  • 1. Data: 2004-02-16 10:13:06
    Temat: Dlaczego mBank wprowadzil oplaty za przelewy ;)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wynik BRE w IV kw. okazał się gorszy od prognoz

    WARSZAWA (Reuters) - W czwartym kwartale 2003 roku strata netto grupy BRE
    Banku wyniosła 63,1 miliona złotych wobec 309,1 miliona straty rok
    wcześniej, poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie. Dane te są
    gorsze niż oczekiwał rynek, dlatego też akcje banku mogą zniżkować w trakcie
    poniedziałkowej sesji.

    Analitycy ankietowani przez Reutera przewidywali, że w ostatnim kwartale
    minionego roku BRE Bank poniósł 35 milionów złotych straty. Negatywny wpływ
    na wynik banku ich zdaniem miały głównie straty na portfelu obligacyjnym
    oraz zmiany w rozliczaniu podatków.

    "Ewidentnie wynik jest niższy niż konsensus. Przede wszystkim jest wyższa od
    moich oczekiwań korekta na odroczonym podatku, a także zaskakujący jest duży
    skok kosztów, ale strata na obligacjach nie jest wysoka. Nadal strukturalnie
    bank ma spore problemy z rentownością" - powiedział Dariusz Górski, analityk
    w DB Securities.

    Akcje banku nieznacznie spadły na otwarciu poniedziałkowej sesji. O godzinie
    10.06 akcje BRE zniżkowały o 0,5 procent do 95,5 złotego. W tym czasie
    indeks WIG20 spadł o 0,3 procent.

    Górski dodał, że najważniejsze dla dalszego zachowania się kursu banku będą
    wypowiedzi zarządu BRE na temat planów na ten rok. Na godzinę 11.00 BRE
    zwołał konferencję prasową.

    BRE poinformował również, że wynik z tytułu odsetek wyniósł w czwartym
    kwartale 2003 roku 55,2 miliona złotych wobec 106,8 miliona złotych rok
    wcześniej, a rezerwy netto zmniejszyły do 22,2 miliona złotych ze 367
    milionów. Prognozy analityków mówiły odpowiednio o 57 milionach złotych i o
    ponad 11 milionach złotych.
    http://banki.wp.pl/wiadomosci.html?POD=17&wid=488171
    8

  • 2. Data: 2004-02-16 11:43:32
    Temat: Re: Dlaczego mBank wprowadzil oplaty za przelewy ;)
    Od: Faraon <faraon@SPAM_PROTECTION.bocznica.org>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote in

    > "Ewidentnie wynik jest niższy niż konsensus. Przede wszystkim jest

    co to jest "konsensus"?? znam tylko lacinskie consensus czyli (ogolnie)
    zgoda - a to mi tu nie pasuje za bardzo...

    --
    Faraon
    Z pracy. Sygnaturki z powodow sluzbowych niet.

  • 3. Data: 2004-02-16 13:36:12
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > http://banki.wp.pl/wiadomosci.html?POD=17&wid=488171
    8

    Prezes BRE stwierdził również, że na poziomie EBITDA ramię detaliczne BRE, czyli
    internetowy mBank oraz sieć placówek Multibank będą miały dodatni wynik w
    pierwszym kwartale 2004. Do tej pory działalność detaliczna banku przynosi
    straty związane z wysokimi kosztami.

    http://bankowy.wp.pl/wiadomosci.html?POD=17&wid=4882
    672
    http://www.brebank.com.pl/centrumprasowe/?eId=64242&
    _requestid=65204

  • 4. Data: 2004-02-16 14:06:05
    Od: "Artur7" <a...@p...onet.pl>

    > Do tej pory działalność detaliczna banku przynosi
    > straty związane z wysokimi kosztami.

    Co więcej, okazuje się, że słabe wyniki grupy bankowej (5,5mln zł zysku netto)
    to - w przekaniu jego szefa - wina w zasadzie wyłącznie bankowości detalicznej:

    "&#8220;Gdybyśmy nie mieli bankowości detalicznej, to wskaźnik ROE przed
    opodatkowaniem byłby na poziomie 4%, a po opodatkowaniu &#8211; 6-7% na koniec 2003
    roku&#8221; &#8211; powiedział Kostrzewa w poniedziałek."

    Tymczasem analitycy twierdzą, że był ca 0,3% Ale dalej jest jeszcze ciekawiej:

    "Prezes powiedział także, że gdyby wyjąć bankowość detaliczną z wyników grupy,
    zysk poprawiłby się o 102 mln zł."

    O ILEEEE 100 BANIEK??????????????????
    To tyle kosztowały ich w tym roku te dwa projekty (mBank i Multi?)
    Co tam może ROCZNIE generować takie koszty - te pare kiosków czy małych
    placówek? soft? ludzie? brak opłat za przelewy? ;-)

    Dalej jest też o tym, że mBank ma działać w ramach grupy, że nie wejdzie na
    giełdę, i że planują na koniec br wzrost depozytów o 25% (!!??)

    http://www.money.pl/gieldy/wiadomosci/20040216/57886
    /

    pzdr
    Artur

  • 5. Data: 2004-02-16 14:23:19
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > "Prezes powiedział także, że gdyby wyjąć bankowość detaliczną z wyników grupy,
    > zysk poprawiłby się o 102 mln zł."

    Dokładnie 139mln brutto, czyli 101,9mln netto !!!*
    *liczone z private bankingiem BRE !

    DETAL: Koszty działania i amortyzacja 212,4 mln - 72,4mln (wynik na działalności
    bankowej z rezerwami), daje tą stratę.

  • 6. Data: 2004-02-16 15:04:27
    Od: "Czytek Newsów" <n...@p...onet.pl>

    Autor: "Artur7" <a...@p...onet.pl>
    Data: 16 lutego 2004 15:06:05
    (...)
    > Dalej jest też o tym, że mBank ma działać w ramach grupy, że nie wejdzie na
    > giełdę, i że planują na koniec br wzrost depozytów o 25% (!!??)

    Kurcze!

    Miałem się już dziś nie odzywać, bo robota leży,
    ale się nie da...

    Wzrost depozytów?

    Z takimi odsetkami?

    Pozdrawiam...

  • 7. Data: 2004-02-16 15:15:36
    Od: "BM" <s...@T...pl>

    > Wzrost depozytów?
    > Z takimi odsetkami?

    Albo śladami Lukasa - minimalne wpływy/średnie saldo przez minimum X
    miesięcy, albo opłaty...

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-02-16 16:00:42
    Od: "Czytek Newsów" <n...@p...onet.pl>

    Autor: "BM" <s...@T...pl>
    Data: 16 lutego 2004 16:15:36
    > Albo śladami Lukasa - minimalne wpływy/średnie saldo przez minimum X
    > miesięcy, albo opłaty...

    Trochę za późno.

    Kogo ruszyli z bezwładu, żeby przeniósł depozyty
    tam gdzie lepsze odsetki (np. mnie), ten już poszedł...

    A poza tym to co niby wtedy mB oferuje więcej
    niż konkurencja?

    Stare pytanie...

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2004-02-16 16:10:26
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Czytek Newsów wrote:
    [...]

    > A poza tym to co niby wtedy mB oferuje więcej
    > niż konkurencja?
    SFI. Jest co prawda CO w multi, ale....
    ja teraz mam otwarte konto w Multi , jestem w trakcie otwierania Xeliona
    i ... nie wiem co mi z tego zostanie czy Xelion + mBank, czy Multi +
    mBank czy jeszcze inna konfiguracja.

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 10. Data: 2004-02-16 17:19:09
    Od: "Czytek Newsów" <n...@p...onet.pl>

    Autor: Kamil Jońca <k...@g...pl>
    Data: 16 lutego 2004 17:10:26
    > SFI. Jest co prawda CO w multi, ale....
    > ja teraz mam otwarte konto w Multi , jestem w trakcie otwierania Xeliona
    >  i ... nie wiem co mi z tego zostanie czy Xelion + mBank, czy Multi +
    > mBank czy jeszcze inna konfiguracja.

    Już to gdzieś pisałem - SFI a typowy depozyt
    (lokata) to zupełnie co innego.
    I nie zastąpi lokat.

    A jak mB chce robić tylko za maklera,
    to po co się nazywa bank... ;-))