  • 21. Data: 2002-11-21 17:36:13
    Temat: Re: Design kart
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Trek_ <trek@usun_to.klub.chip.pl> wrote in news:arj575$61i$1@news.tpi.pl:

    /ciach.../

    > dac klientowi do wyboru, obrazek jaki chce miec na karcie, ciekawe jakie
    > przelozenie mialoby to na sprzedaz kart...

    Takie samo jak promocje z kubkami, portfelami czy innymi gadzetami na wzrost ilosci
    klientow-duchow.

    Wojtek

  • 22. Data: 2002-11-21 17:41:46
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > to jest dobry pomysł, jeszcze nikt tego nie wprowadzil :)
    > dac klientowi do wyboru, obrazek jaki chce miec na karcie, ciekawe
    jakie
    > przelozenie mialoby to na sprzedaz kart...

    Sprzedaz bylaby b. duza- niestety koszt takiej karty bylby zawrotny,
    bo nie ma za bardzo maszyn - a te ktore sa - sa cholernie drogie.

    Koszt utrzymania kilku linii wzrocowych tez pewnie troche kosztuje -
    banki ida wiec na latwizne.
    Biora na poczatku pewnie kilka wzorow, robia badania focusowe i juz.

  • 23. Data: 2002-11-21 19:19:55
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    k...@w...pl wrote:
    > Proponuje krótka ankietę, co chciałbym, aby było na mojej karcie? Zdjęcie
    > misia koala, rysunek z Bolkiem i lolkiem, rycina Malczewskiego, a może portret
    > Britney :-)))Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    ta z garfieldem jest śliczna...

    a. rozmarzona

  • 24. Data: 2002-11-21 19:20:27
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Asia Jedrychowska" <a...@g...hell.pl> napisał w
    wiadomości news:r7ova-egb.ln1@greebo.hell.pl...
    > k...@w...pl wrote:

    > ta z garfieldem jest śliczna...

    ehh ta z garfieldem jest sama w sobie czyms niesamowitym... taka placic to
    sama przyjemnosc...

    pozdr dla milosniczki wrednego kotka ;)

    --
    JaKi

  • 25. Data: 2002-11-22 14:33:35
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Trek_" <trek@usun_to.klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    > to jest dobry pomysł, jeszcze nikt tego nie wprowadzil :)
    > dac klientowi do wyboru, obrazek jaki chce miec na karcie, ciekawe jakie
    > przelozenie mialoby to na sprzedaz kart...

    I wyboru nie ograniczac. Niech kazdy ma to co chce. Dla mnie genialnym
    pomyslem jest to co zobaczylem na www.karty.3a.pl - karta ze zdjeciem
    wlasciciela siedzacego na plazy. Z tego wynika, ze jest mozliwosc
    calkowitego indywidualizowania kart.
    Ech... marzenia :)
    --

    Kazimierz
    GG1213856

    Composed by Mailer Signature (http://www.unusualworks.com)

  • 26. Data: 2002-11-24 16:15:26
    Temat: Re: Design kart (dlugie)
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 21 Nov 2002 16:32:42 +0100, "JaKi" <j...@g...pl> wrote:

    >Niewielu ludzi interesuje (oczywiscie nie biore pod uwage pbb :D) jaka karte
    >dostanie - ot kawalek plastiku ktorym mozana wycianac gotowke ze sciany i
    >zaplacic w sklepie. Wazniejsze jest praktyczne wykorzystanie karty a nie
    >design.

    Z pewnoscia istotniejsze sa walory uzykowe, przynajmniej dla
    przewazajacej czesci klientow. Ale z tego co obserwuje (takze w pracy)
    znaczenie wygladu karty nie jest juz marginalne, zaczyna byc jedna z
    istotnych (chodziaz nie kluczowych) cech produtku.
    Widac to z reszta w dzialaniach niektorych bankow, coraz wiecej
    przyklada sie do przygotowania kart nie tylko uzytecznych ale i milych
    dla oka.
    Ciekawym pomyslem jest np.wykorzystywanie zwierzat kojarzonych z
    logiem banku w wizerunku kart kredytowych - koliber w Multi, lwica w
    ING BSK. Teraz pora na zubra na karcie kredytowej Pekao (jak juz jakas
    normalna wprowadza, ciekawe czy juz na to wpadli :)).

    Druga sprawa to mozliwosc samodzielnego wyboru wygladu kart przez
    klienta ( a nie przez bank).
    To obszar dla dzialajacych w Polsce instytucji niemal zupelnie nowy i
    mozna wiazac z nim spore nadzieje.
    Ze na swiecie jest zapotrzebwoanie na take produkty widac na juz
    przytaczanych w tym watku przykladach z mojego serwisu a takze na
    ponzszych linkach
    http://www.projectaware.org/english/creditcard/
    http://www.starwars.com/collecting/news/2002/11/news
    20021111.html

    Mozna tu mowic o kilku mozliwosciach realizowania pomyslu kart o
    idnywidualnym wygladzie.

    Pierwszy dotyczycy glownie kart debetowych to zroznicowanie wygladu
    karty w zwiazku z grupa docelowa do ktorej konto wraz z karta bedzie
    kierowane. Widac to szczegolnie na przykladzie kart mlodziezowych o
    czesto bardzo ciekawym wygladzie.

    Inna sprawa to umozliwienie wyboru jednego z kilku wzorow dla danego
    produktu - po prostu bank wydaje karte o oktreslonych prametrach i
    daje kilka wzorow do wyboru (karty oprocz wygladu nie roznia sie
    niczym).
    Tego nie oferuje chyba zaden bank w Polsce. Widzialbym tu duza
    mozliwosc tworzenia wartosci dodanej do kart kredytowych kiedy
    nasycenie rynku osiagnie u nas taki poziom, ze trudno bedzie juz
    konkurowac typowo "bankowymi" cechami karty.
    Obecnie oryginalne wzory popularnych kart maja u nasz co najwyzej
    charakter okolicznosciowy i ich uzyskanie zalezy najczesciej od
    przypadku (a kolekcjonerzy maja sporo zachodu, zeby karte wyrobic
    sobie w odpowiednim momencie) :). Z drugiej strony nie kazdy jest
    potem szczesliwy muszac przez rok czy dwa uzywac karty zwiazanej z
    malo juz obecnie znaczacym wydarzeniem (impreza sportowa, premiera
    filmu itp). Wiec IMO nie tedy droga.

    Trzecia sprawa to karty typu co-branded lub affinity gdzie wyglad
    karty wiaze sie z uslugami dodatowymi z nimi oferowanymi - (CitiEra,
    BZWBK Idea Profit, Pekao Shell) lub z przekazywaniem czesci zyskow
    banku do odpowiednich instytucji (seria uniwestytetow BZWBK, VC PCK
    DB24, MC InvestBank z fundacja Polsat), zapomnialem o czyms ?

    No i ostatnia u nas jeszcze zupelnie egzotyczna mozliwosc to
    umieszczenia na karcie dowolnego wzoru przekazanego przez klienta.

    Jak wiec widzicie problem wygladu kart jest calkiem skomplikowany i
    pośrednio wiaze sie z nim wiele innych cech produktu.
    W sumie to nawet dalo by sie na ten temat napisac magisterke :)
    Osobiscie chcialbym kiedys zajmowac sie tym zagadnieniem takze
    zawodowo :).
    Dzisiaj trudno przewidziecm ktore ze spotykanych na swiecie pomyslow
    przyjma sie u nas ale sadzac po szale personalizowanych komorek to IMO
    mozliwosc jest sporo
    Poki co moze napisze jakis artykul do mojego serwisu.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730