    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy zbliżeniówki są już bezpieczne? ;)
    Date: Fri, 6 Jul 2018 11:08:36 +0200

    > O, a jakie to zabezpieczenia, które były wyłączone kiedyś, a teraz działają?

    Kampania wprowadzająca karty zbliżeniowe opierała się na tym, że płacisz
    szybko - w reklamie to praktycznie w biegu.

    Aby to tak działało (nie wiem tego z autopsji, tylko z tego co się
    pojawiało w internecie) banki powyłączały np. ograniczniki liczby
    transakcji bezpinowych. To umożliwiło takie numery, jak kiedyś
    opisywany, że buchniętą kartą nakupiono chyba w godzinę we Wrocławiu
    biletów za ponad 2kPLN, a potem bank twierdził, że transakcje były
    prawidłowo autoryzowane więc nie ma podstaw do reklamacji.

    Prawie na pewno to nie jest tak, że tych zabezpieczeń nie było. Były
    tylko spece od marketingu stwierdzili, że ma być szybko i jeszcze raz
    szybko.

    O ile się orientuję teraz są generalnie włączone, ale czy we wszystkich
    kartach to nie wiem.

    Nie mam dużego doświadczenia w zbliżeniówkach bo tak właściwie to używam
    dopiero od roku, jak uznałem, że chyba jest w miarę bezpiecznie.
    P.G.