    Subject: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: mahe <m...@g...pl>
    Date: Sun, 16 Apr 2017 15:07:24 +0200

    W dniu 2017-04-16 o 10:00, Budzik pisze:
    > Wiem, ze temat w najlepszym razie okołobankowy ale gdzie jak nie tu
    > zapytac.
    >
    > Spotkałem kilka osób wrecz zakochanych w nowej kryptowalucie czyli DasCoin
    > - poinwestowali kupe kasy a przynajmniej tak twierdzą.

    To oczywiste, że Ci co zainwestowali będą gorliwymi "naganiaczami" dla
    innych - taka zasada piramid.

    > Obejrzałem kika stron i z jednej strony waluta jak waluta - jednym się
    > udało jak bitcoin (wyceniany obecnie na 20mld$) czy dash, drugim nie - może
    > być różnie.

    Bitcoin to też swego rodzaju piramida, ale z racji, że była pierwsza, ma
    dużą szansę się utrzymać. Pozostałe (może poza kilkoma wyjątkami) padną.
    Tutaj popatrz:
    https://coinmarketcap.com/all/views/all/

    na dziś jest 777 kryptowalut ;)

    > Ale cały system wspomagania sprzedaży, pisanie o jakimś wydobyciu
    > czymkolwiek miałoby ono byc - powoduje ze nie wiem czy to będzie taki
    > gigantyczny AmberGold czy moze nowy finansowy Amway. Ogólnie wygląda mi to
    > na swietnie przygotowany plan oszustwa z systemem piramidy finansowej w
    > tle.
    >
    > Co o tym sądzicie?

    Wydaje mi się, że 99% założycieli tych szajso-pseudo-walut chce
    powtórzyć "myk", który się udał autorowi Bitcoina, czyli pierwsze kilka
    milionów Bitcoinów 'wykopał' na swoim PeCecie. Byli też inni entuzjaści
    IT, którzy zamiast wygaszacza ekranu instalowali program do kopania
    (mining), potem machnęli ręką i za parę lat, gdy przyszły pierwsze
    sukcesy u szerszego grona ludzi (cena za 1 BTC= ok. 30 USD) gorączkowo
    szukali swoich portfeli na komputerach. Niektórzy kupowali domy i
    luksusowe samochody, inni pluli sobie w brodę z powodu "formata" dysku
    itd ;)

    Pamiętam dobrze te czasy, bo wtedy czytałem o tym, wydało mi się
    interesujące, ale nawet nie zacząłem kopać ani nie kupiłem (czasy
    1BTC=0,30 USD) i teraz... pluję sobie w brodę :P

    Generalnie to wszystko piramidy - udać się może tym, którzy szybko wejdą
    i zdążą wyjść przed "stadem leszczy".
    No i istnieje możliwość, że organy państwa zabronią piramid wirtualnych
    podobnie jak w realu.

    Aha, dochodzi aspekt kosztów kopania, cen prądu, który niejako
    stabilizuje takiego bitcoina przed gwałtownymi spadkami. Aktualnie
    koparki to specjalistyczne procesory projektowane tylko do tego celu,
    farmy takich urządzeń zużywają dużo prądu, który jest drogi i mechanizm
    skoku trudności obliczeń jest takim bezpiecznikiem.

    --
    pozdro
    mahe