  • 21. Data: 2005-07-11 13:02:40
    Temat: Re: CZEK = DRAMAT
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > a teraz porównaj sobie prowizje, jaką bierze bank za realizacje czeku i
    > prowizje, jaką bierze WU..

    takie same jak za wysłanie paczki pocztą i kurierem, aby dotarła w 12
    godzin.

  • 22. Data: 2005-07-11 14:49:32
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > takie same jak za wysłanie paczki pocztą i kurierem, aby dotarła w 12
    > godzin.

    Pytanie kto zapłaci za kuriera.

    pozd
    Adam

  • 23. Data: 2005-07-11 15:30:28
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@n...onet.pl>,
    g...@p...pl says...
    > Otrzymałem z Niemiec czek w Euro wystawiony w tamtejszym Citibanku i zaczęły się
    > problemy.

    Nastepnym razem popros aby znajomy zrobil transfer. Dane do transferu to
    kod SWIFT (tego sie dowiesz w swoim banku).... pelny numer rachunku IBAN
    ... tj .... PL+caly rachunek (numer rachunku znasz.... tylko dodaj PL na
    poczatku). Dodatkowa informacja moze byc nazwa twojego banku/adres ....
    no i oczywiscie twoje dane.
    Koszt takiej operacji dla kogos z Niemiec to taki sam koszt jak zwyklego
    przelewu KRAJOWEGO :)

    AP

  • 24. Data: 2005-07-11 17:49:02
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2005-07-10 23:05:35, g...@p...pl napisał(a):

    > tydzień bezskutecznie próbował wykonać
    > przelew.

    A coz to za dowcip...?

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.neostrada-net24.prv.pl/ - poradnik dla uslug Net24 i Neostrady

  • 25. Data: 2005-07-11 18:16:03
    Od: " plb" <p...@g...pl>

    Ja też jakiś czas temu miałem czek z Niemiec. Inkaso trwało ok. 6 tygodni. Z
    tego, czego dowiedziałem się w trakcie oczekiwania na wypłatę, korespondencja
    z bankiem wystawcy prowadzona była listownie listem ekonomicznym (a te
    potrafią iść do/z Niemiec około dwóch tygodni, coś o tym wiem), bo w końcu
    nikt od banków nie wymaga by były to priorytety, a te są o kilkadziesiąt
    groszy droższe. Dowiedziałem się również, że bank wystawcy wcale nie musi
    przysłać informacji, że czek ma pokrycie, lecz ma tylko przysłać w określonym
    terminie swoją ewentualną odmowę względem realizacji tego czeku. Ponieważ
    odmowa w ustalonym czasie nie nadeszła, pieniądze mi wypłacono.

  • 26. Data: 2005-07-12 20:34:10
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    scream <n...@p...pl> wrote:

    > Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego Inkaso trwa 4 tygodnie lub wiecej?
    > Bo na chlopski rozum nie powinno trwac dluzej niz tydzien, bank A
    > (realizujacy czek) wysyla zapytanie do banku B (wystawiajacego czek) i
    > gdy otrzyma odpowiedz, powinien juz przelac pieniazki na moje konto - a

    Gdyby im się chciało, to mogłoby trwać 5 minut.

    Wujek Dobra Rada mówi: "nie przyjmować zapłaty czekiem" :)

    P.

  • 27. Data: 2005-07-15 11:52:51
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    AP napisał(a):

    > A nie latwiej bylo poprosic o dokonanie przelewu? PO dolaczeniu

    nie w kazdym przypadku to jest mozliwe :(

    np. google placi polakom (ogolnie w europie) tylko czekami, tylko w usa
    mozna sobie wybrac jakies tam moneytransfery czy cus :) (przy czym jaka
    im roznica jak czek dostaja pocza po 3-4 dniach a kase maja od reki:)

    --
    'Nie wiem. Nie znam się. Zarobiony jestem'