  • 1. Data: 2009-02-10 12:11:03
    Temat: Korelacja Euro/PLN a Wig20
    Od: vonBraun <i...@o...pl>

    Witam,

    Niedawno policzyłem korelację wig 20 i Euro/PLN
    W styczniu była ujemna i bardzo silna co wyjaśnić
    można było "miotaniem" się inwestorów pomiędzy
    akcjami a walutą (lub czymś innym co kształtuje ich kurs)

    Od paru dni korelacja ta jakby słabnie. Podobnie
    słaba była w grudniu 2008 co sugerowało, że
    działa/ł jakiś inny mechanizm (ucieczka w inne waluty, inne
    środki???).

    Czy może ktoś podrzucić mi jakiś pomysł czynników
    kształtujących w takich okresach kurs Euro/PlN?

    Sorki, że zajmuję czas zawodowcom ale
    ta zabawa jest wciągająca ;-)

    pozdrawiam
    vonBraun