  • 1. Data: 2005-05-28 23:09:33
    Temat: Citibank UK - można otworzyć konto z Polski
    Od: "kuba" <k...@g...pl>

    Udało mi się otworzyć konto z Polski w Citibank UK. Żadnych problemów nie było.
    Wszystko pięknie załatwione. Nie musiałem być w Anglii. Wystarczyło:

    1) Wypełnić http://www.citibank.co.uk/cgi-bin/gohttps?/uk/app_ec
    cm/print.pdf
    2) dołączyć czek na minimum 1funta (kupiłem taki za 20funtów na wszelki wypadek)
    3) zaświadczenie o swoim jakimś koncie w Polsce (ja dałem z Nordea)
    4) kopia dowodu osobistego potwierdzona notarialnie (może być przez bank również)
    5) podać nr NIP (jest wymagany)
    6) jeśli nie chcemy odprowadzać "belkowego" to nalezy wypełnić formularz R105
    lub R85

    Podałem w formularzu adres w Polsce i nr telefonu. Oddzwonili po 5 dniach od
    wysłania formularza (można wysłać na ich koszt, ale wolałem, już zapłacić, aby
    nie było problemów) i zweryfikowali dane z formularz i powiadomili, że wszystko
    przyjdzie pocztą. No i przyszło - jest karta Visa Classic debetowa, pin i t-pin
    ustalalem podczas rozmowy telefonicznej. Nie wiem czy wszystko na raz, bo byłem
    poza domem przez pare dni.

    Otworzyłem konto w USD tylko, ale z citibanknline już mogę kolejne otowrzyć
    tylko klikając zamówienie. Czeki amerykańskie do tego konta są wydawane i mogę
    je też zamówić przez Citibankonline (płatne).

    Karta zachowuje się jako Citowska w bankomatach citibanku handlowego -
    wyswietlić mogę saldo konta, wypłacić w złotówkach. Pinu nie da się zmienić, ale
    mozna przez citibankonline. Ten system jest duzo lepszy i inny od naszej
    ubogiej wersji w Citibank.PL

    Fajne transfery darmowe CitiGlobalTransfer.

    Visa oczywiscie z chipem.

    Jak potestuję więcej te konto, to napiszę więcej - to tyle po krótkim
    przeglądzie konta...sprawdze PayPal.co.uk

  • 2. Data: 2005-05-29 07:38:42
    Temat: Re: Citibank UK - można otworzyć konto z Polski
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "kuba" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 1) Wypełnić
    http://www.citibank.co.uk/cgi-bin/gohttps?/uk/app_ec
    cm/print.pdf

    fajny i dokladny opis :-)

  • 3. Data: 2005-05-29 07:41:16
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Jak potestuję więcej te konto, to napiszę więcej - to tyle po krótkim
    > przeglądzie konta...sprawdze PayPal.co.uk

    Czyli mozna bedac w Anglii (pracujac tam) wplacac funty w Citibanku, a
    nastepnie bez prowizji wyplacac w polskim oddziale? Jak to wyglada?

    Ile kosztuje prowadzenie i jaka jest oplata za VC?

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 4. Data: 2005-05-29 07:44:31
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Visa oczywiscie z chipem.

    Napisales, ze rachunek w USD jedynie otworzyles, VC jest podpieta do tego
    rachunku i rozliczana bezposrednio przez USD? Czy taka sama sytuacja jest z
    EUR (rachunek + karta) ?

    Sebastian.

  • 5. Data: 2005-05-29 08:17:37
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mozna bedac w Anglii (pracujac tam) wplacac funty w Citibanku, a
    > nastepnie bez prowizji wyplacac w polskim oddziale? Jak to wyglada?

    nie można,Citi w każdym kraju jest niezależny

  • 6. Data: 2005-05-29 09:06:49
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > Wszystko pięknie załatwione. Nie musiałem być w Anglii.
    [ciach]
    Szkoda tylko, że trzeba deklarować zarobki na poziomie 20k funtów rocznie
    :-/
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 7. Data: 2005-05-29 09:56:42
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > [ciach]
    > Szkoda tylko, że trzeba deklarować zarobki na poziomie 20k funtów rocznie
    > :-/

    Ale chyba tylko przy rachunku w funtach brytyjskich. USD i EUR nie dotyczy?

    Inna sprawa, ze przelewy miedzynarodowe drogie sa, 35 GBP...

    Sebastian.

  • 8. Data: 2005-05-29 15:55:23
    Od: "kuba" <k...@g...pl>

    > Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie można,Citi w każdym kraju jest niezależny

    Możesz wypłacić złotówki w bankomacie CitiBank PL i zostaną przeliczone po
    kursie CitiBank Uk, ale nie będzie żadnych opłat za wypłate z bankomatu.

    Możesz skożystać z DARMOWEGO przelewu międzynarodowego między bankami citibank
    na całym świecie (są darmowe) na konto Citibank Polska i tu wypłacić w kasie za
    darmo funty! Przetestuję to w tym tygodniu z dolarami i dam znać.

  • 9. Data: 2005-05-29 15:57:55
    Od: "kuba" <k...@g...pl>

> [...]
    > rachunku i rozliczana bezposrednio przez USD? Czy taka sama sytuacja jest z

    VC jest podpieta do rachunku USD i w tej walucie jest rozliczana. Karta jest
    rozliczana wg tej waluty, do ktorego konta podlaczysz kartę. Karta może być
    rozliczana w USD, Euro lub GBP. Jeśli masz 2 lub 3 konta, to ustalasz głowną
    walutę, przez którą będzie rozliczanie. Jeśli otworzysz konto w Euro, to karta
    będzie rozliczana w Euro.

  • 10. Data: 2005-05-29 16:00:56
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

    > Ale chyba tylko przy rachunku w funtach brytyjskich. USD i EUR nie dotyczy?
    >
    > Inna sprawa, ze przelewy miedzynarodowe drogie sa, 35 GBP...
    >
    > Sebastian.

    To sie tyczy do rachunków w fntach tylko, ale to nie jest do końca prawda!
    Konsultant podczas rozmowy poinformował mnie, że to nie jest wcale wymagane i
    nie wypowiedzą z tego tytułu konta, a pozatym najlepiej wybrać w formularzu
    SELF-Employed i wtedy wpływy są ile się chcę.

    Przelewy międzynarodowe między podmiotami Citibanku są darmowe 9inne mnie nie
    interesują)

    Citibank Global Transfer &#8211; offering free and immediate funds transfers to other
    Citibank accounts in the USA, Europe, India, and Singapore, available through
    Citibank Online Banking and Citibank Card Banking Centers.