  • Data: 2019-02-04 10:57:25
    Temat: Re: DEBET a karta debetowa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2019 09:30:42 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Uspokoiłeś mnie. Dla mnie nie istnieje wydawanie cudzych pieniędzy na
    > błahe cele. Co innego hipoteka :-)

    Jak tak bardzo chcesz, to nie musisz wydawać cudzych, możesz swoje - nawet kartą
    kredytową.
    Bierzesz minimalny limit - są i takie, co pozwalają na 500zł - nadpłacasz (tylko
    sprawdź, czy można) - i wydajesz swoją kasę, a mimo to masz "lepszą" kartę niż
    debetówka.
    Zaś rozsądny człowiek robi tak, że przelewa sumę miesięcznych wydatków (dla
    paranoików całą wysokość limitu - ale to nie ma żadnego innego sensu niż uspokojenie
    paranoi, bo albo blokuje kupę kasy albo implikuje niewielki limit - a na co komu KK z
    małym limitem?) na osobne konto oszczędnościowe i nie rusza tych pieniędzy.
    W ten sposób dalej wydajesz kasę, którą już masz - czyli swoją.
    A dodatkowo masz jeszcze procenty - marne bo marne, ale namiastka oscylatora jest ;P

    Żonie karty nie dawaj, po co?
    Choć to jest oczywiście niezgodne z kodeksem rodzinnym i opiekuńczym :P
    Ale przy KK łatwiej będzie wytłumaczyć, czemu tylko Ty masz kartę (póki co banki nie
    wpadły na pomysł wspólnych KK) - a sensownego argumentu, dlaczego nie może dostać
    debetówki do wspólnego konta, nie znajdziesz.