  • 21. Data: 2008-10-27 11:37:32
    Temat: Re: Czy teraz będzie można zarobić na franku ?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W sumie popatrzyłem na wykresy i może lepiej rozejrzyj się za kredytem w
    > jenach? lepiej będzie mozna "zarobić" a i rata powinna być niższa niż we
    > franku...

    to ekstremalnie ryzykowna waluta, tylko wybrane banki mają ją w ofercie
    i to TYLKO dla relatywnie wysokich (wartościowo) kredytów dla dość
    bogatych kredytobiorców....

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2008-10-27 11:41:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja nie rozumiem. Kurs euro jest sztywno powiązany z frankiem? Ryzyko
    > kursowe występuje zawsze, jak ktoś chce się zabezpieczyć, niech bierze
    > kredyt w walucie, w której zarabia. Przejście na euro nic tu nie zmieni.

    widać, że nie rozumiesz...
    EUR nie jest na sztywno powiązany z CHF - zachodzi między nimi duża
    korelacja (popatrz na wykresy i zmienności)

    jak ktoś chce się zabezpieczyć to powinien zainteresować się
    instrumentem zabezpieczającym, wzięciu kredytu w PLN ze zmienną stopą %
    na 30 lat to ryzyko samo w sobie, w CHF jest nieco wyższe, bo oprócz
    stopy % dochodzi jeszcze kurs walutowy, ale zauważ, że oprocentowanie w
    CHF jest prawie 2x niższe niż w PLN! to daje podstawę do tego, aby
    podjąć ryzyko!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2008-10-27 11:45:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > stopy % dochodzi jeszcze kurs walutowy, ale zauważ, że oprocentowanie w
    > CHF jest prawie 2x niższe niż w PLN! to daje podstawę do tego, aby

    To jeszcze wyjaśnij mi dlaczego, mając złotówkę, branie kredytu we
    frankach jet niebezpieczne (ryzyko kursowe), natomiast po przyjęciu euro
    takiego ryzyka już nie będzie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-10-27 11:56:09
    Od: "Flashka" <n...@o...pl>

    > W sumie popatrzyłem na wykresy i może lepiej rozejrzyj się za kredytem w
    > jenach? lepiej będzie mozna "zarobić" a i rata powinna być niższa niż we
    > franku...

    Poczekam aż trend się wyklaruje, a kurs w miarę ustabilizuje. Zawsze mogę
    też po prostu nie podpisać umowy kredytowej bo załatwienie kredytu też
    trochę trwa, a kurs moze się zmieniać. Jeśli CHF jeszcze dobrze podrożeje to
    się na niego zdecyduję, na przestrzeni najbliższych lat trend musi się
    odwrócić, a przewalutowanie może sobie trwać nawet i cały miesiąc co z tego
    jak można na tym zarobić nawet 1/2 - 1/3 kredytu a potem już bezstresowo
    spłacać resztkę jak to się mówi w "walucie w której się zarabia"

  • 25. Data: 2008-10-27 12:03:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-27, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > stopy % dochodzi jeszcze kurs walutowy, ale zauważ, że oprocentowanie w
    > CHF jest prawie 2x niższe niż w PLN! to daje podstawę do tego, aby

    Niekoniecznie 2x niższy. Jak ktoś ma kredyt w PLN z dopłatą rządową, to
    mu się bardziej opłaca (a teraz taki uzyskać można trochę łatwiej).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2008-10-27 13:31:03
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Niekoniecznie 2x niższy. Jak ktoś ma kredyt w PLN z dopłatą rządową, to
    > mu się bardziej opłaca (a teraz taki uzyskać można trochę łatwiej).

    Dasz linke ?

    --
    in

  • 27. Data: 2008-10-27 13:34:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Niekoniecznie 2x niższy. Jak ktoś ma kredyt w PLN z dopłatą rządową, to
    > mu się bardziej opłaca (a teraz taki uzyskać można trochę łatwiej).

    a ilu takich jest? widziałeś jakie są warunki? to tylko namiastka
    pomocy, poza tym nie liczę na to, że rząd mi coś (sam z siebie) da,
    działa to raczej w drugą stronę ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2008-10-27 13:36:02
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Flashka wrote:

    > też tak obstawiam i chyba dobrze, że inaczej niż większość :)

    Cala ta akcja z nieoplacalnym frankiem dotyczy tych, ktorzy juz wzieli
    kredyty we franku, po nizszym kursie. Jednak rowniez oni maja jeszcze
    pewien "zapas oplacalnosci", mimo tak duzego spadku zlotego.

    Obecny kurs franka jest duzo bezpieczniejszy od kursu z dolka w lipcu i daje
    duzo wiekszy zapas na kolejne wzrosty oraz spore szanse na "zysk" przy
    spadku franka.

    Moim zdaniem, nawet jesli teraz w ciagu kilku miesiecy kurs podskoczy to i
    tak predzej czy pozniej wroci do trendu spadkowego. Ztem dzisiejszy kurs w
    perspektywie np. 30 lat jest "dosc bezpieczny".

    Oczywiscie kazdy musi liczyc ryzyko w/g siebie i na wlasna
    odpowiedzialnosc :)

    --
    in

  • 29. Data: 2008-10-27 13:36:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > co z tego
    > jak można na tym zarobić nawet 1/2 - 1/3 kredytu
    byłbym ostrożny z takimi szacunkami...

    nie ma to jak się rozczarować ;-(
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 30. Data: 2008-10-27 13:46:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To jeszcze wyjaśnij mi dlaczego, mając złotówkę, branie kredytu we
    > frankach jet niebezpieczne (ryzyko kursowe), natomiast po przyjęciu euro
    > takiego ryzyka już nie będzie?

    również będzie (słowo niebezpieczne jest dość niefortunne) się wiązało z
    ryzykiem kursowym, ale jego zakres to (zazwyczaj) kilka % a nie
    kilkanaście lub więcej...

    rok temu para EURCHF miała wartość 1,46 a teraz 1,442...dla porównania
    CHFPLN odpowiednio 2,152 i 2,609, policz sobie jakie byłyby różnice w
    racie kredytu, gdybyśmy mieli euro zamiast pln

    --
    pozdrawiam
    RobertS