eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A. › Re: Cash back a oprocentowanie ... bylo: Cashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A.
  • Data: 2004-07-27 09:00:45
    Temat: Re: Cash back a oprocentowanie ... bylo: Cashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A.
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):
    ..
    > Ahh.. no i dla ciekawskich dodatkowa informacja:
    > jak napisalem wyzej na zakupy jest oddzielne oprocentowanie a za
    > pobranie gotowki oddzielne.
    >
    > Kto zgadnie jak jest naliczana splata na karcie kredytowej (w przepadku
    > czesciowej splaty oczywiscie) ? :))
    ..

    Jak naliczana jest splata zalezy wylacznie od karty. Poniewaz banki z reguly
    nie sa instytucjami charytatywnymi to ustalaja splaty w taki sposob aby
    zarobic na wyzszym oprocentowaniu. Ja osobiscie nigdy nie korzystam z uslug
    cash advance poniewaz istnieje wiele innych opcji wlacznie wlasnie z cash
    back z POSu i osobiscie place zawsze jak najnizsze mozliwe oprocentowanie
    czyli zero a czasami nawet lepiej. Niektore karty tak jak Discover w postaci
    cash back - drugie znaczenie -- doplacaja do mojego konta i oczywiscie biora
    na to pieniadze miedzy innymi od osob ktore uzywaja funkcji cash advance.

    > Czy teoretycznie jesli mam 1000 USD dlugu na 3.99% i pobralem gotowke
    > Splacam powiedzmy po 500USd+odestki naliczone .... ale tez i robie
    > transakcje na 500USD to zadluzenie o wyzszym oprocentowaniu moze sie
    > ciagnac w nieskoczonosc :)
    >

    > Hehe... czegoz to banki nie wymysla aby zassac pieniadze od swoich
    > "najukochanszych" klientow

    Ja nie widze tutaj zadnego problemu. Koszt kredytu jest, i zawsze byl,
    zalezny od wartosci kredytowej danej osoby czy instytucji i w praktyce jest,
    i bylo tak zawsze, ze osoby czy firmy ktore najmniej potrzebuja kredytu
    dostaja go najwiecej i najtaniej. Osoby czy instytucje ktore sa w trudnej
    sytuacji finansowej niestety musza placic wiecej z uwagi na wyzsze ryzyko. W
    dzisiejszych warunkach praktycznie zerowego i latwego kredytu jest raczej
    oczywiste ze ktokolwiek kto korzysta z drozszej opcji "cash advance" i
    nastepnie nie potrafi tego splacic w odpowiednim terminie najprawdopodobniej
    ma jakies powazniejsze problemy finansowe lub inne czyli WYZSZE ryzyko dla
    banku i powinien placic odpowiednio wyzsze oprocentowanie. Ostatecznie
    przecietna osoba ze srednia zdolnoscia kredytowa w przypadku naglej
    koniecznosci pobrania drozszej "cash advance" posiada mozliwosc albo
    zminimalizowac odsetki poprzez zaplacenie w krotkim terminie albo otworzenia
    nowego konta z zerowym oprocentowaniem w innym banku i przelaniem tej sumy
    na zerowe konto. Jezeli ktos ma problemy z tym to jest raczej oczywiste ze
    najprawdopodobniej przecholowal juz dawno z kredytem i zaczyna miec problemy
    z wyplacalnoscia.