  • Data: 2008-10-26 08:39:36
    Temat: Re: Co teraz z kredytami na okolice 100%?
    Od: poziomek <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    A ja mam poobne ale inne pytanie i być może o to włąśnie chodziło
    właścicielowi wątku (no może nie do końca ;)).
    Temat chyba był juz poruszany na forum ale nie ma jednoznacznej
    prostej odpowiedzi. Jest sobie małżeństwo Kowalskich wzieło jakiś czas
    temu (niezbyt odległy w sensie zdążyli spłącić niewielką cześć
    kapitału) kredyt na uwaga 120% wartośći nieruchomości (waluta też
    nieistotna).
    Zakładamy spadek cen ww. nieruchomości o 10% -15% wieć LTV pogorszył
    się i teraz załóżmy wartość pozostałego do spłaty kapitału kredytu do
    AKTUALNEJ rynkowej wartości nieruchomości wynosi powiedzmy 130%-140%.
    Mieli pecha bo niewiele zdążyli spłącić a cena neiruchomości zaczeły
    spadać na rynku.

    1.Jak zachowają sie banki globalnie (w obrebie Polski) wobec takiego
    scenariusza? Jaką przyjmą strategię dla takich kredytów?

    2. Jakie FORMALNE kroki banki będą podejmować w celu zabezpieczenia
    sie? Czy bank może wymagać od kredytobiorcó DOUBEZPIECZENIA kredytu
    (kolejny wzrost raty meisięcznej)?

    Wiecie ja nie wiem jakie umowy banki dają do podpisania i czy n w
    ostatnich 2 latach nie dodali jakiś nowych klauzul włąśnie ot
    umożliwiających. Ktoś siedzi w rynku kredytów hipotecznch i może się
    pdzielić spostrzeżeniami?