  • 41. Data: 2009-01-25 14:22:24
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 25 Jan 2009 12:34:51 +0100, Sławomir Szyszło wrote:

    > To by nie miało sensu. Mając kartę z limitem większym od zarobków (lub
    > zbliżonym), nie byłbym w stanie dostać żadnego kredytu, bo przecież wszystko
    > mogę wydać na spłatę karty?

    Może to dotyczy sytuacji, że generalnie bank zakłada, że osoba może mieć
    przyznanych limitów kredytowych maksymalnie na np. 6-krotność zarobków.
    Wówczas liczenie wyglądałoby następująco:
    zarobki = 3 000
    max limit = 3 000 x 6 = 18 000
    posiadane kredyty odnawialne i karty kredytowe = 10 000
    "wolna" zdolność kredytowa = 18 000 - 10 000 = 8 000

    Przy takim liczeniu można uznać, że limit obniżają zdolność o 100% swojej
    wysokości, ale też podstawa wyliczeń jest zupełnie inna.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 42. Data: 2009-01-25 14:39:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 25 Jan 2009 14:17:17 +0000 (UTC)
    "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

    > xbartx <b...@h...net> napisał(a):
    >
    > Tylko ze "my" ;) to mamy gleboko gdzies, bo pieniadze wracaja na
    > konto bez problemu.
    >
    > I "my" ;) nie mamy mrozacych krew w zylach historii w gazetach jak to
    > ktos zostal bez kasy na Swieta:

    No bo "Wy" już to mieliście ładnych naście lat temu, albo lepiej, u
    nas to dopiero hit - robienie czegoś z niczego. Tutaj też masz próbkę:
    http://wyborcza.pl/1,75480,5874658,Ameryka_budzi_sie
    _na_dlugu.html

    Sprawa druga to bez problemu Wam oddają, bo jak zabraknie to się po
    prostu dodrukuje:
    http://pl.youtube.com/watch?v=R1jnZotNcG0

    Xenocide

  • 43. Data: 2009-01-25 14:43:29
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> napisał(a):

    > W sumie to dziwi mnie, skad twoje naiwne przekonanie o tym, ze w USA nie
    > dzialaja ludzie z etykieta "miedzynarodowi oszusci podrabiajacy karty
    > bankomatowe"?

    Alez ja nie twierdze, ze fraud w USA nie istnieje. Twierdze, ze nie ma takiej
    paniki w mediach jak w Europie.

    > Sa tylko krajowi? Miedzynarodowi siedza juz w Guantanamo?

    Czesc prez pewien czas siedziala w Polsce, w czasie transferu do/z Guantanamo.
    W ramach, oczywiscie, walki polskiego rzadu "o demokracje i zniesienie wiz do
    USA".

    > Wytwarzanie
    > komponentow i elementow umozliwiajacych zbudowanie "nakladki" na
    > bankomat sa karane smiercia (we wszystkich stanach oprocz Hawajow,
    > Alaski, i 11 innych), co ostatecznie wyeliminowalo ten problem?

    Nie, nie jest. Jest za to system, ktory nie przerzuca odpowiedzialnosci na
    posiadacza karty, tylko na ubezpieczyciela. I w ktorym utrata karty nie
    oznacza utraty rownowartosci 150 Euro, a reklamacja nie ciagnie sie
    tygodniami, jak to wynika z lektury polskich gazet.

    > Bo to, ze zaden bank nie lubi sie chwalic, ze zwinieto mu pieniadze -
    > mniemam, ze wiedziales?

    Mniemasz nieslusznie. W kazdym przypadku, kiedy masowo skradziono numery kart
    bankow, w ktorych mam/mialem konta, na stronie internetowej pojawialy sie
    informacje o tym fakcie. "Chwalily sie" zazwyczaj Visa lub MC, a bank podawal
    do wiadomosci klientow.

  • 44. Data: 2009-01-25 15:00:42
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Zapewniam, ze mimo obecnej sytuacji gospodarczej, uplynie jeszcze troche czasu
    zanim system kart platniczych w Stanach dorowna polskiemu, czyli ze bedziemy
    placic po kilkadziesiat / kilkaset dolarow na rok za sama mozliwosc trzymania
    kawalka plastiku w portfelu :)

    Na razie karty, ktore kosztuja tyle co polskie "platynowe" daja wymierne
    finansowe, a nie iluzoryczne i "prestizowe" korzysci.

  • 45. Data: 2009-01-25 16:38:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-25, bradley. st <b...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Alez ja nie twierdze, ze fraud w USA nie istnieje. Twierdze, ze nie ma takiej
    > paniki w mediach jak w Europie.

    Co Ty nazywasz paniką? Informację o fraudzie w serwisie poświęconym
    kartom?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2009-01-25 16:44:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-25, bradley. st <b...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Na razie karty, ktore kosztuja tyle co polskie "platynowe" daja wymierne
    > finansowe, a nie iluzoryczne i "prestizowe" korzysci.

    Przypomnij mi jakie instytucje i z którego kraju doprowadziły do
    obecnego kryzysu finansowego na rynku światowym? Naprawdę chcesz nas
    przekonywać, że te same instytucje przy rozdawaniu kart są takie
    zajebiście dobre i wspaniałe? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2009-01-25 16:49:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 25 Jan 2009 15:00:42 +0000 (UTC)
    "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Na razie karty, ktore kosztuja tyle co polskie "platynowe" daja
    > wymierne finansowe, a nie iluzoryczne i "prestizowe" korzysci.

    Jeżeli tak jest jak mówisz, to ten art z wybiórczej rzeczywiście jest
    prawdą. Wciskają Wam jak się da te kk, a Wy myślicie, że są darmowe i na
    nich zarabiacie ;)
    Nie ma darmowego 'lanczu' - to się chyba u Was zwykło mówić.

    Xenocide

  • 48. Data: 2009-01-25 16:53:47
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Naprawdę chcesz nas
    > przekonywać, że te same instytucje przy rozdawaniu kart są takie
    > zajebiście dobre i wspaniałe? ;)

    Dla stabilnych i uczciwych klientow - przy obsludze kart na co dzien, customer
    service i podejsciu do rozwiazywania/unikania sytuacji problemowych: owszem sa
    zajebiscie dobre i wspaniale.
    Dla marginesu klientow, ktory ma zerowa albo tragiczna historie kredytowa: juz
    nie tak zajebiscie dobre, tzn. ludzie placa np. 26% na rok i np. $29 oplaty za
    karte. O, to prawie jak w polskich bankach dla kart "Silver".

  • 49. Data: 2009-01-25 16:59:08
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Co Ty nazywasz paniką? Informację o fraudzie w serwisie poświęconym
    > kartom?

    Popatrz na czestotliwosc takich informacji. I na opisy jak banki reaguja w
    takich sytuacjach.

    Nie wiem jak jest "naprawde" ale co otworze Wyborcza albo Rzepe w internecie
    to dostaje kolejna dawke, jak to Europe opanowali bulgarscy "kopisci" kart,
    rumunscy zlodzieje numerow i rosyjscy hakerzy.

  • 50. Data: 2009-01-25 17:02:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 25 Jan 2009 14:43:29 +0000 (UTC)
    "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

    > Alez ja nie twierdze, ze fraud w USA nie istnieje. Twierdze, ze nie
    > ma takiej paniki w mediach jak w Europie.

    Tak jak podałem wcześniej

    http://tinyurl.com/an7fan
    http://preview.tinyurl.com/an7fan

    Jeżeli takie historie, nie są u Was sensacją, to nie wiem, co Was
    wzruszy? Jak Wam wszystkie złoto z FEDu gwizdną? A nie, to też nie, bo
    tego złota już tam pewnie dawno nie ma ;)

    Generalnie nie mam pojęcia zielonego, dlaczego dolar, jeszcze się tak
    dobrze trzyma?! Ale drukujcie dalej to sobie w końcu nagrabicie.

    Xenocide