  • 1. Data: 2010-04-28 18:35:19
    Temat: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    http://zapodaj.net/8d0de2361f5e.jpg.html

    czytaj tekst i porównaj ze szkicem (wyżej):

    jesteś świadomym graczem bądź świadomym Polakiem

    Pierwotnie radiolatarnia znajdowała się w punkcie 1, na wysokości 241
    m.n.p.m. i prawidłowy tor lotu, który wyznaczała to jest ta zielona
    linia, po przeniesieniu jej do punktu 2 na wysokość 202 m.n.p.m.
    zaczęła wyznaczać zupełnie nowy tor lotu o przesunięciu fazowym równym
    600 m w poziomie i 39 m w pionie, co spowodowało wyznaczenie
    kolizyjnego toru oznaczonego linią czerwoną!!! i po tym właśnie torze
    podchodził do lądowania nasz samolot (to jest oficjalna informacja
    strony rosyjskiej). Proszę zwrócić uwagę na fakt, że wysokość "H" na
    której znajdowałby się samolot podchodzący do lądowania po torze
    zielonym przy ustawieniu radiolatarni w punkcie 1 nad tą właśnie
    radiolatarnią jest dokładnie taka sama jak wysokość "h" na której
    znajdował się samolot TU154M podchodząc do lądowania po torze
    czerwonym, czyli tak właśnie jak podchodził, w momencie przelotu nad
    radiolatarnią, która została umieszczona w punkcie 2!!! A właśnie ze
    wskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz radiowy,
    którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
    trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
    państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
    tor czerwony...

    a nad nimi iljuszyn - 76

  • 2. Data: 2010-04-28 19:09:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    jeszcze tylko powiedz kiedy przeniesiono radiolatarnie ?

    george

  • 3. Data: 2010-04-28 21:49:13
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w
    wiadomości:

[...]

    Zawsze mnie zastanawialo jak w dobie Internetu ludzie, w tym dziennikarze,
    potrafia wypisywac rozne glupoty. Rozumiem, ze kiedys trzeba bylo isc do
    biblioteki i szukac fachowej literatury co zajmowalo sporo czasu. Teraz
    wystarczy wpisac w wyszukiwarke haslo, chwile poczytac i wszystko jasne.

    A wracajac do tematu. Zadne urzadzenie nie wykorzystuje sygnalu z
    radiolatarni NDB do okreslania wysokosci !!! To jest po prostu technicznie
    niemozliwe. Jak ktos wie jak to zrobic to niech opatentuje takie urzadzenie
    i zarobi mnostwo kasy.

    A jak dziala radiowysokosciomierz albo inaczej wysokosciomierz radiowy jak
    juz napisalem wystarczy wpisac odpowiednie haslo do wyszukiwarki.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2010-04-28 22:10:01
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > A jak dziala radiowysokosciomierz albo inaczej wysokosciomierz radiowy jak
    > juz napisalem wystarczy wpisac odpowiednie haslo do wyszukiwarki.

    mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena radiolokacyjna
    / paskowa) można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na podstawie
    znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną wysokość.
    Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni jesteśmy. Zależy
    również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To jest tylko
    teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest stosowany w
    lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.

    george.

  • 5. Data: 2010-04-28 22:21:14
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest
    > stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.

    Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
    NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe (Non-directional
    Beacon).

    Pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2010-04-28 22:21:58
    Od: " marq111" <m...@g...pl>

    Charlie delta <c...@g...com> napisał(a):

    > http://zapodaj.net/8d0de2361f5e.jpg.html

    Jak widać na załączonym obrazku ,tam jest kanał wzrostowy,a oni chcieli
    przeciwko trendowi,musiało się tak skończyć,nie wolno Charlie przeciwko trendowi
    i do tego w lesie

  • 7. Data: 2010-04-28 22:27:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
    > NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe
> [...]

    antene masz na samolocie. Lecisz nad dwoma oddalonymi od siebie punktami
    nadającymi w każdym kierunku na półsferze. Mierzysz kąt do punktu A oraz do
    punktu B, jako że są one oddalone od siebie o powiedzmy 6km powastaje
    pomiedzy namiarami kąt różnicowy / dwie linie namiarowe.

    samolot --------
    / \ |
    / kąt \ altitude
    / \ |