  • Data: 2018-07-06 11:13:37
    Temat: Re: Czy zbliżeniówki są już bezpieczne? ;)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Płatniczej w terminalu za pomocą telefonu, który prześle do terminala dane
    odczytane telefonem - tym, czy innym i przesłane netem - z czyjejś karty.
    > Z racji nieznajomości przez złodzieja PIN ryzyko jest do 50zł oraz jednej
    transakcji dla danej karty.
    > Taka jest niestety dziura w pikaczu - ktoś nie pomyślał, żeby to był challenge i
    żeby dane były szyfrowane kluczem z terminala, tylko zrobił prostacko - karta na
    żądanie terminala (czy też telefonu) wysyła komplet danych potrzebnych do wykonania
    transakcji - a dopiero potwierdzenie ich przez terminal, które już jest szyfrowane
    (stąd ryzyko tylko jednej transakcji) powoduje, że chip w karcie generuje kolejny
    zestaw danych.

    Nie wiem czy masz rację, czy nie, ale wytłumacz proszę na czym według
    Ciebie polega tu to ograniczenie do jednej transakcji.

    Jeśli zestaw danych z karty wystarcza do potwierdzenia transakcji to
    można tego zestawu użyć kolejno w wielu terminalach dopóki one nie są
    online.
    P.G.