  • 1. Data: 2009-04-08 09:00:15
    Temat: [Citibank]Upadek kart na podpis
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    "Citi Handlowy rozpoczął wydawanie kart kredytowych z mikroprocesorem
    dla klientów indywidualnych. Zdjęcie identyfikacyjne, 72-godzinna
    ochrona w przypadku utraty karty oraz mikroprocesor czynią Kartę
    Kredytową Citibank jednym z najbardziej bezpiecznych produktów tego typu
    na rynku. Od maja tego roku każdy posiadacz Karty Kredytowej Citibank
    będzie mógł wymienić dotychczasową kartę na nową z mikroprocesorem. Na
    razie Karty Kredytowe Citibank wymieniane są transzami."

    "Transakcje realizowane kartą z mikroprocesorem, klient za każdym razem
    potwierdza wpisując swój kod PIN"

    http://kartyonline.pl/niusy.php?id=4312&_Citi_Handlo
    wy_zwieksza_bezpieczenstwo_posiadaczy_Kart_Kredytowy
    ch

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2009-04-08 09:11:08
    Temat: Re: [Citibank]Upadek kart na podpis
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    > "Citi Handlowy rozpoczął wydawanie kart kredytowych z mikroprocesorem
    /.../
    > "Transakcje /.../ klient za każdym razem potwierdza wpisując swój kod PIN"

    nie wnikając w zalety/wady, i nie chcąc wywoływać wojny co lepsze/gorsze: _ja_
    wolałem na podpis. i stąd pytania:

    1. czy karty bez chipa/mikroprocesora znikną zupełnie?

    2. jaki bank jeszcze wyda mi kartę+dodatkową na podpis, najlepiej na podstawie
    wyciągów z citi?

  • 3. Data: 2009-04-08 09:12:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Końrad N.S. pisze:
    > 1. czy karty bez chipa/mikroprocesora znikną zupełnie?

    Z tego co napisano to tak.

    > 2. jaki bank jeszcze wyda mi kartę+dodatkową na podpis, najlepiej na
    > podstawie wyciągów z citi?

    Z tymi kartami na podpis to teraz będzie kiepsko, więc moim zdaniem
    tylko chwilowo odroczysz przejście na kartę chip + pin.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-04-08 09:12:54
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Końrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. czy karty bez chipa/mikroprocesora znikną zupełnie?

    Taki ma być stan docelowy. Prawdopodobnie nie obejmie to najwyższych
    segmentów kart.

    > 2. jaki bank jeszcze wyda mi kartę+dodatkową na podpis, najlepiej na
    > podstawie wyciągów z citi?

    Prawdopodobnie BPH oraz Getin.

  • 5. Data: 2009-04-08 09:17:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Taki ma być stan docelowy. Prawdopodobnie nie obejmie to najwyższych
    > segmentów kart.

    W sensie private banking ? Bo różne platyny przecież jak najbardziej już
    są chipowo-pinowe (w innych bankach).

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-04-08 09:27:20
    Temat: Re: Upadek kart na podpis
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 8, 11:17 am, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > W sensie private banking ? Bo r ne platyny przecie jak najbardziej ju
    > s chipowo-pinowe (w innych bankach).
    >
    > --
    > Mithos

    ZBP i banki ustalily, ze wszystkie karty beda z "czipem".

  • 7. Data: 2009-04-08 09:31:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > W sensie private banking ? Bo różne platyny przecież jak najbardziej już
    > są chipowo-pinowe (w innych bankach).

    p-b i te tam MC-WS,VI i Centuriony. Chip ma raczej być, bo musi być, ale
    autoryzacja ma być zawsze podpisem mimo obecności mikroprocesora. Mamy to
    już teraz np. w przypadku VP ING. Czyli chip jako dekoracja, aby spełnić
    jakieś tam prawne wymogi, ale autoryzacja podpisem, a o to przeciez chodzi.

  • 8. Data: 2009-04-08 09:39:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > już teraz np. w przypadku VP ING. Czyli chip jako dekoracja, aby spełnić
    > jakieś tam prawne wymogi, ale autoryzacja podpisem, a o to przeciez

    jeśli tak ma być rzeczywiście to dla mnie bomba.
    Paradoksalnie w potwierdzeniu tylko PINem widze wieksze niebezpieczenstwo
    niz teraz (mam na podpis).

    owszem kopiowac bedzie trudniej, ale w łeb bedzie można dostać szybciej...
    osobiście wolę stracic dzienny limit niz sie narazaz sie na utratę zdrowia
    lub życia jak ktoś źle wyważy młotek...

    george

  • 9. Data: 2009-04-08 09:48:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    george pisze:
    > jeśli tak ma być rzeczywiście to dla mnie bomba.
    > Paradoksalnie w potwierdzeniu tylko PINem widze wieksze niebezpieczenstwo
    > niz teraz (mam na podpis).

    Ponieważ ?

    > owszem kopiowac bedzie trudniej, ale w łeb bedzie można dostać szybciej...
    > osobiście wolę stracic dzienny limit niz sie narazaz sie na utratę zdrowia
    > lub życia jak ktoś źle wyważy młotek...

    A co to ma wspólnego ze sposobem potwierdzania transakcji ?

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-04-08 10:05:20
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:grhrv4$m6b$2@news.onet.pl...

    > Ponieważ ?

    krótka scenka, stoisz w hipermarkecie, za toba łysy, potwierdzasz i
    wychodzisz, potem dostajesz w łeb, łysy idzie i wypłaca a bank mówi że ma
    cie w dupie bo potwierdziłeś swoją tożsamość pinem. koniec opowiesci.
    Teraz bedziesz musiał udowodnić że nie jesteś wielbłądem. ( np że łysy nie
    był z tobą w zmowie).
    W przypadku pinu Bank przenosi całe ryzyko "nieautoryzowanych" transakcji na
    klienta.
    Z popisem masz punkt zaczepienia aby odzyskać kasę z prawidłowym pinem dużo
    mniejsze szanse.

    Poniższe zdanie jest prawdziwe.
    "Karta z chipem potwierdzana pinem jest bezpieczniejsza"... szkoda że nie
    dodali najważniejszego...
    bezpieczniejsza to ona jest dla banku.

    > A co to ma wspólnego ze sposobem potwierdzania transakcji ?

    czego nie rozumiesz ?

    george