    From: "Dave" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czym jest
    Date: Wed, 28 May 2003 09:28:51 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.195.25

    Wojciech Apel wrote:

    > Jeżeli Kulczyk płaci więcej podatków niż ja to muszę mu podziękować -
    > wszak utrzymuje większą niż ja część budżetu.

    utrzymuje i korzysta rowniez wiecej.

    > Ja nigdzie nie napisałem, że chce mu dawać własne pieniądze. Ja tylko
    > napisałem, że było by sprawiedliwiej gdybym równo z nim ponosił koszty
    > funkcjonowania państwa.

    ktos musi zaplacic za droga kuracje np. zony Kulczyka. Jak nie zrobi to on
    to zrobisz to ty i ja i jeszcze pare tysiecy ludzi. Kulczyk bedzie
    szczesliwy... A za pieniadze ktore w ten sposob oszczedzi (bo nie wplaci do
    budzetu) pojedzie sobie pozniej z rodzina na Hawaje.

    > I chyba dochodzę do tego, gdzie się różnimy.
    >
    > Ja mówię:
    > państwo to wspólny obowiązek i powinniśmy równo ponosić jego
    > koszty.
    >
    > Ty mówisz:
    > państwo to metoda wyrównywania bogactwa poprzez to, że bogaci
    > finansują biednych.
    >

    > To chyba zasadnicza różnica między naszymi podejściami. To może
    > porozmawiamy o tym, czym jest państwo?

    to nie jest problem. Rownie dobrze moge powiedziec ja mowie:
    państwo to wspólny obowiązek i powinniśmy równo ponosić jego
    koszty.

    Ty mówisz:
    państwo to metoda wyrównywania bogactwa poprzez to, że biedni
    finansują bogatych.

    Zatem nasze twierdzenie jest jedno - wszyscy powinnismy ponosic rowno koszty
    utrzymania panstwa. Roznimy sie tylko w rozumieniu "rowno". Dla mnie "rowno"
    nie znaczy "tyle samo" ale znaczy "sprawiedliwie". A dla mnie nie jest
    sprawiedliwe jak babcia o rocznym dochodzie 3tys musi 300zl oddac na panstwo
    bo dla niej 300zl to czesto byc albo nie byc. A dla biznesmena z dochodem
    200tys zaplacenie podatku 60tys zamiast 40tys nie stanowi wiekszej roznicy.
    Co najwyzej jeden raz na kilka lat nie pojedzie na Karaiby i zamiast tego
    odwiedzi Mazury. Widze ze ty tych roznic nie rozumiesz.

    D.