eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Doradca" nie chce zdradzić "tajemnicy" jak się oblicza raty › Re: "Doradca" nie chce zdradzić "tajemnicy" jak się oblicza raty
  • Data: 2005-07-20 20:23:45
    Temat: Re: "Doradca" nie chce zdradzić "tajemnicy" jak się oblicza raty
    Od: trainer <t...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Nuworysz wrote:

    > no doczekałem się..... :-)
    > tylko że kto bierze jeszcze dzisiaj takie raty... ?
    > to złodziejstwo w biały dzień, moje pytanie brzmi jak lekko zmodyfikować to
    > cudeńko aby wyliczło mi raty malejące.... ?

    N - liczba rat
    K - kwota kredytu
    S - stopa (w skali rocznej)

    zakładamy, że kredyt jest spłacany co miesiąc (czyli 12 okresów w roku)
    n-ta rata wynosi:

    r{n} = K/N + K*(1-(n-1)/N)*S/12
    czyli część kapitałowa wynikająca z podzielenia kapitału na równe raty
    plus
    część odsetek, która wynika z pomnożenia pozostałego salda przez stopę

    we wzorze wpisałem n-1 a nie n, ponieważ odsetki płaci się za całe saldo
    przed ich podliczeniem, a nie tylko to co zostało po spłacie raty!

    pozdro
    trainer