  • 1. Data: 2005-03-14 10:09:46
    Temat: Czy dyspozycje bankowe przez telefon są bezpieczne?
    Od: ahogib <g...@o...pl>

    Skoro jest możliwy łatwy podsłuch:
    http://info.onet.pl/1067508,11,item.html
    to jak banki zabezpieczają zlecenia przez telefon?

  • 2. Data: 2005-03-14 10:18:04
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    ahogib <g...@o...pl> wrote:
    > to jak banki zabezpieczają zlecenia przez telefon?

    1) Z artykulu wynika, ze dotyczy to tylko nielicznych klientow TPSA
    2) Logujac sie do systemu zazwyczaj podajesz jedynie kilka cyfr z calego
    kodu - czyli musialby ktos troche dluzej cie podsluchiwac.
    3) Juz teraz to jest przeciez mozliwe (sluzby specjalne ;) i masowo nic
    nikomu nie ginie

  • 3. Data: 2005-03-14 10:22:43
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following On 2005-03-14 11:18:

> [...]
    > kodu - czyli musialby ktos troche dluzej cie podsluchiwac.

    > 3) Juz teraz to jest przeciez mozliwe (sluzby specjalne ;) i masowo nic
    Albo się nic nie mówi.

    Co nie zmienia faktu że kanał telefoniczny jest _o_wiele_ słabiej
    zabezpieczony niż internetowy. I dlatego np. ja mam (tam gdzie sie da )
    zablokowany. Odblokowuję tylko wtedy gdy jest to konieczne.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2005-03-14 10:24:39
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-03-14 11:22, Użytkownik Kamil Jońca napisał :

    > Co nie zmienia faktu że kanał telefoniczny jest _o_wiele_ słabiej
    > zabezpieczony niż internetowy. I dlatego np. ja mam (tam gdzie sie da )
    > zablokowany. Odblokowuję tylko wtedy gdy jest to konieczne.

    oczywiście kanał telefoniczny odblokujesz przez... telefon, a ten jak
    sam mówisz, nie jest zbyt bezpieczny.

    andy_nek

  • 5. Data: 2005-03-14 10:38:50
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Albo się nic nie mówi.

    Nie mowi sie, ze jest to zjawisko masowe? ;)
    No co ty, heheheh.
    Jak sie juz cos trafi, to bank powie, ze to wina klienta i ewentualnie
    mu wyplaci, jak bedzie trzymal jezyk za zebami ;)

  • 6. Data: 2005-03-14 11:23:07
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *Andrzej Kłos*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > oczywiście kanał telefoniczny odblokujesz przez... telefon, a ten jak
    > sam mówisz, nie jest zbyt bezpieczny.

    Przez sieć można.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek http://plumowski.swistak.pl

  • 7. Data: 2005-03-14 11:24:10
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Andrzej Kłos said the following On 2005-03-14 11:24:

    > oczywiście kanał telefoniczny odblokujesz przez... telefon, a ten jak
    > sam mówisz, nie jest zbyt bezpieczny.
    Hmm, W multi , inteligo, i mBanku da sie to zrobić przez internet. Poza
    tym odblokuję tylko wtedy gdy jest to _niezbędne_.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 8. Data: 2005-03-14 11:25:29
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Hmm, W multi , inteligo, i mBanku da sie to zrobić przez internet.

    Ale jest możliwe _także_ przez telefon. I to jest najistotniejsze. :-)

  • 9. Data: 2005-03-14 11:26:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-03-14 12:25:

    > Ale jest możliwe _także_ przez telefon. I to jest najistotniejsze. :-)
    Ale wymaga podania trochę większej ilości danych.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 10. Data: 2005-03-14 11:27:20
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-03-14 12:25:

    > Ale jest możliwe _także_ przez telefon. I to jest najistotniejsze. :-)
    1. Wiem, ale nie o tym mówimy.
    2. Wymaga to podania trochę większej ilości anych
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl