    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 5 Jul 2016 00:45:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Co wydaje Citibank w zamian za Visa Gold?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tzn. kto ma lepsze warunki na MC - klient od banku czy bank od mc ?
    Kiedyś się chyba o to pytałem - i chyba nawet w citku - i OIDP zmiana organizacji czy
    typu karty wymaga co najmniej aneksu, jeśli nie nowej umowy. Także tak sobie
    "wcisnąć" nie mogą - tzn. nie wolno im, ale, póki ich ktoś nie przystopuje, to pewnie
    że mogą sobie robić co chcą.

    A ta lepsza funkcjonalność MC to jaka ?
    Na pewno możliwość dostania naklejki zbliżeniowej - dla mnie bardzo fajna, noszę jako
    brelok przy kluczach, a karta sobie spokojnie leży w domu - ale to chyba wszystko,
    może jeszcze buy&smile, o ile ktoś jest tak bogaty, by z tych rabatów korzystać - ale
    od czasu, jak to sprawdzałem i porównywałem z visą, to visa uruchomiła nowe visa
    offers - tego już nie porównywałem.
    I jeszcze ew. lepsze kursy MC przy transakcjach zagranicznych - ale o tym właśnie
    rano myślałem, żeby sprawdzić - i jeszcze nie sprawdziłem - bo w citku i visa i mc są
    rozliczane w PLN - także wiadomo, że visa wprowadziła większe spready przy
    przeliczaniu na PLN, ale do sprawdzenia jest, czy tego samego nie zrobił MC - bo
    zwykle patrzy się na MC przez pryzmat tego, że kartę rozlicza się w euro, a 500 mln
    mieszkańców UE to jednak sprawa ważniejsza niż niecałe 40mln w PL - i tych z UE już
    tak się bardzo w konia nie da robić...
    Cała reszta identiko - czy też może o czymś nie wiem ?