  • Data: 2022-11-25 22:34:03
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    [dług]
    > Wydaje mi się, że to czy wewnętrzny, czy zewnętrzny ma pod tym
    > względem mniejsze znaczenie.

    Ma zasadnicze. PiS od dawna redukował zadłużenie zewnętrzne, typowo
    denominowane w walutach obcych, i zwiększał wewnętrzne, w złotówkach.
    Tym sposobem spadek wartości złotówki jest dla niego mniejszym problemem
    niż oryginalnie - jasne jest dla mnie, że to było od dawna zaplanowane.
    Tzn. ostatnio w ogóle puścili wszystko na żywioł, nawet nie próbując
    udawać, że są jakieś "kotwice budżetowe", więc wyobrażam sobie, że
    ew. istotne osłabienie złotówki skomentowaliby teraz głównie wzruszeniem
    ramion.

    Oczywiście, tak jak inflacja, tak osłabienie złotówki to jest okradanie
    polskiego społeczeństwa. Jedynym beneficjentem jest państwo.
    --
    Krzysztof Hałasa