  • 1. Data: 2013-04-05 20:41:51
    Temat: Card Protector - skuteczny?
    Od: Netx <n...@c...pl>

    Czy ktoś wypróbował skuteczność tego wynalazku? Nie jest to typowa
    puszka Faradaya bo nie jest zamknięta z jednej strony. Ale sprzedaje się
    nieźle na Allegro. Ciekawi mnie czy w praktyce blokuje całkiem
    transakcje zbliżeniowe, nawet z bliska?
    I drugie pytanie: z jakiej odległości karta łapie zasięg przy
    transakcjach zbliżeniowych?

    http://www.mediajet.home.pl/_sklep_zdjecia/cardprote
    ctor/cardprotector4.jpg

  • 2. Data: 2013-04-05 22:05:31
    Temat: Re: Card Protector - skuteczny?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Netx <n...@c...pl> writes:

    > I drugie pytanie: z jakiej odległości karta łapie zasięg przy
    > transakcjach zbliżeniowych?

    Używam takiej karty do nieco innych zastosowań, normalnie działa
    z ok. 5 cm, z wyjątkiem jednego czytnika, który widzi ją może
    z pół metra.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2013-04-06 12:17:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Netx" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbliżeniowe, nawet z bliska?
    > I drugie pytanie: z jakiej odległości karta łapie zasięg przy transakcjach

    Aby karta zadziałała musi przede wszystkim zostać zasilona przez czytnik. To
    decyduje o zasięgu czytnika. Gdyby kartę zasilić z bateryjki miałaby większy
    zasięg.

    Jak karta jest zbliżana do czytnika to wystarczające do jej zasilenia pole
    występuje mniej więcej w odległości 5cm od (typowego) czytnika.
    Dalsze zbliżanie karty do czytnika powoduje wzrost pola widzianego przez
    kartę, ale tylko gdzieś tak do odległości około 3cm (średnica anteny).
    Dalsze zbliżanie już (prawie) nie powoduje wzrostu pola. Przy dalszym
    zbliżeniu możliwość zasilenia karty może nawet spadać bo obwody rezonansowe
    się sprzęgają i skutek jest taki jakby pojemności z tych obwodów połączyć
    równolegle co powoduje odstrojenie częstotliwości rezonansu obwodów
    antenowych i osłabia pole.
    Udało mi się kiedyś tak źle zrobić obwód antenowy czytnika, że przy
    normalnym zbliżaniu karty czytał ją, ale przy szybkim wsunięciu z boku tuż
    przed czytnik nie był w stanie jej przeczytać.

    Karta włożona między dwie przewodzące (dobrze przewodzące) powierzchnie nie
    powinna dać się w żaden sposób odczytać takim czytnikiem, bo te powierzchnie
    stanowią zwarte zwoje dla anten.

    Przy odległości większej od średnicy anteny natężenie pola maleje z
    kwadratem odległości. Jeśli mielibyśmy czytnik o antenie o średnicy 5cm,
    który potrafiłby odczytać kartę z odległości 50cm to by znaczyło, że przy
    odległości 5cm daje on pole 100 razy silniejsze od niezbędnego minimum. Przy
    takim zapasie natężenia pola może się okazać, że zwarte zwoje zabiorą mniej
    jak 99% i pozostałe 1% wystarczy do zasilenia karty, ale tu pewności nie
    mam.
    Po pierwsze nie mam takiego czytnika, po drugie jestem prawie pewien, że
    taki czytnik przekracza normy natężenia pola bezpiecznego dla człowieka.
    P.G.

  • 4. Data: 2013-04-06 13:17:35
    Od: Luke <l...@l...net>

    > po drugie jestem prawie pewien, że
    > taki czytnik przekracza normy natężenia pola bezpiecznego dla człowieka.
    > P.G.

    No bez jaj, błagam :)

    Dookoła Ciebie są źródła pól rzędy wielkości większych.

    No chyba że wierzysz jakimś proekozielonym, którzy widzą zagrożenie w
    nadajniku krótkofalowca, a nie widzą zagrożenia w komórce, którą
    przykładają do głowy.

    L.

  • 5. Data: 2013-04-06 13:39:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka napisał(a) :
    > Karta włożona między dwie przewodzące (dobrze przewodzące) powierzchnie nie
    > powinna dać się w żaden sposób odczytać takim czytnikiem, bo te powierzchnie
    > stanowią zwarte zwoje dla anten.

    W obie okładki etui do dokumentów włożyłem folią aluminiową. Oba
    kawałki niepołączone razem. Etui jest o tyle większe, że z każdego
    brzegu karty jest jeszcze po, co najmniej, 2 cm wolnego miejsca.
    Razem z kartą jest tez inna zawartość, więc karta nie jest ściśle
    otulona okładkami, pomiędzy którymi jest ok. 0.5 cm odległości.
    No i czytnik czyta taką kartę. Może połączenie tych okładek
    pomogłoby trochę ograniczyć.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2013-04-06 14:54:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > No chyba że wierzysz jakimś proekozielonym, którzy widzą zagrożenie w
    > nadajniku krótkofalowca, a nie widzą zagrożenia w komórce, którą

    Teraz nie powiem dokładnie, ale kilka lat temu próbowałem cos niecoś
    policzyć i wyszło mi, że taki zwykły mały czytnik przekracza dopuszczalny
    poziom pola w odległości 0..3cm od swojej powierzchni. Ten poziom pola to
    był limit pola dla narażenia dużej powierzchni (objętości) ciała człowieka.
    Ponieważ w tych kilku centymetrach nie da się zmieścić dużej części ciała
    więc jest OK i na tym moje zainteresowanie tematem zakończyłem (że nie ma
    podstaw aby się ktoś przyczepił).
    Ale czytnik, który takie pole wytwarza w odległości 0.5m od siebie pozwala
    chyba zmieścić w tym polu dość duży kawałek człowieka. Czy to już jest za
    dużo, albo czy pole tuż przy czytniku jest za duże nawet dla małego kawałka
    to nie wiem, ale sądzę, że jest to wielce prawdopodobne.
    P.G.

  • 7. Data: 2013-04-06 15:11:50
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-04-06 14:54, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > już jest za dużo, albo czy pole tuż przy czytniku jest za duże nawet dla
    > małego kawałka to nie wiem, ale sądzę, że jest to wielce prawdopodobne.

    Taki zwykły mały czytnik w standardzie ISO 14443 ma od kilkudziesięciu
    do maksymalnie 200 mW mocy na wyjściu przy częstotliwości 13 MHz.
    Skoro do 3 cm od anteny natężenie pola nie jest według tych wyliczeń
    bezpieczne to jaki będzie wynik gdy policzysz to samo dla typowego
    telefonu komórkowego gdzie i moce i częstotliwości są dużo wyższe ?

  • 8. Data: 2013-04-06 15:56:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpieczne to jaki będzie wynik gdy policzysz to samo dla typowego
    > telefonu komórkowego gdzie i moce i częstotliwości są dużo wyższe ?

    Mało dokładne, wygrzebane teraz dane.
    Liczyłem to wtedy dla HTRC11001T - 125kHz. Zasilanie 5V, Imax=137mA ->
    Pmax=0,685W. Ale nie wychodziłem z mocy tylko z symulacji prądu w antenie
    (potwierdzonej pomiarem oscyloskopem).
    Dla mifare nie liczyłem.
    Dla mifare każą (aplikacja NXP) obwód antenowy tak projektować, aby był
    widoczny jako rzeczywista R=40. Scalak 5V oznacza max 0,625W.
    Scalak 3V3 z tą samą anteną to wychodzi max 270mW. Straty w buforach
    spowodują, że będzie mniej.

    Na szczęście nie produkuję telefonów komórkowych i mogę się tym
    (przynajmniej zawodowo) nie interesować.
    P.G.

  • 9. Data: 2013-04-08 09:56:54
    Od: ketiv <k...@n...o2.pl>

    Netx pisze:
> [...]
    > puszka Faradaya bo nie jest zamknięta z jednej strony. Ale sprzedaje się
    > nieźle na Allegro. Ciekawi mnie czy w praktyce blokuje całkiem

    kupiłem z ciekawości jakieś podobne okładki niby całkowicie blokujące
    RFID, przetestowałem na karcie zblizeniowej i czytniku na usb, wynik:
    -karta bez okładki: poprawny odczyt z ok 20-25cm,
    -karta włożona do 'protectora': poprawny odczyt z ok 2cm

    --
    pozdr,
    ketiv

  • 10. Data: 2013-04-08 14:35:33
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-04-08 09:56, ketiv pisze:

    > kupiłem z ciekawości jakieś podobne okładki niby całkowicie blokujące
    > RFID, przetestowałem na karcie zblizeniowej i czytniku na usb, wynik:
    > -karta bez okładki: poprawny odczyt z ok 20-25cm,

    Ten wynik uzyskałeś na karcie płatniczej i czytniku/antenie w fabrycznej
    konfiguracji?