oddanie, ale zanim doszedłem do
    umówionego miejsca, zadzwoniła inna osoba
    i zaproponowała mi inne miejsce...

    -=-

    W ZSRR (czyli bardzo dawno) zgubiłem prawo jazdy (słyszałem
    plaśnięcie o jezdnię, ale nie pomyślałem, że mam do czynienia
    z wysunięciem się prawa jazdy -- więc nie odwróciłem się; od
    tamtej pory chętniej odwracam głowę w poszukiwaniu tego, co
    może mi wypaść z kieszeni) ale do dzisiaj nikt nie odesłał
    mi tego czegoś...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-12-22 18:17:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <m...@g...com> 8...@g...co

    : Witam, na początku grudnia (3 lub 4) na moim koncie pojawiło się 1700 zł,
    : których kompletnie się nie spodziewałem, nie wiem też skąd i od kogo one
    : zostały mi przelane. W tytule przelewu i nadawcy są tylko jakieś literki,
    : które nic nie mówią, to nawet nie są jakieś wyrazy. Nie dzwoniłem na razie
    : do banku celem wyjaśnienia tej sprawy. Na koniec miesiąca będzie mi się
    : generował wyciąg i wtedy jeszcze sprawdzę, czy ta kwota będzie na wyciągu.
    : Podejrzewam, że w systemie banku coś nie zatrybiło i nastąpiło jakieś
    : błędne księgowanie. No i teraz co z tym zrobić?

    Otworzyć darmowe konto, nazwać je -- 'sprawy niewyjaśnione' i wpłacić
    tam. ;) Komuś te pieniądze zeszły w zła stronę -- kiedyś zrozumie to
    i zacznie pieniędzy tych szukać a ślady (jak nitką do kłębka)
    doprowadzą niechybnie do Ciebie. Wówczas zwróci się do Ciebie
    z uprzejmą prośbą o zwrócenie -- i (; jakoś ;) zwrócisz.

    I teraz pytanie -- jak zwrócisz? Przecież po tym poście masa
    ludzi może zwrócić się do Ciebie z prośbą o zwrócenie tych
    pieniędzy. IMO trochę trudna sprawa, jeśli nie ma numeru
    konta nadawcy.

    (; Możesz wpłacić na Kościół -- najlepiej na mój. ;)

    Ja przed laty byłem tak głupi, że niewyjaśnione (lub wyjaśnione, ale
    jak oddać komuś, kto zmarł i nie pozostawił po sobie żadnej rodziny?)
    nadwyżki kierowałem do Kościoła.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-12-22 20:52:21
    Od: czikolatino <a...@g...com>

    Taaa, weź sobie ukradnij te pieniądze na inne wysokooprocentowane konto, a jak bank
    uzna, że to jednak była pomyłka, to za debet zapłacisz jak za zboże.

  • 25. Data: 2012-12-23 01:28:59
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-21 13:41, jureq pisze:

    > Bardzo dobrze, że pyta. Bo ja już (nawet na tej grupie) widziałem porady
    > w stylu: nic nie uzgadniaj tylko odeślij przelewem na konto z którego
    > zostało ci przesłane. A to akurat jest rzecz której zrobić nie powinien.
    > A dlaczego nie powinien? Pomyśl - może zgadniesz dlaczego.

    Można zadzwonić i zapytać co to za pieniądze wpłynęły.

    --
    animka

  • 26. Data: 2012-12-23 06:53:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > Można zadzwonić i zapytać co to za pieniądze wpłynęły.

    do wróżki?

  • 27. Data: 2012-12-23 18:00:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" kb5j8m$28d$...@n...news.atman.pl

    > Można zadzwonić i zapytać co to za pieniądze wpłynęły.

    Nie łatwiej zadać pytanie via net? Ponoć
    prorocy już maja swoje kanały internetowe. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2012-12-23 21:06:38
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    >Ja przed laty byłem tak głupi...

    jak widać to się nie zmieniło... :-)

    JS

  • 29. Data: 2012-12-23 23:27:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ianus" 50d76450$0$1312$6...@n...neostrada.pl

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kb4pul$7u1$...@n...news.atman.pl

    > Ja przed laty byłem tak głupi, że niewyjaśnione (lub wyjaśnione, ale
    > jak oddać komuś, kto zmarł i nie pozostawił po sobie żadnej rodziny?)
    > nadwyżki kierowałem do Kościoła.

    Jak widać -- to akurat zmieniło się, ale Ianus bredzi. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-12-24 17:33:18
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    >Jak widać -- to akurat zmieniło się, ale Ianus bredzi. :)

    No tak, ty o bredzeniu wiesz wszystko :-)

    JS