  • 1. Data: 2009-02-10 15:45:25
    Temat: Ciekawy artykuł i pytanie.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Bynajmniej nie chciałem atakować tutaj Tuska (którego zresztą nienawidze za
    "Nocną zmianę i całokształt). Chciałem tutaj zasięgnąć opini koegów odnośnie
    ciekawostek zawartych w artykule dotyczących rezerw, oraz opcji
    walutowych....

    Tusk pomógł spekulantom?
    http://wirtualnapolonia.com/2009/02/10/tusk-pomogl-s
    pekulantom/

    "[...] Ubiegłotygodniowy gwałtowny spadek kursu złotego zawdzięczamy rządowi
    Donalda Tuska, który ogłosił cięcia budżetowe na 17 mld zł, w tym 10 mld zł
    w sferze zamówień publicznych - twierdzi Jerzy Bielewicz z JB Consulting,
    przewodniczący Stowarzyszenia "Przejrzysty Rynek". Podkreśla, że jako jedyni
    na świecie schładzamy gospodarkę, gdy inni robią dokładnie na odwrót.
    - Rynki odpowiednio wyceniły ten plan - uważa Bielewicz. W budżecie nie
    będzie pieniędzy na inwestycje w infrastrukturę, a więc nie przypłyną
    miliardy euro z unijnych funduszy. Rząd liczy na pozyskanie kapitału na
    rynku, ale w dobie kryzysu nie będzie o to łatwo i będzie to wymagało sporo
    czasu. Program inwestycyjny przesunie się co najmniej o rok.
    Przez kraj przetacza się dyskusja, czy Narodowy Bank Polski nie powinien
    podjąć interwencji na rynku walutowym w celu utrzymania kursu złotego. NBP
    dysponuje około 60 mld zł rezerw walutowych, głównie w euro i dolarach
    amerykańskich. Prezes NBP Sławomir Skrzypek kilka dni temu możliwość
    interwencji stanowczo odrzucił.
    - To błąd - uważa cześć komentatorów. - Odsłonięcie zamiarów NBP może tylko
    nasilić spekulację, ponieważ redukuje ryzyko operacji walutowych na rynku,
    pozwalając bezpiecznie grać na zniżkę.
    Polska, wskutek prowadzonej przez lata niefrasobliwej polityki, znalazła się
    dzisiaj w sytuacji szachisty, któremu zadano szach i mat. Jakikolwiek
    zrobiłaby ruch - straci. Jeśli pozwoli na dalszy spadek kursu złotego -
    wzrosną straty na opcjach, jeśli zaś NBP zechce umocnić złotego i podejmie
    interwencję na rynku walutowym - spekulanci z całego świata rzucą się na
    nasze rezerwy walutowe, których - przy swobodnym przepływie kapitału -
    wystarczy najwyżej na 2-3 miesiące.
    W perspektywie długofalowej korzystny wpływ na kurs złotego miałoby
    pobudzenie realnej gospodarki, inwestycji, eksportu, ale tę drogę rząd
    zdecydowanie odrzucił, proponując cięcia inwestycji budżetowych.
    Z atakiem na złotówkę, choć w mniejszej skali, mieliśmy już do czynienia
    jesienią ubiegłego roku. Wtedy też okazało się nagle, że polskie
    przedsiębiorstwa, zamiast produkować i eksportować, masowo spekulowały na
    umocnienie złotego, kupując opcje walutowe. Gdy trend na rynku walutowym się
    odwrócił i złotówka zaczęła słabnąć - okazało się, że zamiast zarobku na
    kontraktach opcyjnych - poniosą gigantyczne straty. Tym większe, im bardziej
    osłabi się nasza waluta. To zaś stało się dla banków inwestycyjnych i
    funduszy spekulacyjnych zachętą do gry na wyciągnięcie jak największych
    pieniędzy kosztem naszej gospodarki [...]".

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-10 17:14:12
    Temat: Re: Ciekawy artykuł i pytanie.
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > "[...] Ubiegłotygodniowy gwałtowny spadek kursu złotego zawdzięczamy
    > rządowi Donalda Tuska, który ogłosił cięcia budżetowe na 17 mld zł, w tym
    > 10 mld zł

    jesteś zwolennikiem UPRu, czy właściwie nic nie rozumiesz tylko cytujesz na
    przemian jednego oszołoma z jakimiś oszołomami socjalistami byle było
    antyrządowo?

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzzzzzz.

  • 3. Data: 2009-02-10 18:01:37
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > jesteś zwolennikiem UPRu, czy właściwie nic nie rozumiesz tylko cytujesz
    > na przemian jednego oszołoma z jakimiś oszołomami socjalistami byle było
    > antyrządowo?

    Nie chodziło w tym momencie aby atakowac Tuska, lecz o wymianę poglądów
    odnośnie cytatów:

[...]

    W tym przypadku chciałbym zapytać czy ktoś natknął się w sieci na solidny
    opis mechanizu "wysysania" rezerw walutowych ....oraz

[...]

    ..w tym przypadku chciałem zapytać o opcje walutowe. Czy w/w opcje to nie
    jest coś ala kontrakty FW20 (tylko nie na akcjach a na walutach) gdzie
    wpłaca się tam np. 10 % kasy i czeka się na 10-ciokrtone zyski...(które
    okazały się być w rzeczywistości 10-krotnymi stratami).

    Owszem można by się tu doczepic Tuska (a w szczególności jego rzecznika na
    tej grupie Anatola) odnośnie jego wypowiedzi

    [...]
    - przyspieszenie inwestycji ze środków europejskich rząd szacuje na 16,8 mld

    - wcześniejsza zaliczka od Komisji Europejskiej wartości 3 mld zł
    [...]

    w nawiązaniu do słów z w/w artykułu

[...]

    No bo niby aby otrzymać cokolwiek z Unii, skoro aby z tamdąd cokolwiek
    dostać trzeba posiadać własny iluśtamprocentowy wkład. A skąd niby Donek
    weźnie ten wkład skoro wszystko ładnie równo poobcinał ....

    Ale jak już wcześniej nie było moją główną intencją atakowanie Tuska, a
    przedewszystkim odpowiedź na pierwsze dwa pytania....

    Endriu

  • 4. Data: 2009-02-12 18:59:28
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    >
    > W tym przypadku chciałbym zapytać czy ktoś natknął się w sieci na solidny
    > opis mechanizu "wysysania" rezerw walutowych ....oraz

    Nikt nie powie ani słowa w tym teamcie ?. No to może kolejna wskazówka

    Wzrósł nam deficyt handlowy, a w USA sprzedaż detaliczna
    http://tiny.pl/v61w

    "[...] Na skutek nacisków politycznych do dymisji podał się minister
    finansów Ukrainy, jego łotewski odpowiednik poinformował, że PKB Łotwy w
    2009 r. może spaść o 10 proc., a Rosja straciła w ubiegłym tygodniu kolejne
    5 proc. rezerw walutowych. Jeśli dodamy to tego ponad 90 tys. otwartych
    pozycji w kontraktach terminowych na WIG20 (ostatnio przekroczenie 70 tys.
    pozycji podnosiło głosy o zbliżającym się ataku spekulantów), to silne
    huśtawki nastrojów na GPW mamy niemal gwarantowane. [...]".

    Endriu

  • 5. Data: 2009-02-13 10:18:07
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    Endriu pisze:
> [...]
    > pozycji podnosiło głosy o zbliżającym się ataku spekulantów), to silne
    > huśtawki nastrojów na GPW mamy niemal gwarantowane. [...]".

    Jak ćwierkają wróbelki atak jest rodzimy (zza odry) więc po prostu
    władziuchna stosuje siłę spokoju. Nikt nie będzie interweniował. Nie
    licz na to. Zresztą jesteśmy juz drudzy na celowniku w regionie. I tez
    ze wzgledu na euro, pamietasz?

  • 6. Data: 2009-02-15 13:08:18
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Gdzie znaleź info o ilości otwartych kontraktów ?.

    Endriu

  • 7. Data: 2009-02-15 13:19:35
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    http://stooq.com/q/?s=fw20

    Pozycja LOP.

    D.

  • 8. Data: 2009-02-15 14:02:22
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > http://stooq.com/q/?s=fw20
    >

    > Pozycja LOP.

    Dzięki.

    Endriu

  • 9. Data: 2009-02-15 14:08:55
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Dzięki.

    Dieterze a może ty wytłumaczysz, jaki jest mechanizm wpływania na kurs
    złotówki oraz wysysania rezerw walutowych państwa poprzez otwieranie
    kontraktów na FW20 ?.

    Endriu

  • 10. Data: 2009-02-15 14:43:57
    Od: " marq111" <m...@W...gazeta.pl>

    Drogi Endriu,jeżeli Ty nie zauwazasz manipulacji w filmie "nocna zmiana",to
    znaczy ,że Ty nie rozumiesz z polityki nic..a Kurski z PiS jest gorszy od
    Urbana w manipulowaniu,przykre.