  • 1. Data: 2005-03-13 22:09:07
    Temat: Raport z BIK - pare pytan
    Od: Ziemowit <n...@p...adr>

    Witam

    Otrzymalem wlasnie ww. raport i mam pare pytan:
    1. Co oznacza "Wskaznik zgody konsumenta" ktory sie kilkukrotnie pojawia?
    2. Na raporcie jest historia splaty kredytu. Bank pobiera rate z konta a
    srodki na koncie zawsze sa. W czesci dotyczacej splaty danej raty
    figuruja takie pozycje jak: "Saldo zaległości kapitałkowych" i "Saldo
    zaległości odsetkowych". Dla paru rat są one wyższe od zera. Skąd to,
    skoro zaległości nie miały jak powstać?
    3. W tej samej czesci jest pozycja "Łączna kwota należności
    odsetkowych". Co to oznacza?
    4. Pole "Historia statusu płatności" zawiera w jednym przypadku wartoś
    "W" a drugim "0333333". Co oznaczaja te dane?
    5. O ile dobrze rozumiem pole "Limit kredytu" dla konta osobistego, to
    oznacza on iz posiadam w danym koncie rzeczony limit. Jednakze z limitu
    tego zrezygnowalem juz ponad rok temu. Czy bank nie powinien byl
    uaktualnic danych?

    Bede wdzieczny za pomoc i odpowiedz na powyzsze pytania.
    --
    Greetings
    Ziemowit Skowronski

  • 2. Data: 2005-03-13 22:22:25
    Temat: Re: Raport z BIK - pare pytan
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Ziemowit napisał(a):
    > 4. Pole "Historia statusu płatności" zawiera w jednym przypadku wartoś
    > "W" a drugim "0333333". Co oznaczaja te dane?

    "W" to windykacja, 0 to status "normalny", "3" to 3 miesiące opóźnienia
    (czy też 3 raty).

    Powinien.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 3. Data: 2005-03-13 22:48:41
    Od: Ziemowit <n...@p...adr>

    > "W" to windykacja, 0 to status "normalny", "3" to 3 miesiące opóźnienia
    > (czy też 3 raty).
    Czyli nalezy to odczytac jako 6 rat (bo jest 6 trojek) opoznionych o 3
    miesiace? A to 0 oznacza ze reszta rat byla bez opoznien?

  • 4. Data: 2005-03-13 23:42:58
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Ziemowit napisał(a):
    > Czyli nalezy to odczytac jako 6 rat (bo jest 6 trojek) opoznionych o 3
    > miesiace? A to 0 oznacza ze reszta rat byla bez opoznien?

    ZTCW, to tak, z tym że "0" oznacza że w danym miesiącu nie było
    zaległych rat (tzn, ktoś spłacił 4 - 3 zaległe + bieżącą).

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2005-03-13 23:43:35
    Od: "Mariusz" <emerel@...op.pl>

    > Otrzymalem wlasnie ww. raport i mam pare pytan:
    > 1. Co oznacza "Wskaznik zgody konsumenta" ktory sie kilkukrotnie pojawia?

    A oto cytat z odpowiedzi na moje pytanie do BIK jakiś czas temu:
    "Wskaźnik zgody konsumenta zawiera informację czy klient banku zgodził się
    na przekazywanie swoich danych osobowych poza sektor bankowy. Jednakże
    wszystkie dane jakie są w naszej bazie nie są udostępniane innym
    instytucjom, jedynie bankom, które maja podpisaną umowę z BIK S.A."

    pzdr
    Mariusz

  • 6. Data: 2005-03-13 23:59:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > ZTCW, to tak, z tym że "0" oznacza że w danym miesiącu nie było
    > zaległych rat (tzn, ktoś spłacił 4 - 3 zaległe + bieżącą).

    Ustawa wyraźnie mówi, że informacja przekazana osobie której dane
    dotyczą ma być przekazana w formie czytelnej.
    Jakaś sekwencja cyferek z literkami "W" czy bez nich to nie jest
    przekazanie informacji, a wydruk danych.
    Ja bym się zwrócił do BIK z wnioskiem o uzupełnienie raportu, a w
    przypadku odmowy zgłosił sprawę do GIODO.

  • 7. Data: 2005-03-14 00:16:37
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    witek napisał(a):

    > Ustawa wyraźnie mówi, że informacja przekazana osobie której dane
    > dotyczą ma być przekazana w formie czytelnej.

    W raporcie który otrzymasz z BIK są czytelne.

    > Jakaś sekwencja cyferek z literkami "W" czy bez nich to nie jest
    > przekazanie informacji, a wydruk danych.

    j.w.

  • 8. Data: 2005-03-14 00:22:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > W raporcie który otrzymasz z BIK są czytelne.

    Nie wiem, możliwe.
    Ale dla mnie literka W nie jest informacją
    tak samo sekwencja 03333333

  • 9. Data: 2005-03-14 00:37:25
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    witek napisał(a):

    > Nie wiem, możliwe.
    > Ale dla mnie literka W nie jest informacją
    > tak samo sekwencja 03333333

    Napisałem przecież, dane które otrzymujesz z BIK są czytelne, te cyfry
    to dodatkowa informacja (nie pamiętam czy w raporcie konsumenckim są w
    ogóle).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2005-03-14 00:48:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > Napisałem przecież, dane które otrzymujesz z BIK są czytelne, te cyfry
    > to dodatkowa informacja (nie pamiętam czy w raporcie konsumenckim są w
    > ogóle).

    Najwyraźniej są.
    Ziemowit napisał
    "Otrzymalem wlasnie ww. raport i mam pare pytan:
    4. Pole "Historia statusu płatności" zawiera w jednym przypadku wartoś
    "W" a drugim "0333333". Co oznaczaja te dane? "

    to co otrzymał nie jest informacją.

    a ty napisałeś
    "W" to windykacja, 0 to status "normalny", "3" to 3 miesiące opóźnienia
    (czy też 3 raty).

    i to powinno znaleźć sie w raporcie, przy czym status normalny tez nie
    jest informacją, bo niczego nie wyjaśnia.
    Ja nie wiem co to jest status normalny.

    Jeżeli to 03333333 W wyszło z BIK na raporcie konsumenckim to nie
    spełnia to wymogów wg. ustawy.