  • 21. Data: 2004-01-27 13:51:30
    Temat: Re: Czy mbank jest rzeczywiście taki super atrakcyjny?
    Od: t...@p...onet.pl

    > Przeczytałam - nie jest taniej niż w mb. Czyli porównując konto studenckie w
    > KB  do konta w mb dobrałeś tak kryteria, żeby wyszło Ci, że KB jest tańszy.
    > Czyli postąpiłes dokładnie tak samo, jak mb w swoim rankingu - dobrałeś
    > parametry pod z góry założoną tezę. BTW - "ranking" mbanku jest nieuczciwy,
    > wszelkie "rankingi" są z założenia lipne, bo kryteria każdy musi dobrac
    > sobie sam.
    > Pozdrowienia, Glenn

    Koleżanko, trochę więcej życzliwości a nie zaraz w łep. Wybrałem konto dla
    studentów bo uważam, że na tej liście jest ich dużo. Nie mam oczywiście tyle
    czasu aby analizować wszystkie konta KB. Ale specjalnie to zrobię dla Ciebie i
    umieszczę na liście.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS1. W KB nie ma kilka kont studenckich. Jest tylko jedno.

    PS2. Nie miałem żadnej tezy przed analizą i nigdy nie twierdziłem, że konto w
    KB jest tańsze. Zdziwiło mnie tylko to, że mbank nie umieścił tego marmurka
    zamieszczając inne. Może przyczyna leży w tym, że na dniach padną jak twierdzi
    jeden z kolegów w kilku postach wyżej.

  • 22. Data: 2004-01-27 14:02:16
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Koleżanko, trochę więcej życzliwości a nie zaraz w łep.

    Co to jest "łep" ;-))) ?

    >Wybrałem konto dla
    > studentów bo uważam, że na tej liście jest ich dużo.

    Na jakiej podstawie?

    >Nie mam oczywiście tyle
    > czasu aby analizować wszystkie konta KB. Ale specjalnie to zrobię dla
    Ciebie i
    > umieszczę na liście.

    Już wrzuciłeś konto "Profit" więc wystarczy. Chyba, że chcesz się poświęcić,
    to proszę ;-) Mnie się nie chce liczyć, bo założenia przyjęte przez mbank
    uważam za "dęte".

    > PS1. W KB nie ma kilka kont studenckich. Jest tylko jedno.

    Wiem, po co to piszesz?

> [...]
    marmurka
    > zamieszczając inne. Może przyczyna leży w tym, że na dniach padną jak

    A mnie zdziwiło, że porównujesz konto typu studenckiego, bo wiadomo, że
    takie konta są we wszystkich bankach tańsze. Zwłaszcza, że twierdziłeś w
    swoim liście, że założenia wziąłeś z mb. A w rankingu mb nie są porównywane
    konta studenckie. Więc uznałam, że bierzesz konto "student", bo Ci pasuje do
    tezy "KB jest tańszy". Twoje tłumaczenie, że na liście jest sporo studentów
    nie wydaje mi się wiarygodne. Tyle.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 23. Data: 2004-01-27 14:03:39
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > To mbank umieścił Multikonto My w swoim zestawie. Ja tylko powtórzyłem.

    Powielasz ich błędy? :))

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 24. Data: 2004-01-27 14:13:07
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > Puknąłem się w łeb. I dalej twierdzę, że na tej liście jest dużo
    studentów. Ja
    > nie jestem studentem ale powiedz mi ile osób w Polsce stać na to aby
    średnio na
    > swoim ROR posiadali 2000 PLN. A ze średnia arytmetyczną to jest tak: Ja
    mam
    > dwoje dzieci a Ty nie masz ani jednego. Średnio mamy po jednym.

    Coś się mało puknąłeś. Co z tego, że twierdzisz, że NA TEJ liście jest dużo
    studentów? mBank nie porównywał klienów pbb tylko KLIENTÓW.
    A średnio mamy po jednym - zgadzam się.

    > PS Jeżeli wyliczyć koszt w KB (wg. metodologii mbanku) dla konta np.
    > EKSTRAKONT0-PROFIT (zdecydowanie nie studenckie) to koszt będzie wynosił
    około
    > 90 zł co go stawia na 6 miejscu; dla porównania koszt Multikonta My 116PLN
    > MULTIKONTA JA 92PLN.

    No i dobrze - w końcu porównujesz podobne produkty. Tylko powstaje inne
    pytanie - co wynika z tego porównania? :)

    KK

  • 25. Data: 2004-01-27 14:14:51
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "P.Sperling" <s...@k...gazeta.pl> wrote in message
    > Moze bede kont(r)owersyjny - ale jak czytam niektore posty to sie
    > zastanawiam czy do rankingu nie nalezy dolaczyc konto pt."skarpeta". Koszt
    > utrzymania zerowy, zawsze dostepnosc pod reka itp. itd.

    Bzdura - nie jest zerowy :))) A jak chcesz oplacac rachunki? Pomijajac
    stanie na poczcie czy w banku w kolejce to przeciez koszty sa horrendalne.
    Pomijaj juz wozenie ze soba na wakcje grubej gotówki.

    Pozdrawiam
    KK

  • 26. Data: 2004-01-27 14:16:16
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    do
    > tezy "KB jest tańszy". Twoje tłumaczenie, że na liście jest sporo

    Ja założę się o krzinkę piwa, że na pbb najwięcej jest... pracowników
    banków! :)))

    Pzdr
    KK

  • 27. Data: 2004-01-27 14:16:59
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik t...@p...onet.pl napisał:

    > PS Pomijam dotychczasowe "trudności" z szybkim dostępem do KB24, ale jest z tym
    > coraz lepiej. Ja przynajmniej ostatnio nie mam żadnych problemów.

    Trudno zebys nie mial porzadnego dostepu do systemu bankowego z biurka w
    tym banku. :-P

    MSPANC
    Bartol

  • 28. Data: 2004-01-27 14:27:20
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...] A ze średnia arytmetyczną to jest tak: Ja mam
    > dwoje dzieci a Ty nie masz ani jednego. Średnio mamy po jednym.

    To nie tak ;-) - pies i jego właściciel mają statystycznie po trzy nogi ;-D
    RJCz

  • 29. Data: 2004-01-27 14:53:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Ja założę się o krzinkę piwa, że na pbb najwięcej jest... pracowników
    > banków! :)))

    W dodatku pewnie tych z wyższych stanowisk, którzy coś muszą w pracy robić
    ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 30. Data: 2004-01-27 15:09:35
    Od: t...@p...onet.pl

    Specjalnie dla Koleżanki Glenn

    Analiza różnych kont ROR w KB według metodologii mbanku

    Ekstrakonto-S (wpływy miesięczne od 500-1000)
    1. Prowadzenie rachunku (w skali roku) - 54,00
    2. Wydanie i użytkowanie karty (VISA Electron) - 12,00
    3. Przelewy zewnętrzne (60 sztuk), Internet - 0,00
    4. Wypłata gotówki (48 po 200), bankomat własny - 0,00
    5. Wypłata gotówki (6 po 200), bankomat obcy - 36,00
    6. Odsetki z depozytu 2000 (0,3% kap kwart.) - -6,01
    Łączny koszt 95,99

    Ekstrakonto-Profit (wpływy miesięczne od 1000-3000)
    1. Prowadzenie rachunku (w skali roku) - 72,00
    2. Wydanie i użytkowanie karty (VISA Electron) - 12,00
    3. Przelewy zewnętrzne (60 sztuk), Internet - 0,00
    4. Wypłata gotówki (48 po 200), bankomat własny - 0,00
    5. Wypłata gotówki (6 po 200), bankomat obcy - 36,00
    6. Odsetki z depozytu 2000 (0,6% kap kwart.) - -12,03
    Łączny koszt 107,97

    Ekstrakonto-VIP (wpływy miesięczne od 3000)
    1. Prowadzenie rachunku (w skali roku) - 96,00
    2. Wydanie i użytkowanie karty (VISA Electron) - 12,00
    3. Przelewy zewnętrzne (60 sztuk), Internet - 0,00
    4. Wypłata gotówki (48 po 200), bankomat własny - 0,00
    5. Wypłata gotówki (6 po 200), bankomat obcy - 36,00
    6. Odsetki z depozytu 2000 (1,0% kap kwart.) - -20,07
    Łączny koszt 123,92

    Uwaga. Mając wyższe dochody mozna wybrać konto "niższe".

    Z powyższej analizy oraz z http://www.mbank.com.pl/zmiany.html
    wynika, że KB zajmuje środkową pozycję (PKOBP Superkonto -262,40, Konto z lwem -
    304,40, ekonto PRO w Lukasie - 213,41, Raiffeinsen (Konto Standard) - 146,80).
    Koszty jego ROR-ów są porównywalne np. do Multikonto-Ja - 91,82 oraz Konta
    Sezam w BPH-PBK - 121,40.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS1. Wybierając poprzednio konto student chciałem tylko pokazać, że m-bank dla
    tej grupy uzytkowników nie jest aż tak atrakcyjnym bankiem.

    PS2. W pełni zgadzam się z kolegami. którzy twierdzą, że wybór konta jest
    sprawą indywidualną. Jednakże ogólne analizy porównawcze sa też interesujące.
    Byle tylko precyzyjnie określić parametry wejściowe. M-bank to zrobił i dlatego
    nie mam do niego pretensji. Inna sprawa, że podpasował te parametry pod z góry
    pożądany wynik. Bardzo by się prosiła taka analiza, zrobiona przez w miarę
    obiektywnego pismaka. Jednak takich chyba już nie ma, a może się myle.

    PS3. Mój łeb jest na tyle niegodny, że pisze go przez "łep".