  • 21. Data: 2023-11-23 08:52:13
    Temat: Re: Do dupy z tymi kartami
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wow, to jaką kartę miałeś w 1990?
    Pomiędzy 1994 a 1995 rokiem (o ile dobrze pamiętam) miałem przez BPH
    wydaną kartę POLCARD, którą wzbudzałem popłoch w sklepach płacąc. Jak
    wchodziłem do lokalnego spożywczaka, to kasjerka "darła się" na cały
    sklep: "Pani kierowniczko, bo przyszedł ten pan z kartą!" i w kasie
    obsługiwały mnie trzy. Kartę wypukłą odbijały na takim samokopiującym
    się papierze i ze dwa razy mi ją złamały przy tym. Potem było już lepiej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-11-23 08:56:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.11.2023 o 00:07, Michał Jankowski pisze:
    > Bank się upiera, że zautoryzował i dalej nic nie może, przelewy24 się
    > upierają, że nic nie zrobią dopóki nie dostarczę "potwierdzenia
    > przelewu" a transakcji kartą zrobić nie mogę. Czy ktoś ma w ogóle pomysł, jak
    reklamować w sytuacji, gdy do transakcji
    > nie doszło? > Nikt nigdy nie miał takiego problemu?

    Ja od dłuższego czasu żadnego powodu do reklamacji nie miałem, ale jak
    miałem, to jedyną słuszną drogą jest reklamacja w Twoim banku. Bank ma z
    Tobą umowę i świadczy Ci usługę. To ma działać. nie jest Twoją rzeczą
    badać, czemu nie działa. Przelewy 24 też tu stroną nie są. Dokąd
    pieniędzy z banku nie dostaną (a tak w zasadzie zapewnienia, że
    dostaną), to nie zapłacą EMPIK, a z kolei EMPIK nie wyśle Ci towaru,
    zanim nie zapłacisz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-11-23 09:22:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > badać, czemu nie działa. Przelewy 24 też tu stroną nie są. Dokąd
    > pieniędzy z banku nie dostaną (a tak w zasadzie zapewnienia, że

    Bank twierdzi, że dostały.

    MJ

  • 24. Data: 2023-11-23 09:28:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 09:22:05 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Bank twierdzi, że dostały.

    Bank twierdzi, że autoryzował transakcję.
    Do pieniędzy to jeszcze daleko (choć może takie
    przelewy24 od razu płacą usługogawcy ze swoich).
    Tym bardziej że przecież póku co karty ci nie obciążył,
    a nawet zdjął niektóre blokady (a inne nadal wiszą)?

  • 25. Data: 2023-11-23 09:37:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 00:07:04 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    > przelewu" a transakcji kartą zrobić nie mogę.
    >
    > Czy ktoś ma w ogóle pomysł, jak reklamować w sytuacji, gdy do transakcji

    A robiłeś jakieś szersze testy, czyli:
    - zapłacić za to samo przez przelewy24 inną kartą,
    - zapłacić komu innemu przez przelewy24 kartą citka,
    - zapłacić kartą citka przez innego "netowego
    terminala" - payU, google pay - i też pewnie komu innemu,
    choć niektórzy usługodawcy mają do wyboru kilku posredników?

    W sklepach zapewne karta działa (ale pytam, bo niektórzy
    kupują tylko przez net)?

    Reklamowałbym i w citku i przelewach.
    Pisemnie, bo na słuchawkach siedzą z łapanki,
    ale na pisma odpowiadają jeszcze kompetentni
    (wypróbowane ostatnio w kilku bankach, orange,
    multimedii).

    W citku z żądaniem przebiego transakcji,
    w przelewy24 właściwie też, ew. na podstawie
    odpowiedzi citka.

  • 26. Data: 2023-11-23 09:56:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 08:52:16 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > obsługiwały mnie trzy. Kartę wypukłą odbijały na takim samokopiującym
    > się papierze i ze dwa razy mi ją złamały przy tym. Potem było już lepiej.

    Hmm, niech będzie, ale rozróżniasz w Polsce 1990 i 1994/5?
    To zdecydowanie inna różnica niż 1970 i 1975 czy
    2015 i 2020.

    Ale o polcard dopytam - z jakiego to było banku?
    Wydawał tylko BIG?
    Trzeba było mieć tam rachunek?
    I czy to była debit, charge czy credit,
    a może jakiś autorski pomysł?

    I długo to miałeś?
    Bo czy nie ty pisałeś kiedyś, że ten okrzyk
    oznaczał, że kierowniczka ma przestać gadać
    przez telefon, bo PIS potrzebuje zadzwonić modemem
    po autoryzację?

    Polcard wprowadził POSy wcześniej niż karty.
    A taki modemowy to udalo mi się raz doświadczyć,
    i to już w XXI wieku, chyba na Zamku Ujazdowskim,
    facet przed nami w kolejce po bilety płacił kartą
    i nieco to trwało.

  • 27. Data: 2023-11-23 09:58:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > terminala" - payU, google pay - i też pewnie komu innemu,
    > choć niektórzy usługodawcy mają do wyboru kilku posredników?

    Na allegro karta działa. Za prąd zapłaciłem.

> [...]
    > multimedii).
    >
    > W citku z żądaniem przebiego transakcji,
    > w przelewy24 właściwie też, ew. na podstawie

    Pismo w systemie elektrycznym czy papier?

    MJ

  • 28. Data: 2023-11-23 10:00:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Tym bardziej że przecież póku co karty ci nie obciążył,
    > a nawet zdjął niektóre blokady (a inne nadal wiszą)?

    No właśnie o to chodzi, że ja chcę reklamować BRAK obciążenie, a automat
    białkowy w przelewy takiej reklamacji nie rozumie.

    MJ

  • 29. Data: 2023-11-23 10:25:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > pieniędzy z banku nie dostaną (a tak w zasadzie zapewnienia, że
    > dostaną), to nie zapłacą EMPIK, a z kolei EMPIK nie wyśle Ci towaru,

    Przelewy są stroną, bo to na ich stronie www podaje się dane karty i to
    oni przysyłają maila "transakcja nieudana".

    MJ

  • 30. Data: 2023-11-23 11:46:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 09:59:01 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Na allegro karta działa. Za prąd zapłaciłem.

    Za prąd przez alegro?
    Czy na allegro kupujesz tą kartą - ale oni mają własną obsługę kart?
    I za prąd płacisz osobno (z jakąś prowizją?) - to kto im obsługuje karty, bluemedia?

    > Pismo w systemie elektrycznym czy papier?

    Nie no, papier to zbytek łaski.
    W citku reklamacja w ST, w przelewach może styknie mail (np. w multimedii starczył,
    choć w "fizycznym" bok odbijałem się od ściany, musiałem być bardzo stanowczy i
    kroczyć
    wąską ścieżką, a i tak otrzymałem tylko podstawowe informacje - a mailem udało się
    załatwić jednym pismem i to z podpisami elektronicznymi profilem zaufanym - więc
    informacje są bardzo różne, np. w orange zwrot środków z karty prepaid - pierwsze
    info, że "akt poświadczenia dziedziczenia i pismo z podpisami wszystkich
    spadkobierców",
    potem jeszcze, że w ogóle papierem trzeba wysłać gdzieś do Skierniewic - ale po
    dopytaniu
    jednak w BOK też można złożyć - a ogólnie słabo, bo po 30 dniach przepada - a się
    w końcu okazało, że wystarczy wypełnić formularz na stronie i nic nie trzeba donosić
    - pani w BOK
    na swoim laptopie wypełniła dla nas ten formularz w "ogólnodostępnym" internecie,
    dobrze jedynie
    że miałem ze sobą ten telefon bo trzeba było podać numer karty sim - inna sprawa że
    na ten numer
    wciąż można zadzwonić, mimo że kasa już zwrócona ;)
    W citku ew. można popędzić - choć na reklamacje odpowiadają w terminie, popędzać
    warto dyspozycje - ostatnio
    kazałem przeksięgować nadpłatę z karty, to zrobili dopiero jak po pięciu dniach
    ponownie zapytałem w ST, ile się czeka na realizację takiej dyspozycji.