  • 81. Data: 2021-06-11 22:50:15
    Temat: Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A na co wydają tą gotówkę? Lub jeśli nie wydają, to co z nią robią? Bo
    > przy trzymaniu w domu łatwopalność to najmniejszy problem.

    No chyba jasno napisałem? Gotówką można się podzielić z tym, do kogo
    należy decyzja o zatrudnieniu takiej osoby. Po podziale gotówki jest już
    mniej (zwłaszcza gdy trzeba opłacić więcej niż 1 osobę, i to nie jest
    50-50).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 82. Data: 2021-07-29 06:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Właśnie wg. lewactwa nie ma tak potrzebnej progresji bo istnieją
    > zniżki ulgi sposoby omijania podatków dla bardziej zarabiających
    > ;-)

    Twierdzisz ze jest inaczej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 83. Data: 2021-07-29 13:58:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-29-lipca-2021 o 06:59, Budzik pisze:

    > Twierdzisz ze jest inaczej?

    Ja cytuję. Moje zdanie to zupełnie inna sprawa. ;-)

    G7 i bank światowy przestawia właśnie wajchę w lewo.

    Może gdyby w Polsce biedota nie była aż tak drenowana latami...

    Chwilowo uważam że trzeba te szkody wyrównać.

    Ale w dłuższej perspektywie LEWACTWO TO ZŁOOO ;)

  • 84. Data: 2021-07-30 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

> [...]
    >
    > Chwilowo uważam że trzeba te szkody wyrównać.
    >
    > Ale w dłuższej perspektywie LEWACTWO TO ZŁOOO ;)

    Jeszcze raz zapytam - czy pzdanie ze czym wiecej zarabiasz tym masz
    wiecej mozliwości omijania podatków uwazasz za prawdziwe czy twoim
    zdaniem to fałszywa teza?

    Zdanie lewactwo to zło jest jednak czyms innym niz: wszyscy powinni
    płacic rowne podatki i nie przejmujmy sie ze wtedy najbogatsi zapłaca
    de facto duzo nizsze podatki (procentowo) bo zawsze znajda mozliwośc
    ich omijania.

    No chyba ze ty proponujesz jakas wersje utopii pt: sciagniemy 100%
    naleznych podatków i zadna tłusta swinka sie nie wywinie? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 85. Data: 2021-07-30 22:32:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-30-lipca-2021 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Jeszcze raz zapytam - czy pzdanie ze czym wiecej zarabiasz tym masz
    > wiecej mozliwości omijania podatków uwazasz za prawdziwe czy twoim
    > zdaniem to fałszywa teza?

    Oczywiście że prawdziwa. Kwestia tylko interpretacji.
    Ja stwierdzam fakt a lewacy widzą NIESPRAWIEDLIWOŚĆ i chcą z nią
    WALCZYĆ ;-)

    > Zdanie lewactwo to zło jest jednak czyms innym niz: wszyscy powinni
    > płacic rowne

    Co to znaczy równe? Liniowa skala podatkowa czy "liniowość" faktyczna po
    kręceniu gałkami podatkowymi przez lewaków
    A jak wiadomo przy kręceniu ... kręci się lody ;-)

    > No chyba ze ty proponujesz jakas wersje utopii

    Są tacy co prostotę zwiększającą sciągalność traktują jak utopię.

    Musi być skomplikowanie bo to nowoczesne... Wszystko dziadzieje.

  • 86. Data: 2021-08-02 13:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Oczywiście że prawdziwa. Kwestia tylko interpretacji.
    > Ja stwierdzam fakt a lewacy widzą NIESPRAWIEDLIWOŚĆ i chcą z nią
    > WALCZYĆ ;-)

    CZyli twoim zdaniem ktos majacy np miliard przychodu ale potrafiacy
    schować dochód z tego przychodu jest przykładnym obywatelem?
    Bo ja przyznam, ze jak słysze np o kims kto zarabia 40mln dolarów
    rocznie a mimo to oszukuje na podatkach to nie wiem czy smiac sie z
    głupoty czy po prostu kurwe nazywac kurwa?
    Czyzby było zbyt mało Wesley Snipesów?

    > Co to znaczy równe? Liniowa skala podatkowa czy "liniowość"
    > faktyczna po kręceniu gałkami podatkowymi przez lewaków
    > A jak wiadomo przy kręceniu ... kręci się lody ;-)

    Gałkami to akurat kreca wszyscy przy władzy.

    > Są tacy co prostotę zwiększającą sciągalność traktują jak utopię.
    >
    > Musi być skomplikowanie bo to nowoczesne... Wszystko dziadzieje.

    Nigdy nie słyszałem aby skomplikowanie tłumaczyć nowoczesnoscia.
    Najczesciej nikt tego nie tłumaczy bo uwaza ze to oczywistosc ze
    podatki maja byc skomplikowane.
    I tak - bardzo mi sie to nie podoba.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 87. Data: 2021-08-02 14:02:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    02 Aug 2021 11:00:03 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]
    > rocznie a mimo to oszukuje na podatkach to nie wiem czy smiac sie z
    > głupoty czy po prostu kurwe nazywac kurwa?

    Do takich to same odpowiednie firmy się zwracają (z polecenia) z ofertą
    optymalizacji podatkowej.
    Wpadają pewnie nieliczni.

    Poza tym jakby ci ktoś zaoferował 40mln USD, to nie wolałbyś polecieć na Cypr i
    stamtąd sprzedać? :)

  • 88. Data: 2021-08-02 15:43:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 30 Jul 2021 16:59:49 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Jeszcze raz zapytam - czy pzdanie ze czym wiecej zarabiasz tym masz
    > wiecej mozliwości omijania podatków uwazasz za prawdziwe czy twoim
    > zdaniem to fałszywa teza?

    Prawdziwe, ale jakie te podatki?
    Bo 5% pewnie by chetnie zaplacil, 10 czy 15% obecnie tez,
    ale jak Kviatek chwali 90%, to co sie dziwic, ze omijaja ..

> [...]
    >
    > No chyba ze ty proponujesz jakas wersje utopii pt: sciagniemy 100%
    > naleznych podatków i zadna tłusta swinka sie nie wywinie? ;-D

    Po sieci krazy stary tekst Astrid Lindgren, ktorej ponoc stawka w
    pewnym momencie wzrosla do 108%.
    To co prawda jakis "marginal rate", i nie calkiem wiadomo o co chodzi
    ... byc moze literatka sama tez niezbyt dokladnie wiedziala o co
    chodzi.

    J.

  • 89. Data: 2021-08-02 20:56:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-02-sierpnia-2021 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > CZyli twoim zdaniem ktos majacy np miliard przychodu ale potrafiacy
    > schować dochód z tego przychodu jest przykładnym obywatelem?

    Czytaj to na co odpowiadasz. Nie napisałem że to człowiek dobry ani zły.
    Nie mnie to osądzać.
    Stwierdziłem FAKT.

    Lewacy takiego człowieka nazywają ZŁODZIEJEM w najlepszym przypadku.

    Sztuką jest tak uprościć/zmniejszyć redystrubucję żeby podatki zapłacili
    wszyscy a para nie szła w gwizdek.

    > Gałkami to akurat kreca wszyscy przy władzy.

    Cieszę się że też potrafisz dostrzec fakt.
    Ja uważam że to kręcenie ma mieć jak najmniejszy wpływ.

    > Nigdy nie słyszałem aby skomplikowanie tłumaczyć nowoczesnoscia.

    eeeeeeee To lewacy twierdzą przecież że nowocześnie i progresywnie (i
    takie tam...) jest zabierać jednym a dawać drugim.
    Dziesiątki lat mi się rzygać chce jak to słyszę w telewizorach.

  • 90. Data: 2021-08-04 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Do takich to same odpowiednie firmy się zwracają (z polecenia) z
    > ofertą optymalizacji podatkowej.
    > Wpadają pewnie nieliczni.

    To jest oczywiste.
    Ale nikt nie zmusza cie do zgadzania sie.
    Ale zgadzam sie ze nieliczne przykłady kar wpływaja zachecajaco.

    > Poza tym jakby ci ktoś zaoferował 40mln USD, to nie wolałbyś
    > polecieć na Cypr i stamtąd sprzedać? :)

    Przy pewnym poziomie pieniedzy pojawia sie pewna abstrakcja.
    Niby ten co ma 100ln jest bogatszy niz ten co ma 50 ale czy na pewno
    tak jest?
    Pomijajac fakt, ze swiety spokój tez ma swoją cene.

    Czy legenda takiego Messiego jest mniejsza przez to ze poza geniuszem
    na boisku okazuje sie być gnojkiem niepłacącym podatków? W Argentynie
    pewnie nie ale w Europie? Dla mnie niestety tak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"