eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Czy ecard popłynie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 41. Data: 2004-12-06 19:16:35
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:cp1iog$jh5$1@news.onet.pl...
    > > A gdzie taki formularz jest dostępny?
    >
    > Na stronie Inteligo. A tak przy okazji - przejrzałam go jeszcze raz i
    wersji
    > z niezrealizowaniem zamówienia nie ma. Czyżby coś zmienili od kwietnia?


    A może chcą zniechęcić do składania tego typu reklamacji. Wydaje mi się że
    od 1.1.05 musieli by ponosić koszty reklamacji i już się lekko do tego
    przygotowali

    pozd
    as



  • 42. Data: 2004-12-06 20:08:15
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "Rafal" <p...@p...onet.pl>

    > O tym słyszałem ale to ZTCW wynika z polskich przepisów i to niezależnie czy

    To akurat nie.

    > O tym że stroną w tym wszystkim moze byc CA do tej pory nie słyszałem ale

    Nie jest stroną.

    > nie spieram się moze masz rację, chcę się dowiedzieć. Tylko czy na pewno
    > masz rację czy tylko wydaje ci się że masz rację (znasz podstawę prawną?
    > regulamin VISY? a co jeśli ktoś płacił Mastercardem?). Pytam bo IMHO wydaje

    Warunki umowy pomiędzy visą/mastercardem i ecardem. Jeśli klient w banku
    zareklamuje płatność to visa/mastercard prosi ecard o wyjasnienia i
    udowodnienie że klient dostał towar. Wtedy ecard prosi sklep o potwierdzenie
    sprzedaży, wysyłki i odbioru towaru. Jeśli go nie otrzyma to zwraca klientowi
    pełną kwotę i w dodatku dostaje wysoką karę. Ecardowi pozostaje ściągnąć oddaną
    kwotę ze sklepu. Dlatego też nie jest łatwo zostać klientem takiej firmy - musi
    ona sprawdzić czy sklep jest poważny i wypłacalny. Jeśli sklep nie jest w
    stanie oddać - księguje się stratę i go potem ściga. Dlatego też na zachodzie
    żeby przyjmować karty trzeba się nieźle nakombinować, dostarczyć opinie
    kredytowa itp. Do tego wpłacić kaucję i inne. Nie regulują tego żadne lokalne
    przepisy a jedynie ta umowa. Oczywiście zwykły klient nie ma o tym pojęcia że
    może reklamować w takim przypadku - bo nie leży to w niczyim interesie żeby o
    tym wiedział - lepiej żeby klient się procesował ze sklepem bo wtedy mniej
    roboty. Pracowałem w takiej firmie więc wiem jak to wygląda od środka.

    ---
    Rafal


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 43. Data: 2004-12-06 22:13:31
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał:

    > do skutku, kase pobrano, a mimo wszystko nie dostales towaru/uslugi. I to
    > juz dziala - jak juz Glenn napisala w tym watku.

    Działa, działa. Ja pare razy reklamowałem w ten sposób w citku i multibanku.
    Zwot bez problemu. Poszło bardzo szybko.
    http://www.inteligo.pl/infosite/_images/_files/rekla
    macja_visa.pdf


  • 44. Data: 2004-12-07 00:05:19
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Rafal" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Warunki umowy pomiędzy visą/mastercardem i ecardem. Jeśli klient w banku
    > zareklamuje płatność to visa/mastercard prosi ecard o wyjasnienia i
    > udowodnienie że klient dostał towar. Wtedy ecard prosi sklep o potwierdzenie
    > sprzedaży, wysyłki i odbioru towaru. Jeśli go nie otrzyma

    A w przypadku normalnej transakcji internetowej, jak wiemy, tak wlasnie
    bedzie. Stad czasem wlasnie wymagania, by - kupujac bilety przez Internet
    - jeden z pasazerow byl posiadaczem karty i mogl ja okazac podczas
    odprawy (albo przynajmniej to pierwsze).

    > Dlatego też nie jest łatwo zostać klientem takiej firmy - musi
    > ona sprawdzić czy sklep jest poważny i wypłacalny. Jeśli sklep nie jest w
    > stanie oddać - księguje się stratę i go potem ściga.

    Czasem jest tak, ze sklep dostaje zaplate dopiero po uplywie terminu
    wniesienia reklamacji. Ale normalny sklep to tego nie wytrzyma.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 45. Data: 2004-12-07 00:14:06
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message
    news:cp1h13$358$1@news.onet.pl...
    >
    > Przejrzałam po prostu reklamacyjny formularz Visy i tam była wersja z
    > nieotrzymaniem zamówionego towaru. No to zadzwoniłam do Inteligo i po
    > pokonaniu oporu I-linki (która oczywiście próbowała mnie ze wszystkich sił
    > zniechęcic do składania reklamacji) dowiedziałam się, że mam przesłać
    > formularz i czeeekać :-) Zadziałało.
    >

    Mialem kiedys podobna sytuacje ze sklepem internetowym wirtualnej polski.
    Karta zostala obciazona, a towaru mi nie przyslano. Zlozylem wtedy
    reklamacje do mojego owczesnego banku (KBSA).... poczekalem... 6 m-cy i kase
    mi oddano. Do tego KB z uwagi na dlugi czas rozpatrzenia reklamacji przyznal
    mi 'dozywotnio' karte bez oplaty rocznej ;).

    Maciej


  • 46. Data: 2004-12-12 21:49:27
    Temat: Airpolonia cd. - bylo Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    Podpinam sie tu bo nie skasowalem poczatkowy watek, gdzie byla mowa o
    bezplatnym przejeciu klientow przez SkyEurope. Okazuje sie ze nie takim
    bezplatnym, bo Airpolonia przekazala SkyEurope chyba cala baze danych
    zarowno niedoszlych, jak i _bylych klientow_, bo SkyEurope zaczyna mnie
    spamowac :-)))


    --
    S pozdravem,
    August
    augustowski.org




  • 47. Data: 2004-12-19 14:38:27
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "Tomasz" <n...@g...pl>


    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    news:cov2ai$b8t$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:
    >
    > >> Jakich biletów?
    > >
    > > To nie slyszales, ze AirPolonia w koncu padla?
    >
    > Dlaczego mialby bekac? Klient placi karta, eCard sciaga mu kase z konta
    > i przekazuje sprzedawcy. Nie sadze, by dawal sprzedawcy swoja kase, a
    > dopiero potem sciagal od klienta. Myle sie?
    >
    Zastanów się co byś zrobił gdybyś miał taki bilet (jeszcze nie wykorzystany)

    Tomasz



  • 48. Data: 2004-12-19 15:51:08
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Tomasz napisał:

    >>Dlaczego mialby bekac? Klient placi karta, eCard sciaga mu kase z konta
    >>i przekazuje sprzedawcy. Nie sadze, by dawal sprzedawcy swoja kase, a
    >>dopiero potem sciagal od klienta. Myle sie?
    >
    > Zastanów się co byś zrobił gdybyś miał taki bilet (jeszcze nie wykorzystany)

    Ales starocia wygrzebal. Juz czuje sie oswiecony i wiecej zastanawiac
    sie nad ta spawa nie mam zamiaru. ;-)

    Bartol


  • 49. Data: 2004-12-21 18:01:56
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: "Tomasz" <n...@g...pl>

    > Ales starocia wygrzebal. Juz czuje sie oswiecony i wiecej zastanawiac
    > sie nad ta spawa nie mam zamiaru. ;-)

    Miałem przerwę w dostępie do netu i odrabiałem straty :)
    Ot i wszystko. Pewnie jeszcze inne starocie zobaczysz ...

    Tomasz





  • 50. Data: 2004-12-22 18:26:32
    Temat: Re: Czy ecard popłynie?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004 16:14:35 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Ech. A o czyms takim, ze w ciagu 10 dni mozesz odstapic od umowy zawartej
    >na odleglosc slyszales? A wiesz, ze w "realu" takie ustalenia przeciez nie
    >obowiazuja?
    >Jesli zaplaciles przelewem itp - to twoja strata - jednak jesli zaplaciles
    >karta - mozesz prosic o zwrot kasy - i co wiecej - masz szanse na jej
    >odzyskanie.

    możesz prosić drugą stronę umowy, Air Polonię. Chyba tylko prosić...
    --
    Jarek Andrzejewski

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1