    From: "Greg" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Deficyt czyli waluta w czasach kryzysu
    Date: Wed, 14 Jan 2009 10:50:25 +0100

    Użytkownik "Mariusz Drabak2" <m...@m...net.eu> napisał w
    wiadomości news:gkk66g$92t$2@atlantis.news.neostrada.pl...
    >>> forsę. Może zainwestować w akcje i obligacje albo w super mocna walute w

    > Ja przepraszam, ale gadasz jak polityk.

    Jak Polak.

    > Ja pytam ekonomicznie.
    > Jeśli choć trochę masz doczynienia z ekonomią to wiesz co się stało w
    > Polsce w czasach kryzysu Ameryki i Niemiec w latach 30-tych.

    Zadaj sobie kilka pytań.
    Dlaczego ktoś, kto podejmuje decyzje, o które pytasz, ma podejmować dezyzje
    słuszne z punktu widzenia gospodarki?
    Jaką motywację mają rządzący aby mysleć o długofalowych skutkach swoich
    decyzji dla gospodarki?
    Dlaczego uważasz że gospodarka powinna być dobrze zarządzana? Komu i
    dlaczego powinno na tym zależeć?
    Jaki system wartości musi mieć człowiek u władzy aby działać dla dobra
    gospodarki a nie tylko dla dobra własnego?
    Czy uważasz, że odpowiadając na te pytania można uniknąć użycia słów kraj,
    Ojczyzna, naród?

    > Wojsko ?

    I realna gospodarka.
    Dziś, gdy wszystkie waluty są chore, wystarczy aby jeden kraj wyrwał się z
    tej niepisanej umowy i uzdrowił swoją walutę. Takie uzdrowienie pieniądza
    zapewni mu przewagę nad innymi.
    Kiedyś, gdy wszystkie waluty były zdrowe (albo duża część z nich), pieniądz
    nie był czynnikiem zapewniającym przewagę. Tak więc decydowała sfera realnej
    produkcji (kto wyprodukuje taniej i lepiej).