  • Data: 2016-06-23 14:47:30
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Czyli Twoim zdaniem nastawiły się na to ze oskubią klientów, tylko ze
    > klienci dzieki temu ze wzrosną zarobki, nie zbankrutują od skubania...?
    > No własnie tak to wygląda...

    Niestety to ja zastrzegam sobie prawo do przedstawiania mojego zdania.

    Moim zdaniem banki zawsze nastawiają się na zysk. Możesz to nazwać
    skubaniem klientów (pewnie zresztą słusznie), ale nie jest to jakoś
    szczególnie związane z kredytami w CHF. Dokładnie tak samo "skubią"
    w kredytach w PLN (główna różnica w "skubaniu" to to, że zamiast
    spreadów są większe marże). Nawet dużo bardziej "skubia" w innych
    "produktach", w szczególności w innych kredytach, w "strukturach" itd.

    Natomiast rzeczywiście założenie jest (i było) takie, że klienci nie
    zbankrutują dzięki wzrostowi zarobków. BTW to był jeden z argumentów,
    którymi posługiwały się banki, rozmawiając z klientami o kredytach
    walutowych - "jeśli kurs znacząco wzrośnie (zamiast spadać, jak
    przewidywano), to wzrost zarobków oddali niebezpieczeństwo".
    Podobnie zresztą było w przypadku możliwego wzrostu stóp procentowych
    (we wszystkich walutach).
    --
    Krzysztof Hałasa