  • 161. Data: 2004-05-11 10:47:42
    Temat: Re: Dlaczego mBank jest zły.
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Wycofalem sie z nieopatrznego slowa 'wszyscy' wiec juz nie uogolniam.
    > Pozostale podtrzymuje.

    Zostawiłeś słowo "większość", które jest nie mniejszym uogólnieniem i to na
    dodatek nie posiadającym wiarygodnych podstaw. Może tak zrób założenie, że
    Ty to nie cały świat ;-))))) ? Powinno pomóc ;-)))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 162. Data: 2004-05-11 10:53:57
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 May 2004 12:23:11 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    napisał(a):

    >Wszystko pięknie, tylko dlaczego uważasz, że jest to ogólny model to
    >naprawdę nie rozumiem.

    Szkoda. :-)

    Niemniej juz sie wycofalem w innym poscie z nieszczesliwego
    acz porecznego ;-) uogolniania: "Wycofuje slowo 'wszyscy'
    i podstawiam slowo 'wiekszosc'." Na Twoj benefis wycofuje
    tez slowo 'wiekszosc' i podstawiam 'pewna ilosc'. :-)
    Mysle zatem, ze skoro 'wszystko pieknie' to pozwolicie mi Panstwo
    na EOD z mojej strony... Bo dyskusja, jak to zwykle bywa, z luznej
    rozmowy o ilosciach przelewow stala sie zarzewiem ciezkich slow w
    rodzaju wykrzyknikow i takich tam roztomaitych. ;-)

    --
    Adek {adek124(małpa)w.domku.prv.pl}
    http://adek124.republika.pl/

  • 163. Data: 2004-05-11 10:56:21
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <t...@4...com>, A_Zet wrote:

    > Wycofuje slowo 'wszyscy' i podstawiam slowo 'wiekszosc'.

    A na jakiej podstawie większość, a nie po prostu "członkowie mojej
    spółdzielni"?

    > PIT-cie. Obawiam sie tez, ze FR nie dotyczy mieszkan wynajmowanych,

    Skoro można korzystać z ulgi remontowej na wynajmowane mieszkanie, to
    dlaczego nie można by odliczyć w ramach tej ulgi FR?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 164. Data: 2004-05-11 11:00:05
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Wycofuje slowo 'wszyscy' i podstawiam slowo 'wiekszosc'.
    Na wielu mogę się zgodzić, ale większość to już musisz udowodnić

    > Bzdura!  :-)
    Nie pisałem, że to jest jedyny warunek,
    a jedynie prostowałem Twoją niewiedzę w kwestii 'własnosciowej'

    > Prawo do odpisu daje zaplata czyli dopelnienie czynnosci a nie
    > potencjalne jej zadanie.  Tytulem prawnym mozesz sobie tylek itd gdy
    I tu też sie mylisz, zapłata nie daje Ci żadnego prawa do odpisu,
    to prawo daje Ci (dokładnie, żebyś sie juą nie czepiał):
    dowód wpłaty na wyodrębniony* fundusz remontowy spółdzielni lub wspólnoty
    dotyczący lokalu(budynku) zajmowanego na podstawie tytułu prawnego.

    *wyodrębnienie nie wymaga odrębnego numeru konta!

  • 165. Data: 2004-05-11 11:00:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > rozmowy o ilosciach przelewow stala sie zarzewiem ciezkich slow w
    > rodzaju wykrzyknikow i takich tam roztomaitych. ;-)

    Hehehehe - to nie my uogólniamy i wysnuwamy na podstawie uogólnień fałszywe
    wnioski ;-))) No ale skoro chcesz, to może być EOT ;-)))

  • 166. Data: 2004-05-11 11:31:15
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia 11 May 2004 13:00:05 +0200, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    [...]

    >*wyodrębnienie nie wymaga odrębnego numeru konta!

    Ale czemu krzyczysz ciagle? Ja nie pisalem nigdzie, ze wymaga
    odrebnego numeru.

  • 167. Data: 2004-05-11 11:56:08
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    A_Zet:

    > Spoldzielnie prowadza zazwyczaj dwa konta (moga wiecej, ale nas
    > interesuje sprawa czynszow jakby). Jedno dla spraw czynszu (czyli
    > koszty wlasne prowadzonej dzilalanosci), drugie dla spraw mediow czyli
    > to, w czym spoldzielnia tylko posredniczy.

    nieprawda. płacę jeden czynsz, a w nim wodę, fundusz, prąd w piwnicy, TV,
    dźwig (wysoki budynek), podgrzew wody (wysoki budynek), ciepła woda,
    ogrzewanie, zimna woda, ścieki, dodatkowe pomieszczenie piwniczne. i
    jescze kilka innych, nie pamiętam. jeśli chcesz, poszukam kwitów :)

    > Ale... lokator
    > wlasnosciowy ze wzgledow fiskalnych powinien zaplacic czynsz w dwoch
    > kwitach, bo inaczej nie ma prawa (dowod :-) ) odliczyc sobie w PIT-cie
    > kosztow funduszu remontowego - spoldzielnia podaje kwote czynszu razem
    > i wyszczegolnia ile FR. To znaczy moze w jednym ale wowczas gdy sobie
    > odliczy remonty w kwocie FR, to w razie kontroli fiskusa zaplaci
    > 'zalegly' (poprzez zmniejszenie) podatek jak tez stosowna kare.

    też nieprawda. na blankiecie czynszowym figuruje "w tym XXX na
    wyodrębniony fundusz remontowy". na koniec roku otrzymuje lokator
    poświadczenie ile wpłacił na FR sumarycznie, i jaka tym samym kwota do
    dokonania odliczen od podatku przysługuje.
    i nic nie zapłaci tenże lokator w razie kontroli fizkusa, bo był on (ja!)
    kontorolowany. i żadnej kary nie zapłaci(łem)

    > I w ten sposob zamiast dwoch (czynsz i media) robia sie trzy przelewy
    > (czynsz, FR i media).

    nieprawda, udowodniłem powyżej.
    więc wcale nie takie elementarne :)
    pozdrawiam
    zbyszko janke

  • 168. Data: 2004-05-11 11:57:41
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca:

    > Zdaje się że do pita (jeśli chcesz odliczyć)
    > wpłata na fundusz remontowy musi być "wydzielona"

    nie, Kamil, nie musi,zobacz inny mój post, w którym wyjaśniam, jak
    spółdzielnia może to rozwiązać.
    zbyszko

  • 169. Data: 2004-05-11 12:02:15
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <l...@4...com>, A_Zet wrote:

    > na EOD z mojej strony... Bo dyskusja, jak to zwykle bywa, z luznej
    > rozmowy o ilosciach przelewow stala sie zarzewiem ciezkich slow w
    > rodzaju wykrzyknikow i takich tam roztomaitych. ;-)

    No, ale kto zwraca się do innych "mówisz co wiesz" i z politowaniem
    tłumaczy, że to "elementarne, Watsonie"?

  • 170. Data: 2004-05-11 12:03:37
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > i nic nie zapłaci tenże lokator w razie kontroli fizkusa

    ROTFL z fizkusa.
    ;)
    zbyszko