  • 1. Data: 2009-11-14 14:39:41
    Temat: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Źródło:
    http://www.wykop.pl/ramka/259739/dlaczego-nie-warto-
    zakladac-konta-w-bos-banku-zadnego-nie-tylko-wyjatko
    wego

    Powodem umieszczenia niniejszego wykopu jest chęć ostrzeżenia Państwa przed
    założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie
    woła o pomstę do nieba.

    Tak się nieszczęśliwie złożyło, że założyłem sobie jakiś czas temu konto w
    BOŚ banku zachęcony darmowymi wypłatami praktycznie ze wszystkich
    bankomatów. Używałem sobie tego konta w całkiem przystępny sposób, chociaż
    do działania bankowości elektronicznej tego banku mam ogromne zastrzeżenia,
    aż do wczoraj.

    W dniu wczorajszym (Piątek, 13.11.2009 - trzynastego :) może coś w tym
    jest) około godziny 22:00 spróbowałem się zalogować na swoje konto. Po
    pierwszej próbie wyskoczył mi komunikat:

    "NIEPRAWIDŁOWY IDENTYFIKATOR LUB HASŁO."

    Spróbowałem jeszcze drugi raz i trzeci i czwarty i za każdym razem
    otrzymywałem dokładnie taki sam komunikat.

    Otworzyłem stronę główną BOŚ banku --> BOŚ BANK w celu zatelefonowania na
    infolinię w powyższej sprawie. Jako, że nie posiadam telefonu
    stacjonarnego, zadzwoniłem pod nr telefonu dla komórek. Zgłosił się
    automat, po wybraniu chęci rozmowy z konsultantem otrzymałem następującą
    informację przekazaną mi przez ten automat:

    "Informujemy, że infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w
    godzinach 7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00"

    Jest to więc chyba jedyny znany mi bank (mam także konto w 2 innych
    bankach) w którym infolinia nie pracuje całą dobę. Położyłem się więc spać
    niespokojny, by dziś o godzinie 10:00 zatelefonować czym prędzej na tą
    infolinię. I tu muszę podzielić temat na dwie części:

    1) Dodzwonienie się.

    Każda próba połączenia z infolinią wygląda w następujący sposób:

    NAGRANIE AUTOMATU INFOLINII

    Oznacza to dokładnie, że za każdym razem po niespełna 1 minucie i 14
    sekundach musimy zadzwonić ponownie, kolejny raz wysłuchać automatu, a
    także reklamy, której pominąć się nie da, by móc znów zaczekać 39 sekund na
    zgłoszenie się operatora, po czym zostajemy automatycznie rozłączeni z
    infolinią i sytuacja się powtarza, aż wygramy w infoliniowego totolotka.
    Nie muszę przypominać, że wszystkie te rozmowy są rzecz jasna płatne.

    Po kilku próbach udało się.

    2) Rozmowa z Panią W.

    Na wstępie poinformowałem ów Panią, że podobnie jak ja zostałem
    poinformowany o fakcie nagrywania mojej rozmowy, tak i ja informuję, że
    będę tę rozmowę nagrywał po swojej stronie. Pani W. dwukrotnie nie wyraziła
    zgody na nagrywanie jej przeze mnie, mimo, że ja już takiego wyboru po
    stronie Banku nie miałem. Nie ma nawet podczas całego procesu łączenia się
    z konsultantem zapytania, o zgodę z mojej strony. No nic, nie będę się
    sprzeczał, bo miałem interes. Rozmowę i tak nagrałem (nie umieszczę jej
    jednak dopóki nie skonsultuję się z prawnikiem, czy po usunięciu wszelkich
    informacji takich jak imię i nazwisko tej Pani i innych danych których
    publikować nie wolno mogę umieścić tę rozmowę w sieci), nikt mi jednak nie
    może zabronić przytoczenia niniejszej rozmowy z pamięci, a przynajmniej jej
    fragmentów wyglądała ona następująco (jest ona skrócona i przytoczone są
    najważniejsze fragmenty):

    Ja: Proszę mi powiedzieć, w jakich godzinach czynna jest infolinia?

    BOŚ: infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
    7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00

    Ja: Zatem jeśli w piątek o 22:00 ukradną mi kartę bankomatową, to muszę
    czekać aż otworzycie infolinię w dniu następnym?

    BOŚ: Nie proszę Pana, dostępny jest numer całodobowy, pod którym można
    zgłosić kradzież karty.

    Ja: Czy ten numer można znaleźć na Waszej stronie, ponieważ wczoraj usilnie
    się starałem ale się nie udało?

    BOŚ: Nie wiem, musiałabym skonsultować się z informatykami.

    Ja: Czy to 24 godzinne biuro pomoże mi także w przypadku zablokowania
    możliwości logowania na konto z powodu trzech błędnych prób?

    BOŚ: Nie proszę Pana, w tej sprawie musi się Pan skontaktować z oddziałem
    banku, lub naszą infolinią.

    Ja: Czyli w przypadku gdy ktoś zablokuje mi możliwość logowania się na
    swoje konto dajmy na to w sobotę o 18:00 jestem pozbawiony bankowości
    elektronicznej w najlepszym przypadku do poniedziałku, do godziny 7:45.

    BOŚ: Taka jest procedura zgodna z regulaminem naszej bankowości.

    . . .

    . . .

    Ja: Proszę Pani przechodzimy do sedna, nie mogę się zalogować na swoje
    konto, a po każdej próbie logowania wyświetla mi się komunikat
    "Nieprawidłowy identyfikator lub hasło."

    BOŚ: Proszę o podanie mi identyfikatora..

    Ja: :) XXXXXXXX

    BOŚ: Dziękuję, rzeczywiście logowanie na konto elektroniczne zostało
    zablokowane z powodu 3 nieprawidłowych prób logowania.

    Ja: Dlaczego zatem nie wyświetla się komunikat o tym, że logowanie zostało
    zablokowane, tylko wprowadzacie klienta w błąd informując go, że wprowadza
    nieprawidłowy identyfikator lub hasło?

    BOŚ: Jest to związane z naszą polityką bezpieczeństwa

    Ja: Chciałbym zatem odblokować tę funkcję by móc się zalogować na swoje
    konto...

    BOŚ: Musi się Pan udać w poniedziałek do Pańskiego oddziału i złożyć
    pisemną dyspozycję odblokowania

    Ja: Czyli rozumiem, że mam jechać 100km do Szczecina ponieważ jestem
    mieszkańcem XXXX a jest to najbliższy mi oddział, tylko po to by odblokować
    logowanie się na konto internetowe?

    BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.

    Rozmowa trwała jeszcze dłuższą chwilę, zawrę tylko poniżej najważniejsze
    wnioski i fakty dotyczące całej sytuacji:

    1) Do zablokowania logowania na konto wystarczy znać sam
    identyfikator/nik/login klienta i można uprzykrzać mu życie w
    nieskończoność blokując mu konto nawet codziennie (jak łatwo go zdobyć nie
    muszę informować, tym bardziej, że identyfikator NIE JEST MASKOWANY jak
    hasło.

    2) Jeśli ktoś się uprze i metodą Brute-Force ustawi loginy od 1111111 do
    9999999 z listy i podstawianie tylko 4 jakichkolwiek hasel z listy,
    zablokuje możliwość korzystania z kont internetowych wszystkim klientom
    tego banku, Ci następnie będą musieli OSOBIŚCIE udać się do placówki.

    3) Jest to chyba jedyny bank w Polsce, który jest czynny tylko od
    Poniedziałku do Piątku, a jego infolinia nie jest czynna całą dobę.

    4) W celu odblokowania logowania, należy udać się osobiście i złożyć
    pisemną dyspozycję w tej sprawie w oddziale banku

    5) Każdy klient aby móc rozmawiać z infolinią, nie jest pytany o wyrażenie
    zgody na nagrywanie rozmowy, a tylko o tym fakcie informowany. Pani z
    infolinii poinformowana przeze mnie nagrywaniu niniejszej rozmowy,
    odpowiedziała że ma prawo nie zgodzić się na nagrywanie tej rozmowy przeze
    mnie i z tego prawa korzysta, nie zgadzając się.

    6) Na stronie banku obok numerów infolinii, nie jest podana godzina pracy
    niniejszej infolinii (byłem przekonany, że jest całodobowa)

    7) Aby połączyć się z konsultantem, wysłuchujemy automatu, następnie
    reklamy, wciskamy odpowiednie cyfry tonowo, by mieć szansę poczekać całe 39
    sekund na zgłoszenie się konsultanta (cała rozmowa trwa 1 min 14 sek) po
    czym zostaniemy poinformowaniu o zakończeniu tej rozmowy i proces musimy
    zacząć od nowa.

    Na zakończenie powiem tylko, że KONTO WYJĄTKOWE oferowane przez BOŚ BANK to
    chyba konto dla baranów... takich jak ja :) Na szczęście BOŚ bank nie jest
    monopolistą.

    Wszystkim, którzy wytrwali do końca niniejszej lektury dziękuję. Być może
    kogoś uda mi się ostrzec przed zacnymi praktykami owego banku i uchronić
    przed takimi perypetiami jakich ja doświadczyłem.

  • 2. Data: 2009-11-14 14:43:45
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Sat, 14 Nov 2009 15:39:41 +0100, Technolog napisał(a):

> [...]
    > logowanie się na konto internetowe?
    >
    > BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.

    Ze swojej strony dodam, iż mając kontakt z kontami w mBank i Inteligo, w
    takiej sytuacji wszystko (oczywiście) można załatwić zdalnie (w końcu to
    banki internetowe). Natomiast stosują one dodatkowe zabezpieczenia (hasła
    jednorazowe), których zapewne BOŚ nie stosuje.

    Mając konto OKO w ING rzeczywiście do zresetowania hasła musiałem udać się
    do placówki. Były tam dawane mi jednorazowe kody do wprowadzenia, które
    były tak nieczytelne (q wyglądało prawie identycznie jak g), że czasem
    musiałem próbować 3 razy. Był obowiązek, abym to ja wprowadził kod w
    placówce banku.

  • 3. Data: 2009-11-14 15:50:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Technolog wrote:
> [...]
    > założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie

    Idź do psychologa, może ci ulży.

  • 4. Data: 2009-11-14 16:00:56
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    witek pisze:

    > Idź do psychologa, może ci ulży.

    Prosciej bedzie jak zmieni klawiature ze swiecacym CapsLockiem ;)

  • 5. Data: 2009-11-14 16:13:05
    Od: z...@o...pl

    > Idź do psychologa, może ci ulży.

    a ja tam nie podzielam opinii żadnego z przedmówców.
    przesadą jest oczekiwanie wszystkiego na telefon
    i przesadą jest odsyłanie "do psychologa"
    pretensje klienta są uzasadnione w dużej części

    a praktycznie: czy warto zakładać rachunek 100 km od domu?

  • 6. Data: 2009-11-14 16:19:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Lis, 15:39, Technolog <t...@g...kropka.com> wrote:

> [...]
    > stronie Banku nie miałem. Nie ma nawet podczas całego procesu łączenia się
    > z konsultantem zapytania, o zgodę z mojej strony. No nic, nie

    Tak się zastanawiam: skoro podczas rozmowy już padła zapowiedź, że
    rozmowa jest nagrywana, to Ty już chyba nie musisz osobno tego
    zaznaczać? Innymi słowy: zgoda banku na nagrywanie nie jest potrzebna,
    bo przecież doskonale wie, że rozmowa jest nagrywana (sam to
    oświadczył).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2009-11-14 16:36:11
    Od: MattS <M...@m...ms>

    Technolog wrote:

> [...]
    > były tak nieczytelne (q wyglądało prawie identycznie jak g), że czasem
    > musiałem próbować 3 razy. Był obowiązek, abym to ja wprowadził kod w

    W ING to jest tak fajnie, że gdy imienny, indywidualny login jednego
    członka zarządu zostanie zablokowany, to nie wystarczy wizyta tej osoby
    w oddziale. Do odblokowania loginu jednej osoby konieczna jest
    jednoczesna wizyta w oddziale reprezentacji zarządu.

    Matt

  • 8. Data: 2009-11-14 18:07:44
    Od: Bolo Łącznik <b...@l...com>

    Dzięki za wpis. To co napisałeś faktycznie powinno być przestrogą przed
    zdecydowaniem się na konto w BOŚ.

    Sam miałem różne konta i różne przejścia z bankami jednak podobnie jak
    większość wypowiadających się mam bardzo dobre mniemanie o jakości usług
    MBank i zarówno systemu internetowego, infolinii kart debetowych i
    kredytowych jak i samych bankomatów. Nie spotkałem lepszej usługi na
    rynku niż ta świadczona przez nich i piszę to bo o dobre wzorce należy
    chwalić.

  • 9. Data: 2009-11-14 18:10:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:131500b6-104c-4bf8-951b-

> [...]
    > zaznaczać? Innymi słowy: zgoda banku na nagrywanie nie jest potrzebna,
    > bo przecież doskonale wie, że rozmowa jest nagrywana (sam to

    No właśnie ja miałem dokładnie takie samo wrażenie. To jest po prostu
    kuriozalne aby bank mógł nagrywać a jednocześnie mógł skutecznie zabronić
    klientowi nagrywania tej samej rozmowy (nie mamy tu do czynienia z jakimś
    szczególnym przypadkiem typu przesłuchanie itp.). Tak sobie myślę, że nawet
    w polskim państwie nie wyprodukowali aż tak absurdalnych przepisów.

  • 10. Data: 2009-11-14 18:10:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bolo Łącznik wrote:

> [...]
    > debetowych i kredytowych jak i samych bankomatów. Nie spotkałem
    > lepszej usługi na rynku niż ta świadczona przez nich i piszę to bo o

    To jakaś odmiana coliny mbankowej?