  • 21. Data: 2011-03-04 12:21:14
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > Oczywiście całość jest jeszcze na dotarciu i są pewne wątpliwości ale nie
    > róbmy też z tego takiej wielkiej tragedii.

    Nikt nie robi tragedii, że banki wprowadzają paypass. Nikt nie mruczałby ,
    gdyby banki stwarzały taką mozliwość . Chodzi tylko o to, że zostajesz
    przez bank w tym temacie ubezwłasnowolniony.
    Nie masz opcji do wyboru. Nie mozesz tego wyłączyć.

    wiatrak

  • 22. Data: 2011-03-04 12:33:44
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Dało by sie ta opcje wyłaczyć przy wizycie np w bankomacie.
    Wtedy dane zapisane na chip dezaktywowały by modul radiowy.
    Ciekawe czemu tego nie przewidziano?

  • 23. Data: 2011-03-04 12:34:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Mar, 13:21, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:

> [...]
    > przez bank w tym temacie ubezwłasnowolniony.
    > Nie masz opcji do wyboru. Nie mozesz tego wyłączyć.

    Ja osobiscie jestem niezadowolony z narzuconych dla "drobnych
    płatnosci" limitów.
    Rozumiałbym, jakby to była górna granica, a nie jedyna mozliwosc.

    Osobiście ustawiłbym sobie limit na 20 zł łączny kwotowy dzienny.
    Tyle mógłbym zaryzykowac na karcie bez jakiejkolwiek autoryzacji i bez
    mozlliwości reklamowania transakcji do których mam zastrzeżenia.

    Ogólnie są to karty niebezpieczne "społecznie", umożliwiające
    niepostrzeżone podbieranie środków (dokonując płatność i odkładając
    niepostrzeżenie kartę) przez różnego rodzaju złodziejaszków domowych
    (wnuczek - babci itp) i w innych miejscach (szatnie itp). Bank
    odmawia udostępnienienia mechanizmów zabezpieczających.
    Co ma zrobić np. żona alkoholika?

  • 24. Data: 2011-03-04 13:03:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 13:21:14 +0100, wiatrak napisał(a):

> [...]
    > gdyby banki stwarzały taką mozliwość . Chodzi tylko o to, że zostajesz
    > przez bank w tym temacie ubezwłasnowolniony. Nie masz opcji do wyboru.

    Dla karty Polbank-era jest osobna karta mini PayPass, więc nie tak do
    końca. W Inteligo można definiować limity, nie wiem jak w mBank/Multi.
    Powoli i pewnie banki wprowadzą to do oferty tak jak blokady na karcie,
    który widzimy teraz praktycznie wszędzie już online.

    --
    xbartx

  • 25. Data: 2011-03-04 13:33:02
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mit?w nie przetestuj? mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 4 Mar, 09:41, "Marvin" <m...@n...com> wrote:
    > Jak ustalisz gdzie jest, we igl , skalpel, wiert o
    > dentystyczne i dziobnij w ten mikrodrucik.

    To jest metoda wyłączania na stałe, a przydałoby się coś co wyłącza
    tymczasowo...istnieją eksperymentalne karty z z klawiaturą do
    wprowadzania PINu:P

    Polak potrafi - owiń kartę w folię aluminiową albo wykombinuj sobie dwie
    cienkie blaszki wielkości karty i noś tego pajpasa w środku między nimi.

    Kartę z paypasem bez chipa można też wrzucić do mikrofalówki, ona skutecznie
    przepali ten drucik.

    Niby to technologia NFC czyli o zasięgu kilkunastu cm, ale jestem pewnien że
    specjalną anteną da się to odczytać z dalszej odległości.

  • 26. Data: 2011-03-04 15:22:54
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-03-04 13:34, krzysztofsf pisze:

    > Co ma zrobić np. żona alkoholika?

    Mnie też PP nie podoba się ani trochę, ale porównajcie to ze zwykłym
    noszeniem stówy w kieszeni. W tym kontekście - nie różni się. Owszem -
    nie widać "na oko", że ubyło.
    Kiedyś kolega w pracy regularnie mnie okradał, codziennie jakieś 5-10zł
    i nie zorientowałem się w ogóle, dopóki drugi kolega mnie nie oświecił :)

    Sam noszę osobno karty (nie wszystkie, w sakiewce na pasku), osobno
    cieniutką portmonetkę z paroma stówami, osobno PJ, DO i kartę do makro
    (w etuju w innej kieszeni), a w każdej z tych rzeczy zawsze jest co
    najmniej 5 dych, gdybym zmieniając spodnie czegoś zapomniał przełożyć.
    Fakt, mogłyby w tym czasie procentować... ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 27. Data: 2011-03-04 15:24:13
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 4 Mar, 10:28, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Ale "podwatek" dotyczył PP prepaid, a Ty piszesz chyba o KK ?

    Nie, pisalem odebetowych.

    > Mimo wychwalania tej metody, banki nie ryzykuja swoich pieniedzy,
    > które musiałyby wyłozyc w przypadku gdyby prepaid była bez pokrycia, w
    > jakis sposób zmanipulowana.

    Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
    bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
    festiwalach (Selector, Opener itp).

    MK

  • 28. Data: 2011-03-04 21:53:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net>

> [...]
    > PayPass/PayWave czyli brak kontaktu sprzedawcy z kartą. Teraz trzeba ją
    > zawsze gdzieś oddawać a przecież wystarczy chwila aby sczytać pasek
    > ukrytym w ręku małym skanerem. Fakt, że w innych krajach jest już nieco
    > inaczej i sami wkładamy kartę do terminala. Technologia bezstykowa, może
    > nam to wszystko trochę poprawić, łącznie z tym, że nikt nawet nie zobaczy
    > jaką kartą płacimy czy jakimś pre-paid czy "czystą żywą platyną".
    > Oczywiście całość jest jeszcze na dotarciu i są pewne wątpliwości ale nie
    > róbmy też z tego takiej wielkiej tragedii.

    Ale pierdoły. Przecież ten sprzedawca ma terminal, który może dowolnie
    spreparować by np zawyżał kwotę. Nie ma różnicy czy karta jest stykowa czy
    bezstykowa tylko czy jest kopiowalna oraz czy potrafi przeprowadzić
    szyfrowaną komunikację z wystawcą.

  • 29. Data: 2011-03-04 21:56:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl>

[...]
    Przecież te karty ciągle nie pozwalają realizować transakcji każdemu.
    Problem MZ jest głównie z tym, że użytkownik nie potwierdza transakcji.
    Tyle, że karty z paskiem też tego nie robią tylko terminale sprzedawców.

  • 30. Data: 2011-03-04 21:57:55
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacek" <J...@b...pl>

    > Dało by sie ta opcje wyłaczyć przy wizycie np w bankomacie.
    > Wtedy dane zapisane na chip dezaktywowały by modul radiowy.
    > Ciekawe czemu tego nie przewidziano?

    A wiesz w ogóle jak te karty działają ???