  • 151. Data: 2004-05-11 09:58:11
    Temat: Re: Dlaczego mBank jest zły.
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <j...@4...com>, A_Zet wrote:

    > I w ten sposob zamiast dwoch (czynsz i media) robia sie trzy przelewy
    > (czynsz, FR i media).

    Za wywóz śmieci płacisz na jednym kwicie, a za zarządzanie
    nieruchomością (czy jak to się tam w spółdzielni zwie) na drugim? A w
    jakim celu? Poza tym FR też nie musi być osobno. Płacisz na jednym
    kwicie, a na koniec roku bierzesz zaświadczenie ile zapłaciłeś i to US
    wystarczy. Nie mam mieszkania w spółdzielni, mam we wspólnocie -
    wszystko płacę jednym comiesięcznym przelewem. Czy jest jakiś zapis
    prawny, kt. od członków spółdzielni wymaga 3 przelewów?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 152. Data: 2004-05-11 10:11:22
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:
    [...]

    > wszystko płacę jednym comiesięcznym przelewem. Czy jest jakiś zapis
    > prawny, kt. od członków spółdzielni wymaga 3 przelewów?
    Zdaje się że do pita (jeśli chcesz odliczyć)
    wpłata na fundusz remontowy musi być "wydzielona"

    KJ

  • 153. Data: 2004-05-11 10:12:42
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Mowisz co wiesz...  Wszyscy spoldzielcy wlasnosciowi (a tych zaczyna
    > byc wiekszosc) placa nie jeden a trzy przelewy.

    Wszyscy???
    To ja też?
    Ciekawe jak ...

    > ... lokator
    > wlasnosciowy ze wzgledow fiskalnych powinien zaplacic czynsz w dwoch
    > kwitach, bo inaczej nie ma prawa (dowod :-) ) odliczyc sobie w PIT-cie
    > kosztow funduszu remontowego ...

    Bzdura!
    1. Nie ma znaczenia czy mieszkanie jest własnościowe czy lokatorskie
    prawo do odpisu daje tytuł prawny do lokalu, a przydział też nim jest
    2. Nie ma i nie było obowiązku posiadania _osobnego_kwita_na_FR.
    W zupełności wystarcza wpis w polu tytułem: "w tym f.r.<kwota>"

    > I w ten sposob zamiast dwoch (czynsz i media) robia sie trzy przelewy
    > (czynsz, FR i media).

    Znam dokładnie sytuację tylko w 3 spółdzielniach (w sumie >30tyś mieszkań)
    i dziwnym trafem wszystkie 3 wymagają tylko jednej wpłaty.
    (osobno jest tylko spłacany kredyt mieszkaniowy /dotyczy kilku % mieszkań/)

    "Mowisz co wiesz..." więc nie uogólniaj, bo takiej wiedzy nie posiadasz.

    pzdr, St.

  • 154. Data: 2004-05-11 10:15:35
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Zdaje się że do pita (jeśli chcesz odliczyć)
    > wpłata na fundusz remontowy musi być "wydzielona"

    Wydzielona musi być kwota, nie kwit.

  • 155. Data: 2004-05-11 10:18:25
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia 11 May 2004 09:58:11 GMT, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    >Za wywóz śmieci płacisz na jednym kwicie, a za zarządzanie
    >nieruchomością (czy jak to się tam w spółdzielni zwie) na drugim? A w
    >jakim celu?

    Bo tak sobie zyczy wystawca. Dwa kwity, na dwa rozne konta. Byc moze
    Twoj wystawca kwitow ma inne zwyczaje, moj ma takie i takie jego
    bandyckie prawo. Mysle - skoro jestem czlonkiem spoldzielni-molocha -
    ze maly moze wiecej czyli wspolnota zdejmuje ze swych czlonkow
    ciezary, zas molochy przekladaja swoje na barki czlonkow.

    >Poza tym FR też nie musi być osobno. Płacisz na jednym
    >kwicie, a na koniec roku bierzesz zaświadczenie ile zapłaciłeś i to US
    >wystarczy.

    Spoldzielnia oswiadczyla sie pisemnie tablicy ogloszen, ze NIE bedzie
    od ubieglego roku wystawiala zaswiadczen, gdyz PODAJE kwote na swoim
    kwicie. Zatem jakby swoj obowiazek juz dopelnila, natomiast my
    rozmawiamy tu o platnosci internetowej, zatem nie korzystamy z kwitow
    spoldzielni, przeto żądanie zaplaty nie jest dowodem jej zaplacenia.
    Gdy bylem dwa lata temu w Spoldzielni z prosba o wystawienie mi
    zaswiadczenia, panienka mnie ofuknela ze (jak wyzej), i gdy chce miec
    zaswiadczenie to musze dodatkowo zaplacic badz placic osobno to co oni
    wskazuja na swoim kwicie, wowczas bede mial.

    >Nie mam mieszkania w spółdzielni, mam we wspólnocie -
    >wszystko płacę jednym comiesięcznym przelewem. Czy jest jakiś zapis
    >prawny, kt. od członków spółdzielni wymaga 3 przelewów?

    Jak pisalem, spoldzienia zada zaplaty na dwa rozne konta, a ja we
    wlasnym, dobrze pojetym interesie (szczegolnie ze mam to za
    darmoche... - poprzednio w mBanku, obecnie w VW) robie
    przelewow trzy.

    --
    Adek {adek124(małpa)w.domku.prv.pl}
    http://adek124.republika.pl/

  • 156. Data: 2004-05-11 10:23:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jak pisalem, spoldzienia zada zaplaty na dwa rozne konta, a ja we
    > wlasnym, dobrze pojetym interesie (szczegolnie ze mam to za
    > darmoche... - poprzednio w mBanku, obecnie w VW) robie
    > przelewow trzy.

    Wszystko pięknie, tylko dlaczego uważasz, że jest to ogólny model to
    naprawdę nie rozumiem.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 157. Data: 2004-05-11 10:24:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Wydzielona musi być kwota, nie kwit.

    No ale tak to jest jak się pisze co wię wie, a nie wie co się pisze ;-))))

  • 158. Data: 2004-05-11 10:29:57
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Glenn wrote:

    > No ale tak to jest jak się pisze co wię wie, a nie wie co się pisze ;-))))

    Dlatego napisałem "zdaje się", gdybyś nie zauważyła.
    KJ
    PS. Uśmieszki widziałem

  • 159. Data: 2004-05-11 10:32:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <8...@4...com>, A_Zet wrote:

    > Bo tak sobie zyczy wystawca. Dwa kwity, na dwa rozne konta.

    No ale to konkretnie Twój wystawca, a nie każdy, czy większość
    wystawców.

    > Spoldzielnia oswiadczyla sie pisemnie tablicy ogloszen, ze NIE bedzie
    > od ubieglego roku wystawiala zaswiadczen, gdyz PODAJE kwote na swoim
    > kwicie.

    Ale to znów sprawa Twojej konkretnej spółdzielni, więc nie uogólniaj.

    > zaswiadczenia, panienka mnie ofuknela ze (jak wyzej), i gdy chce miec
    > zaswiadczenie to musze dodatkowo zaplacic badz placic osobno to co oni
    > wskazuja na swoim kwicie, wowczas bede mial.

    Albo napisać na przelewie, jak już ktoś poradził: "w tym :Xzł na fr".

  • 160. Data: 2004-05-11 10:33:26
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia 11 May 2004 12:12:42 +0200, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Wszyscy???
    >To ja też?
    >Ciekawe jak ...

    Wycofuje slowo 'wszyscy' i podstawiam slowo 'wiekszosc'.

    >Bzdura!
    >1. Nie ma znaczenia czy mieszkanie jest własnościowe czy lokatorskie
    >prawo do odpisu daje tytuł prawny do lokalu, a przydział też nim jest

    Bzdura! :-)
    Prawo do odpisu daje zaplata czyli dopelnienie czynnosci a nie
    potencjalne jej zadanie. Tytulem prawnym mozesz sobie tylek itd gdy
    zakwestionuja w y s z c z e g o l n i o n a kwote odpisales w
    PIT-cie. Obawiam sie tez, ze FR nie dotyczy mieszkan wynajmowanych,
    czy lokatorskich. Ale nie bede wiodl na ten temat sporu bo przeciez
    nie to jest tematem a tylko wypadek, czy nalezy miec trzy kwity na
    czynsze, czy wystarczy jeden.

    [...]

    >"Mowisz co wiesz..." więc nie uogólniaj, bo takiej wiedzy nie posiadasz.

    Wycofalem sie z nieopatrznego slowa 'wszyscy' wiec juz nie uogolniam.
    Pozostale podtrzymuje.