  • 11. Data: 2005-03-14 11:44:36
    Temat: Re: Czy dyspozycje bankowe przez telefon są bezpieczne?
    Od: ahogib <g...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2005 11:09:46 +0100, ahogib napisał(a):
    wiecej:
    http://tinyurl.com/6jxgz

  • 12. Data: 2005-03-14 11:50:28
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > 1. Wiem, ale nie o tym mówimy.

    Jak nie jak tak ;-P
    Jeśli możliwa jest aktywacja serwisu telefonicznego przez telefon, to
    bezpieczeństwo nawet zablokowanego serwisu telefonicznego spada. :-)

    > 2. Wymaga to podania trochę większej ilości anych

    To będę posłuchwiać troszkę dłużej. ;-)

    Poza tym to chyba trzeba w jakąś paranoję popadać, żeby bać się
    zadzwonić do banku. ;-)

    Dla takich osób np. wykonanie transakcji kartą gdzie możliwe jest jej
    zeskimowanie/przechwycenie numeru powinno być chyba niewyobrazalne. ;-)

    Albo wyciągnięcie karty kodów z sejfu...

  • 13. Data: 2005-03-14 11:54:06
    Od: ahogib <g...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2005 11:18:04 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > 1) Z artykulu wynika, ze dotyczy to tylko nielicznych klientow TPSA 2)
    > Logujac sie do systemu zazwyczaj podajesz jedynie kilka cyfr z calego kodu
    > - czyli musialby ktos troche dluzej cie podsluchiwac. 3) Juz teraz to jest
    > przeciez mozliwe (sluzby specjalne ;) i masowo nic nikomu nie ginie

    Nic nie ginie -to za mało. Nie ma gwarancji szczelności zarówno w
    systemie komunikacji jak i w organizacji służb - nie ma
    odpowiedzialnego. A co będzie gdy mafia zacznie wyławiać ludzi z
    pieniędzmi i robić im propozycje nie do odrzucenia?

  • 14. Data: 2005-03-14 11:58:02
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-03-14 12:50:

    > Jak nie jak tak ;-P
    > Jeśli możliwa jest aktywacja serwisu telefonicznego przez telefon, to
    > bezpieczeństwo nawet zablokowanego serwisu telefonicznego spada. :-)
    Jesli chodzi o podsłuch ? Nie. Bo aktywuję przez internet , i nie musze
    _wcale_ podawać danych niezbędnych do aktywacji.

    Poźniej przez telefon wykonam to co niezbędne i zablokuję znowu.

    > To będę posłuchwiać troszkę dłużej. ;-)
    Odpowiedziałem w pierwszym punkcie.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 15. Data: 2005-03-14 12:01:40
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    ahogib <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > odpowiedzialnego. A co będzie gdy mafia zacznie wyławiać ludzi z
    > pieniędzmi i robić im propozycje nie do odrzucenia?

    A co bedzie jak mafia zacznie wylawiac ludzi z pieniedzmi, ktorzy
    korzystaja jedynie z placowek?

  • 16. Data: 2005-03-14 12:06:32
    Od: ahogib <g...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2005 13:01:40 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > A co bedzie jak mafia zacznie wylawiac ludzi z pieniedzmi, ktorzy
    > korzystaja jedynie z placowek?

    Chodzi mi tylko o to, aby bankowcy jeszcze raz przejrzeli systemy
    zabezpieczeń komunikacji i nacisnęli Tepsę, aby zaczęła jakoś lepiej
    kodować przynajmiej niektóre transmisje.

  • 17. Data: 2005-03-14 12:18:01
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Jesli chodzi o podsłuch ? Nie. Bo aktywuję przez internet , i nie musze
    > _wcale_ podawać danych niezbędnych do aktywacji.
    >
    > Poźniej przez telefon wykonam to co niezbędne i zablokuję znowu.

    Skąd masz pewność jakie dane są wymagane dla aktywacji kanału
    telefonicznego przez telefon i że na 100% są to dane o które nigdy nie
    zapyta konsultant podczas zwykłych operacji dokonywanych przy jego udziale?

  • 18. Data: 2005-03-14 12:22:47
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-03-14 13:18:
    [...]

    > Skąd masz pewność jakie dane są wymagane dla aktywacji kanału
    > telefonicznego przez telefon i że na 100% są to dane o które nigdy nie
    > zapyta konsultant podczas zwykłych operacji dokonywanych przy jego udziale?
    Pewność ? Nie mam. Opieram się tylko na swojej praktyce. (I zdrowym
    rozsądku)
    Dlatego też aby zminimalizować szanse udanego podsłuchu robię to tylko
    wtedy gdy niezbędne.

    KJ
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 19. Data: 2005-03-14 12:35:06
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    ahogib wrote:

    > Skoro jest możliwy łatwy podsłuch:
    > http://info.onet.pl/1067508,11,item.html
    > to jak banki zabezpieczają zlecenia przez telefon?

    po pierwsze sam podtytul tego artykulu to bzdura, bo
    rozmowy prowadzonej przez 2 telefony stacjonarne nie
    podsluchasz w ten prosty sposob, przynajmiej jeden z telefon
    musi byc albo:
    - badziewny bezprzewodowy
    - albo wlaczony do sieci przez polautomatyczna siec w pasmie 160 MHz
    (o ile ta siec w ogole jeszcze dziala)
    - albo wlaczony do sieci przez analogowa automatyczna siec NMT 450
    (ktora z tego co wiem jest teraz wykorzystywana do podlaczania
    abonentow do ktorych kabla sie nie oplaca ciagnac)

    w to ze spece od zabezpieczen sa zszokowani nie wierze tak
    samo jak w to ze cos sie zmieni

  • 20. Data: 2005-03-14 15:05:30
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ahogib napisał(a):

    > Chodzi mi tylko o to, aby bankowcy jeszcze raz przejrzeli systemy
    > zabezpieczeń komunikacji i nacisnęli Tepsę, aby zaczęła jakoś lepiej
    > kodować przynajmiej niektóre transmisje.

    Załóż linię telefoniczną ISDN to będziesz miał zabezpieczone rpzed
    podsłuchem. Firmy / osoby, które chcą mieć wieksze bezpieczeństwo
    przekazywanych przez telefon informacji właśnie tak robią.

    K.