  • Data: 2016-06-15 01:00:32
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Znaczy Ty tak nie robisz?
    > I rozumiem, że jak kupujesz samochód, to pytasz tylko
    > dealera/sprzedawcę? Srsly?

    Podchodzę do opinii znajomych o samochodach z duzym dystansem, staram sie
    zbierac wiele opinii a co wazniejsze - najbardziej ufam osobom, ktore np.
    danym modelem przejechały min 300 tys km.
    Pytam tez np. sprzedawców czesci, co pada itp.
    Ale to jest zdecydowanie inna sprawa - duzo wiecej osób ma wiedze
    pozwalającą na ocene samochodu niz na ocene produktu finansowego typu
    kredyt walutowy na 30 lat z ocena ryzyka, mozliwości zmian kursu etc.

    > Tak.

    Moznaby powiedziec, ze niczego sie nie nauczyłes...

    > Tłumaczę działania _ludzi_ tym, że są w swych działaniach często
    > nieracjonalni, ale jak mogą to od konsekwencji chętnie uciekną. Ty
    > sobie dopisuj co chcesz.

    No to tu sie zgadzamy.
    Pytanie czy bank powinien ich w te irracjonalnosc dodatkowo wpedzac,
    podsycac te emocje czy raczej powinien edukować i uswiadamiac.
    Ja uwazam, ze uczciwiej byłoby isc ta drugą sciezką. A ty?

    > Pisałem już kilkukrotnie: klientów i rząd.
    > Banki są jednak zobligowane do

    do...?

    > "po szkodzie" to łatwo być mądrym i zgrywać jak to nie było się super
    > przewidującym.

    Nie wiem co i kogo miałes na mysli.